Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jag vill ha barn 2 st inom en snar framtid. Kommer lägga hojåkandet på hyllan ett tag när det blir dax. :)

Vaddå ett tag? Jag frågade frugans svägerska om hon ville hänga med på en hojtur & fick till svar: "Nej, jag kan inte för jag är mamma." Hahaha, jag garvar åt det än idag. Så glöm allt vad hojåka är för resten av ditt liv när/om du blir mamma. :mattias

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag vet det, nu är jag för gammal att få barn så det är ju löst. Men jag tycker att det inte är något konstigt med att säga att man aldrig vill ha barn. Men det är tydligen väldigt provocerande att som tjej säga att man aldrig vill ha barn utan då ska alla komma med sina klyschor. Acceptera att vissa INTE vill skaffa barn!

Oj. Lugn och fin.

Någon är uppenbart provocerad men det är inte jag.

Jag vill dig inget ont :)

Som jag precis skrev så kan jag till fullo acceptera och respektera det faktum att inte alla vill ha barn.

Nej. Det är inget konstigt att säga att man inte vill ha barn. Det är ju flera i tråden som gjort det. Det jag säger är: Att i unga år bestämma att man inte ska ha barn är naivt då man omöjligt kan veta hur framtiden ser ut.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Är det mig du svarar eller?

Ja det klart det är i mitt tycke. Har jag gett sen av att ange någon annans värderingar?

Jag accepterar och respekterar om någon inte vill ha barn. Men att som tonåring/ung vuxen säga att jag ska ALDIG ha barn är naivt då man inte har en aning om vad som komma skall.

finns nog inte så många tonåringar här inne, jag är iaf inte tonåring!
är 26 år och har i många år vetat att jag inte vill ha några barn.
många av mina kompisar har fått barn och det har verkligen fått mig till att vilja avstå ännu mer!

sen är det ju bara ren tur att man träffade en kille som inte heller vill ha barn!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
många av mina kompisar har fått barn och det har verkligen fått mig till att vilja avstå ännu mer!

sen är det ju bara ren tur att man träffade en kille som inte heller vill ha barn!

Säg att du blir med barn av misstag. Säg att du, när du vet att du har ett barn i magen, absolut inte kan tänka dig att göra abort. Det kanske tom är för sent innan du fattar att du är med barn. Det har hänt andra.

Säg att du träffar en ny kille. Säg att han får dig att känna som du aldig gjort förut. Du kanske kommer att vilja ha barn.

Du vill inte ha barn NU. Det är ok..
Du kanske aldrig kommer att vilja ha det. Det är också ok.

Det jag vill ha sagt är dock att Man ska aldrig säga aldrig. Man vet inte vet hur man kommer känna i morgon.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Säg att du blir med barn av misstag. Säg att du, när du vet att du har ett barn i magen, absolut inte kan tänka dig att göra abort. Det kanske tom är för sent innan du fattar att du är med barn. Det har hänt andra.

Säg att du träffar en ny kille. Säg att han får dig att känna som du aldig gjort förut. Du kanske kommer att vilja ha barn.

Du vill inte ha barn NU. Det är ok..
Du kanske aldrig kommer att vilja ha det. Det är också ok.

Det jag vill ha sagt är dock att Man ska aldrig säga aldrig. Man vet inte vet hur man kommer känna i morgon.

jag kan inte bli gravid, ja iallafall inte till 99,99%

jag har varit gravid en gång, misstag ja jag gjorde abort

men anledningen till varför jag inte vill ha barn är för att jag inte tycker om barn. får gåshud när jag hör dem skrika, gråta. och jag vill inte förlora min frihet. jag är alldeles för egoistisk för att kunna ta hand om ett barn.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag håller med Biturbo. Det finns säkert en del saker i allas liv man bestämt att man aldrig någonsin ska göra, men sedan sitter man där en dag och har gjort det ändå.

Två exempel: Jag tänkte aldrig skaffa mobiltelefon, men till sist gjorde jag det ändå efter många år. Jag tänkte aldrig skaffa bil (kunde låna när jag behövde en), men nu har jag två.

Har ni som till 100% bestämt er för att inte ha barn aldrig bestämt något annat till 100% och ändå gjort det kanske tio år senare?

Ni som inte vill ha barn får gärna låta bli att få barn hur mycket som helst, det provocerar mig inte det minsta. :tummenupp Däremot, om det inte framgått, är det lite provocerande för mig med människor som tror att livsval och livet är hugget i sten. :)

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast

Antar att ni löst det permanent? För kör ni med någon form av skydd så är du allt lite barnasugen iallafall... :)

Upp till var och en, men att säga vad framtiden kan utvisa är lika naivt som att en kille inte tänker på andra damer...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
jag kan inte bli gravid, ja iallafall inte till 99,99%

jag har varit gravid en gång, misstag ja jag gjorde abort

men anledningen till varför jag inte vill ha barn är för att jag inte tycker om barn. får gåshud när jag hör dem skrika, gråta. och jag vill inte förlora min frihet. jag är alldeles för egoistisk för att kunna ta hand om ett barn.

Som jag skrev från början. Kan du inte så är det inget att snacka om.

Men, som jag sade tidigare, du vill inte/är för egoistisk NU. Du kan komma att vilja om en månad, sex månader, fem år. Ingen vet.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Antar att ni löst det permanent? För kör ni med någon form av skydd så är du allt lite barnasugen iallafall... :)

Upp till var och en, men att säga vad framtiden kan utvisa är lika naivt som att en kille inte tänker på andra damer...

löst det permanent? du menar gjort kirurgiska ingrepp? svar nej isåfall, det finns det ingen anledning till när det finns så bra preventivmedel idag som man inte ens behöver hålla koll på mer än vart tredje år. :)

Kneedrag

Guest
Vaddå ett tag? Jag frågade frugans svägerska om hon ville hänga med på en hojtur & fick till svar: "Nej, jag kan inte för jag är mamma." Hahaha, jag garvar åt det än idag. Så glöm allt vad hojåka är för resten av ditt liv när/om du blir mamma. :mattias

Självklart hon inte ville följa med dig. :D :D :)
:tungan

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
löst det permanent? du menar gjort kirurgiska ingrepp? svar nej isåfall, det finns det ingen anledning till när det finns så bra preventivmedel idag som man inte ens behöver hålla koll på mer än vart tredje år. :)

Han menar nog att om du är 100% säker så finns det ingen anledning att inte sterilisera sig. Alla vet att preventivmedel ger biverkningar och tanken på att skjuta sig full med en massa hormoner känns, för mig, rätt otäck.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Oj. Lugn och fin.

Någon är uppenbart provocerad men det är inte jag.

Jag vill dig inget ont :)

Som jag precis skrev så kan jag till fullo acceptera och respektera det faktum att inte alla vill ha barn.

Nej. Det är inget konstigt att säga att man inte vill ha barn. Det är ju flera i tråden som gjort det. Det jag säger är: Att i unga år bestämma att man inte ska ha barn är naivt då man omöjligt kan veta hur framtiden ser ut.

Jag är inte provocerad jag blir bara så jäkla trött, varför kan man inte som tonåring säga ALDRIG? jag gjorde det, många av mina barndomsvänner gjorde det. Och bör tilläggas att igen av oss har barn och det kommer inte att komma några heller!!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag är inte provocerad jag blir bara så jäkla trött, varför kan man inte som tonåring säga ALDRIG? jag gjorde det, många av mina barndomsvänner gjorde det. Och bör tilläggas att igen av oss har barn och det kommer inte att komma några heller!!

Det är klart man KAN. Ni gjorde det ju.

Jag säger bara att det är naivt att säga aldrig då man inte vet.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Det är klart man KAN. Ni gjorde det ju.

Jag säger bara att det är naivt att säga aldrig då man inte vet.

Jo jag visste det och även en massa andra saker som jag har sagt att jag aldrig skall göra och har ej heller gjort det!

Tycker inte att det är ett dugg naivt att säga aldrig, har man klart för sig så är det bara att följa den linjen.

sedan att det finns människor som skaffar barn bara för att deras partner vill anser jag är naivt om något.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Han menar nog att om du är 100% säker så finns det ingen anledning att inte sterilisera sig. Alla vet att preventivmedel ger biverkningar och tanken på att skjuta sig full med en massa hormoner känns, för mig, rätt otäck.

jag har inga biverkningar alls, detta är ett väldigt milt alternativ och det är inget östrogen i som kan ge biverkningar.

nu vet jag inte hur en steralisering går till men tanken på ett kirurgiskt ingrepp är avskräckande för mig. Har aldrig varit sövd eller liknande eller legat på sjukhus så jag tror jag avstår

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jo jag visste det och även en massa andra saker som jag har sagt att jag aldrig skall göra och har ej heller gjort det!

Tycker inte att det är ett dugg naivt att säga aldrig, har man klart för sig så är det bara att följa den linjen.

sedan att det finns människor som skaffar barn bara för att deras partner vill anser jag är naivt om något.

För att merparten av tonåringar i 16-18 års ålder inte har klart för sig hur deras liv kommer att se ut om fem år. Visst, man kan vara hypermogen och verkligen insett vad livet har att erbjuda när man är 17 år gammal, men jag skulle nästan sätta pengar på att många inte alls i öht. vet hur det kommer att se ut inom en 5 års-period i den åldern.

Varför så motsträvig?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Du menar alltså, på fullaste allvar, att du hade hela din framtid klar för dig när du var 12?

Om det verkligen stämmer så är du nog relativt ensam om det och bekräftar regeln genom att vara undantaget.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Du menar alltså, på fullaste allvar, att du hade hela din framtid klar för dig när du var 12?

Om det verkligen stämmer så är du nog relativt ensam om det och bekräftar regeln genom att vara undantaget.

Inte hela min framtid men jag visste att barn ville jag inte ha, jag visste vad jag ville jobba med och gör det oxå.

För att merparten av tonåringar i 16-18 års ålder inte har klart för sig hur deras liv kommer att se ut om fem år. Visst, man kan vara hypermogen och verkligen insett vad livet har att erbjuda när man är 17 år gammal, men jag skulle nästan sätta pengar på att många inte alls i öht. vet hur det kommer att se ut inom en 5 års-period i den åldern.

Varför så motsträvig?

Jag är inte motsträvig jag undrar bara varför vissa är så säkra på att man inte kan ha vissa saker klara för sig bara för att man är tonåring.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...