Madhonda
Diamonds and pearls don´t move this girl
Men, som jag sade tidigare, du vill inte/är för egoistisk NU. Du kan komma att vilja om en månad, sex månader, fem år. Ingen vet.
Varför skulle hon ändra sig!! Och varför måste beslutet att inte vilja skaffa barn vara någonting flummigt som man nödvändigtvis måste ändra sig om.??
Jag visste redan när jag var 18 år att jag aldrig ville ha barn. Har ännu i dag 20 år senare inte ändrat mig. Och ärligt, så kan jag inte se någonting som skulle kunna få mig att ändra på det.
Det har ingenting att göra med vem jag är ihop med. Så kom inte och påstå att man inte har träffat "den rätta".
Och om ni ursäktar mig, så tycker jag det är lite patetiskt att komma med sådana argument. Kolla bara hur många som ynglar av sig och separerar. Ibland hinner ju för fan barnet inte ens bli fött. Vem är det som är den rätta då??
Jag har inget emot barn, tvärtom så kan dom vara underhållande och roliga när dom har fått ett par år på nacken. Men JAG vill inte ha bestyret att ha ett sånt ansvar hängade över mig jämt.
Egoistiskt tycker vissa, att INTE vilja skaffa barn. Egoistikt mot vem!???
Egoistiskt är det, att skaffa utan att tänka på följderna det får. Vilket ansvar det faktiskt innebär. Men det är klart att folk har olika syn på det ansvaret.
I vissa fall så går både mamman och pappan vidare med sina liv och lämnar sina barn bakom sig. DÅ kan man prata om egoism.
Det är väl bra att vissa av oss faktiskt har lite insikt om vad man vill i livet.
Det är ungerfär som att säga till folk som väntar barn.
"Vänta bara....ni kommer ångra er, när ni inte fått sova på 5 år och allt bara snurrar runt som ett ekorrhjul med dagis och barnkalas och det ska passas upp och nåde om man inte äter tacos varje fredag. Och lärare som inte får någon bli på eran unge, och det är möten i skolan var och varannan dag. Då ska ni se att det inte är så jävla kul."
Tack o lov ändå att det börjar bli lite med legitimt att inte villja ha barn. Som tjej så blir man lätt idiotförklarad och det är få tjejer som förstår ens ovilja.
Men...ni vet väl vad det bästa är??? Att alla gör som dom vill!!
//M