Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Men, som jag sade tidigare, du vill inte/är för egoistisk NU. Du kan komma att vilja om en månad, sex månader, fem år. Ingen vet.

Varför skulle hon ändra sig!! Och varför måste beslutet att inte vilja skaffa barn vara någonting flummigt som man nödvändigtvis måste ändra sig om.??

Jag visste redan när jag var 18 år att jag aldrig ville ha barn. Har ännu i dag 20 år senare inte ändrat mig. Och ärligt, så kan jag inte se någonting som skulle kunna få mig att ändra på det.

Det har ingenting att göra med vem jag är ihop med. Så kom inte och påstå att man inte har träffat "den rätta".

Och om ni ursäktar mig, så tycker jag det är lite patetiskt att komma med sådana argument. Kolla bara hur många som ynglar av sig och separerar. Ibland hinner ju för fan barnet inte ens bli fött. Vem är det som är den rätta då??

Jag har inget emot barn, tvärtom så kan dom vara underhållande och roliga när dom har fått ett par år på nacken. Men JAG vill inte ha bestyret att ha ett sånt ansvar hängade över mig jämt.

Egoistiskt tycker vissa, att INTE vilja skaffa barn. Egoistikt mot vem!???

Egoistiskt är det, att skaffa utan att tänka på följderna det får. Vilket ansvar det faktiskt innebär. Men det är klart att folk har olika syn på det ansvaret.

I vissa fall så går både mamman och pappan vidare med sina liv och lämnar sina barn bakom sig. DÅ kan man prata om egoism.

Det är väl bra att vissa av oss faktiskt har lite insikt om vad man vill i livet.

Det är ungerfär som att säga till folk som väntar barn.
"Vänta bara....ni kommer ångra er, när ni inte fått sova på 5 år och allt bara snurrar runt som ett ekorrhjul med dagis och barnkalas och det ska passas upp och nåde om man inte äter tacos varje fredag. Och lärare som inte får någon bli på eran unge, och det är möten i skolan var och varannan dag. Då ska ni se att det inte är så jävla kul." :rolleyes:

Tack o lov ändå att det börjar bli lite med legitimt att inte villja ha barn. Som tjej så blir man lätt idiotförklarad och det är få tjejer som förstår ens ovilja.

Men...ni vet väl vad det bästa är??? Att alla gör som dom vill!! :tungan

//M

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Jag är inte motsträvig jag undrar bara varför vissa är så säkra på att man inte kan ha vissa saker klara för sig bara för att man är tonåring.

De blir väl rädda att någon har utstakat livet så självklart för just den delen dvs att du inte vill ha barn, för dom flesta så ska livet vara lite oförutsägbart.

Rätten att ändra sig trots man sa det när man var tonåring och 30 år senare så gör man det man inte skulle göra.

Fattar inte varför de är så motsträviga dock, det spelar väl ingen roll om du ville ha barn eller inte, ditt val :)

Väl rutet broder, öh syster!

Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag visste oxå ganska tidigt att jag absolut inte var intresserad av att skaffa några barn. Jag gillar inte barn. Anser att de bara är elaka små monster. Sedan så finns det självklart ungar som på avstånd kan vara söta. Men de flesta är bara jobbiga. Kul att kanske hålla i en kort stund o sen lämna tillbaka till föräldrarna. Min mamma har varit precis tvärtom från början då hon alltid (el ja från när man väl börjar tänka på sånt typ) vetat att hon velat ha barn.

Jag använder preventivmedel för att absolut inte bli med barn. Försökte tom få mig steriliserad men då skrattade gynekologen bara o frågade vad jag på allvar gjorde där. *suck* Men så länge det funkar med preventivmedel är jag lugn o måste inte sterilisera mig.

Och just ja. Har stabilt förhållande med sambo, hus, katt, stabil ekonomi osv. Vill fortfarande inte ha några små elaka monster hemma. *morr*

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Inte hela min framtid men jag visste att barn ville jag inte ha, jag visste vad jag ville jobba med och gör det oxå.

Vet du vad.

Jag tror att det ligger till så här.

När du som 12 åring funderade på hur du ville ha det så var det, i stil med;

Jag vill jobba med XXX
Jag vill inte ha några barn.
Jag vill att XXX ska fråga om jag vill följa med till Bobbadilla vid slussen och dansa Disco på lördag.

Dvs du hade en god idé hur du ville ha det. Förutom Bobbadilla så ändrade sig detta väldigt lite genom åren så därför jobbar du med det du nu jobbar med och därför har du inga barn.

Jag är även rätt säker på är att när du var 12 hade du faktiskt inte hade en aning om hur livet skulle se ut när du var 30.

Varför skulle hon ändra sig!! Och varför måste beslutet att inte vilja skaffa barn vara någonting flummigt som man nödvändigtvis måste ändra sig om.??

Men...ni vet väl vad det bästa är??? Att alla gör som dom vill!! :tungan

//M

Ojoj.. Detta var mig en infekterad fråga,. Uppenbart har ni tjejer som inte velat ha barn fått utstå mycket.

Jag säger inte att ni MÅSTE ändra er. Jag säger inte att ni INTE kunde säga, redan som tonåringar, att ni inte ville ha barn. Jag respekterar era beslut och era viljor.

Det jag säger är; Och läs texten för vad den säger och inget annat.

Det är naivt att som ung tro sig veta hur världen fungerar och vad framtiden har att ge. Man VET INTE som 12, 15, 18 eller 25 åring hur livet kommer att se ut när man är 40. PUNGT.

Man kan ha en väldigt god idé. Men det kan ändra på sig.

Jag visste oxå ganska tidigt att jag absolut inte var intresserad av att skaffa några barn. Jag gillar inte barn. Anser att de bara är elaka små monster. Sedan så finns det självklart ungar som på avstånd kan vara söta. Men de flesta är bara jobbiga. Kul att kanske hålla i en kort stund o sen lämna tillbaka till föräldrarna. Min mamma har varit precis tvärtom från början då hon alltid (el ja från när man väl börjar tänka på sånt typ) vetat att hon velat ha barn.

Jag använder preventivmedel för att absolut inte bli med barn. Försökte tom få mig steriliserad men då skrattade gynekologen bara o frågade vad jag på allvar gjorde där. *suck* Men så länge det funkar med preventivmedel är jag lugn o måste inte sterilisera mig.

Och just ja. Har stabilt förhållande med sambo, hus, katt, stabil ekonomi osv. Vill fortfarande inte ha några små elaka monster hemma. *morr*

Kanon! Så länge ni är lyckliga.

Du kanske blir glad en dag att din gynekolog avrådde dig då man aldrig vet vad som väntar runt hörnet. ;)

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Kan man tolka svaren så att är man tjej och kör mc, då vill man inte ha barn?

Det verkar ju inte finnas några :tuttar -singlar här som både kör hoj och som vill skaffa barn i framtiden. Du som vill, skicka gärna pm... :D

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag är inte motsträvig jag undrar bara varför vissa är så säkra på att man inte kan ha vissa saker klara för sig bara för att man är tonåring.
Därför att man inte utvecklats färdigt, varken psykiskt eller fysiskt.

Nej jag vill inte ha egna barn.
Hellre brukshund.

I ditt fall blir det väl ingen skillnad? :rofl

Det är inte meningen att vara elak men det var ett aldeles för bra upplägg för att inte smasha.

Last edited:

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Tog ett antal år innan det kändes ok men nu är det iaf en kotte på väg.

Har aldrig varit sådär löjligt överförtjust i barn och det var under många år
inte så självklart att det skulle skaffas några. (Kanske mest pga ett väldigt
roligt singel-liv)

Men så här vi 37 års ålder så började faktiskt den där biologiska klockan att skrälla och på den vägen är det. :rullandeu

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

roligt singel-liv)

Men så här vi 37 års ålder så började faktiskt den där biologiska klockan att skrälla och på den vägen är det. :rullandeu

Grattinerar!

Fast jag är lite sur på dig för att du snodde min kille! :mad:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

roligt singel-liv)

Nä men grattis :)

När är det dax att leverans?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Vet du vad.

Jag tror att det ligger till så här.

När du som 12 åring funderade på hur du ville ha det så var det, i stil med;

Jag vill jobba med XXX
Jag vill inte ha några barn.
Jag vill att XXX ska fråga om jag vill följa med till Bobbadilla vid slussen och dansa Disco på lördag.

Dvs du hade en god idé hur du ville ha det. Förutom Bobbadilla så ändrade sig detta väldigt lite genom åren så därför jobbar du med det du nu jobbar med och därför har du inga barn.

Jag är även rätt säker på är att när du var 12 hade du faktiskt inte hade en aning om hur livet skulle se ut när du var 30.

Jösses vad väl du känner mig då, fast då borde du veta att jag ej bodde i detta land vid 12 års ålder.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Skaffa barn eller inte är väl helt upp till var och en..
Vi har två barn på 10 och 11 år, livet blir rikare med barn, det enda jag kan sakna är att vi inte hann med att resa så mkt. innan vi skaffade barnen..
Vill absolut inte ha flera:rolleyes:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Barn skrämmer mig.. De kan vara okej ett litet tag, om man har möjligheten att lämna de ifrån sig när det blir för mycket.
Nu är jag ju iofs för ung för barn, i mina ögon. Men många av mina kompisar har redan ynglat av sig, och när jag ser hur jobbigt de har det får det mig direkt att tänka "Nej, jag vill inte..."
Har aldrig gillat barn direkt, men börjar märka att det går bättre och bättre när jag träffar de små glinen.. Därmed inte sagt att jag vill ha egna. Tanken på att gå och vara gravid äcklar mig...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jösses vad väl du känner mig då, fast då borde du veta att jag ej bodde i detta land vid 12 års ålder.

Näe. Det klart jag inte gör. Det var mer generellt menat såklart.

Jag har dock varit 12 sjäv och jag har sex systerdöttrar som är mellan 10 och 16 år gamla. Så lite koll på hur de funkar har jag.

Jana, som faktiskt är 12, ska iaf bo i USA har hon bestämt. Hon har fått lära sig, av mig, att det inte går att bara åka till USA och tro att man ska få stanna. Man måste studera och bli väldigt duktig på något så att ett företag vill anställa en, besvära sig om visum och sådant. Då hon inte är vidare förtjust i skolan frågade hon om det finns något annat sätt och då svarade jag att det enda vore ett äktenskap. Så nu ska hon gifta sig med en rik amerikan och sedan bli sångerska är det tänkt.

Just ja, hon ska heller aldrig ha barn.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Då det inte fanns vare sig livlinor eller ett kanske så fick det bli ett Nej tills jag blir "vuxen".

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Nä men grattis :)

När är det dax att leverans?

I början på september, så jag har verkligen prickat in större delen av hojsäsongen. :rolleyes:

Än så länge går det dock att köra. Skinnstället har blivit för litet men Gore-tex-kläderna passar fortfarande, det blir dock inte några jättelånga turer. Några veckor till kommer jag förhoppningsvis kunna ha hojen framme.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kanon! Så länge ni är lyckliga.

Du kanske blir glad en dag att din gynekolog avrådde dig då man aldrig vet vad som väntar runt hörnet. ;)

Tror inte att det kommer att ändras. Känner verkligen ingenstans att jag har nån längtan el önskan efter barn...
Förresten så avrådde hon inte mig utan hon bara garvade o vägrade diskutera saken överhuvudtaget...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet