Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Näe. Det klart jag inte gör. Det var mer generellt menat såklart.

Jag har dock varit 12 sjäv och jag har sex systerdöttrar som är mellan 10 och 16 år gamla. Så lite koll på hur de funkar har jag.

Jana, som faktiskt är 12, ska iaf bo i USA har hon bestämt. Hon har fått lära sig, av mig, att det inte går att bara åka till USA och tro att man ska få stanna. Man måste studera och bli väldigt duktig på något så att ett företag vill anställa en, besvära sig om visum och sådant. Då hon inte är vidare förtjust i skolan frågade hon om det finns något annat sätt och då svarade jag att det enda vore ett äktenskap. Så nu ska hon gifta sig med en rik amerikan och sedan bli sångerska är det tänkt.

Just ja, hon ska heller aldrig ha barn.

och jag är inte förvånad om det inte kommer barn heller.

förresten snart vill jag nog ha glassarna du är skyldig mig!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tror inte att det kommer att ändras. Känner verkligen ingenstans att jag har nån längtan el önskan efter barn...
Förresten så avrådde hon inte mig utan hon bara garvade o vägrade diskutera saken överhuvudtaget...

Det gyllene ordet här är att du säger TROR vilket låter som en väldigt bra anledning att ta preventivmedel isället.

Att hon garvade var eg. inte speciellt proffsigt eller trevligt faktiskt. Fast man kan ha lite förståelse för hennes reaktion när det säkert kommer in 15 tonåringar i veckan och "aaaaldrig ska ha barn".

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Tror inte att det kommer att ändras. Känner verkligen ingenstans att jag har nån längtan el önskan efter barn...
Förresten så avrådde hon inte mig utan hon bara garvade o vägrade diskutera saken överhuvudtaget...

Anledningen till att de flesta gynekologer avråder från detta är att det är ett tämligen stort kirurgisk ingrepp på kvinnor.

Inte skära i onödan alltså!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Barn skrämmer mig.. De kan vara okej ett litet tag, om man har möjligheten att lämna de ifrån sig när det blir för mycket.
Nu är jag ju iofs för ung för barn, i mina ögon. Men många av mina kompisar har redan ynglat av sig, och när jag ser hur jobbigt de har det får det mig direkt att tänka "Nej, jag vill inte..."
Har aldrig gillat barn direkt, men börjar märka att det går bättre och bättre när jag träffar de små glinen.. Därmed inte sagt att jag vill ha egna. Tanken på att gå och vara gravid äcklar mig...

you go girl :yoparty

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Det jag vill ha sagt är dock att Man ska aldrig säga aldrig. Man vet inte vet hur man kommer känna i morgon.

Men med det resonemanget kan man ju lägga ner samtliga diskussionsforum och all fikarumskonversation öht - om man måste vara absolut hundra tusen miljoner procent säker på allt man säger och det inte finns någon som helst möjlighet att man skall kunna ändra sin åsikt.

Skaffa barn eller inte är väl helt upp till var och en..
Vi har två barn på 10 och 11 år, livet blir rikare med barn,

Innan nån går i taket för detta kankse du ska förtydliga att du menar att ditt liv blir rikare med barn.

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Men tänkt dig själv att gå och bära runt på något som ligger och sprallar inne i magen, snor energi och dessutom bara blir större och större.. Tanken på det får mig att rysa, det måste ju kännas otroligt läskigt..!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Men med det resonemanget kan man ju lägga ner samtliga diskussionsforum och all fikarumskonversation öht - om man måste vara absolut hundra tusen miljoner procent säker på allt man säger och det inte finns någon som helst möjlighet att man skall kunna ändra sin åsikt.

Näe.. Som jag sagt. Man kan känna något NU och det är ju såklart sant, rätt och riktigt NU.

Därmed sagt att man inte kan ändra sig, eller hur?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
En massa bra text som vanligt...

Det är ungerfär som att säga till folk som väntar barn.
"Vänta bara....ni kommer ångra er, när ni inte fått sova på 5 år och allt bara snurrar runt som ett ekorrhjul med dagis och barnkalas och det ska passas upp och nåde om man inte äter tacos varje fredag. Och lärare som inte får någon bli på eran unge, och det är möten i skolan var och varannan dag. Då ska ni se att det inte är så jävla kul." :rolleyes:

Min bror och hans familj äter faktiskt Tacos varje fredag. :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
jag håller med dig! och sen föda!!!!! fy fan

Ja, det lär ju inte vara nån mysig upplevelse.. Och inte nog med det - för sen har man en hel evighet framför sig med spyor (huga..), dreggel, blöjor, skrik osv.. Och när det stadiet väl är över (det varar tills de är 13, allt utom blöjor), ja då blir de i stället fulla och spyr för det.. Det är min värsta mardröm, att d eska spya hela livet igenom! :gnissla

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
ja det är jag kanske och jag skulle göra det igen om det behövdes

hmmm, skulle du behöva det igen med den inställningen kanske du bör se över något annat, typ läsa in sexualkunskapen hur barn blir till :D

något annat som är rätt intressant när jag har läst heeeeela tråden är att det är många av er tjejer (säkert killarna också) som har husdjur, kanske har ni vägt upp behovet av att älskas ovillorligt av.......en katt.Bara det fenomenet skulle man kunna starta en tråd om hur många som inte vill ha barn som har husdjur.
Vidare är det, som någon nämnde, den biologiska klockan som nog får många motståndare att paddla i annan riktning. Det handlar inte om att "byta sida" utan man märker bara en vacker dag att inställningen till ungar börjar för att sluta med helt förändras bara. Helt naturligt alltså! och gör det inte det, ok!
Jag kunde inte tänka mig själv som farsa för 15 år sedan, hade nog inte vart någon vidare förebild heller. Nu betyder dom allt, så jag vet vad som händer med hormonerna :D

Men en fråga, VARFÖR tycker man att barn är monster??? Den har jag nog aldrig vart med om varken före eller efter jag fick mina barn.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Haha... Är alltså MILJONÄR nu när jag fått barn..Barn ger en mycket tillbaka, glädje, kärlek osv..MEN dom kan verkligen ge en gråa hår oxå.:)

Pff.. Det är för du börjar bli gammal ditt elände! ERKÄNN!

Men en fråga, VARFÖR tycker man att barn är monster??? Den har jag nog aldrig vart med om varken före eller efter jag fick mina barn.

Jag har märkt att de som tycker så är för det mesta barn själva.

Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det gyllene ordet här är att du säger TROR vilket låter som en väldigt bra anledning att ta preventivmedel isället.

Att hon garvade var eg. inte speciellt proffsigt eller trevligt faktiskt. Fast man kan ha lite förståelse för hennes reaktion när det säkert kommer in 15 tonåringar i veckan och "aaaaldrig ska ha barn".

Fel av mig att skriva tror.
Det kommer inte att ändras. Försökte nästan på något knasigt sätt att förmildra meningen för dig el nått sånt. (då du verkar vara så säker på att folk inte kan ta sådana beslut tidigt i livet) Haha. Så kan det bli ibland...
Och nej det var varken trevligt eller proffsigt av henne att garva.

Då jag inte är tonåring längre så borde hon i alla fall tagit ett seriöst snack med mig med tanke på att jag faktiskt på allvar vill göra detta...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Monster är ju lite till att ta i, men jag känner mig absolut inte bekväm med de.
Vad tusan säger man till en sån liten plutt liksom?
Folk säger att man bara ska pladdra på, men hur dumt känns inte det? Ska jag prata om hojen eller senaste ligget? Ungen fattar ju nada och inget ändå, det är ju som att prata med en vägg, bortsett att ungen börjar skrika efter ett tag, det gör inte väggen...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet