Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Hehe.. Nån ska ju lära dem det med!!

De flesta föräldrar har någon gång glömt bort sitt barn. Så ta det inte så hårt.. :)

QUOTE]

Inte f*n tog jag det hårt, kunde inte för mitt liv minnas att min syster så att hon va så dåraktig att hon hade skaffat TRE huliganer!

Nä du, inga barn utan mer pengar till mig istället!

Jag tycker att man skall vara glad att många har kommit till insikt att barn är inget för dem, istället för att bara skaffa barn och sedan skyffla över ansvaret på någon annan.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Inte f*n tog jag det hårt, kunde inte för mitt liv minnas att min syster så att hon va så dåraktig att hon hade skaffat TRE huliganer!

Nä du, inga barn utan mer pengar till mig istället!

Jag tycker att man skall vara glad att många har kommit till insikt att barn är inget för dem, istället för att bara skaffa barn och sedan skyffla över ansvaret på någon annan.

Absolut. Många barn som far illa för att föräldrarna suger.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Priset tar en kollega.... nybliven pappa och är föräldrarledig som tar barnvagn och unge ner på stan, går in på en kiosk och tjöper glass. Går sedan hem, när han varit hemma en stund kommer tjärringa hem och undrar var ungen är... då fick han brått upp på stan igen.

Samma strulare och hans tjäring ville ha barn men det funka inte så dom adoptera två barn till slut. 5 år senare kom deras egengjorda.

En annan gång så hade han vart ner på stan och handlat och åkt bil men gått hem. Morgonen senare anmäler han därför bilen stulen.

Ytterligare var att han hade en delad tjänst med verksamhet på två orter. På ena ställer sa han att han var på det andra stället och vice versa. Var i stället hemma och fixade med hus och hem.
Är det så konstigt? Han är ju MAN..

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag menar din osäkerhet i största allmänhet.

Ang. din "säkerhet" på att aldrig skaffa barn har jag försökt förklara i 6 sidor nu. Har det inte gått in nu så gör det, det aldrig.

Det är inte lönt att försöka "diskutera" detta med dig, för du tycks bara kunna se det ur din synvinkel.

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Vad säger det om mig då som va barnvakt till syrrans huliganer. Första skoldagen går dit med tre kommer hem med två.....

Bävar när en kompis får barn för hon har hotat med att jag ska vara gudmor. Får väl lära barnet hur man spelar på oddset samt tjyvringer.....

HAHAha, jaja lite svinn vetty. en anna dag kanske det blir fyra med sig hem då blir det värre för dig att lista ut vilka som är din syrras, det kan jag lova :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ok. Vad är min synvinkel då?

Att allt kan ändras vilken dag som helst, och vare sig du har bestämt dig för något eller ej, så blir det säkert inte så, för man träffar kanske en ny, eller blir gravis utan att veta om det osv osv... Det är din synvinkel.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Haha.. Det finns fler familjer som gör det.. :hihi

Inte min :( :älskartacos

Att allt kan ändras vilken dag som helst, och vare sig du har bestämt dig för något eller ej, så blir det säkert inte så, för man träffar kanske en ny, eller blir gravis utan att veta om det osv osv... Det är din synvinkel.

Men det är sant ju :va

Livet kan ta en 180 graders sväng då och då i vissa frågor.

Iallafall för mig, men jag ska inte säga emot er, har ni bestämt er så har ni.
Jag håller dock med biturbo om att förr eller senare så ångrar ni nog er.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

"Blir säkert inte så" har jag aldrig sagt. Men annars är det helt rätt.

Vad alla min påståenden säger, i korthet är; Säg aldrig, aldrig för du vet inte hur framtiden ser ut.

Så. Då frågar jag dig. Vet du hur framtiden ser ut?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
"Blir säkert inte så" har jag aldrig sagt. Men annars är det helt rätt.

Vad alla min påståenden säger, i korthet är; Säg aldrig, aldrig för du vet inte hur framtiden ser ut.

Så. Då frågar jag dig. Vet du hur framtiden ser ut?

Nej. Då kontrar jag med - har jag sagt "aldrig" i något av mina inlägg?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Var är alternativet - har redan barn? Det är ofta en mognadsfråga och hur kan man egentligen inte "tycka om barn"? Då har man inte gillat sig själv som liten då heller? Klart det är jobbigt ganska ofta och man får fler grå hårstrån, men samtidigt finns de där stunderna som väger upp allt sånt med råge (ni som har ungar - snälla sådana :D - vet vad jag menar).

Och det vore ett brott mot mänskligheten om frugan och jag inte förde vidare våra supergener :tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag har 2 redan så nä...jag vill inte ha fler EGNA. (Saknade det alternativet.) Men träffar jag en chey som redan har...så gör det inget.

Var är alternativet - har redan barn? Det är ofta en mognadsfråga och hur kan man egentligen inte "tycka om barn"? Då har man inte gillat sig själv som liten då heller? Klart det är jobbigt ganska ofta och man får fler grå hårstrån, men samtidigt finns de där stunderna som väger upp allt sånt med råge (ni som har ungar - snälla sådana :D - vet vad jag menar).

Och det vore ett brott mot mänskligheten om frugan och jag inte förde vidare våra supergener :tummenupp

Så är det. MEN IBLAND VILL MAN SÄLJA DEM PÅ EN ANNONS! :mad:

...fast det är inte så ofta det händer...di smau liven äer sau feiiina! :D

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Biturbo har rätt. Alla andra har fel.

Jag vill också ge mig in i debatten :)

Vissa vill ha barn andra vill det inte. Det är upp till var och en och inget konstigt med det.

Men att säga i ung ålder att man aldrig vill ha barn är direkt tjänstefel.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag vill också ge mig in i debatten :)

Vissa vill ha barn andra vill det inte. Det är upp till var och en och inget konstigt med det.

Men att säga i ung ålder att man aldrig vill ha barn är direkt tjänstefel.

Inte för att vara sådan RullaRn, men varför skulle det vara ett "tjänstefel"?
Om en person väljer att inte skaffa av ena eller andra orsaken...så tycker ju jag att det är en åsikt att respektera. Vill man inte så vill man inte.

DÄREMOT är det tjänstefel att först säja "inte vil ha" och sen komma dravlandes efter X antal år i ett förhållande "nu vill jag ha"! Troligen är den andre parten nöjd med att det var den förutsättningen i början. Inte fair play att sen ställa kravet att det ska tillkomma en batting.

Ya get maj påint?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Inte för att vara sådan RullaRn, men varför skulle det vara ett "tjänstefel"?

Som Biturbo försökt förklara i sex sidor så är det direkt tjänstefel därför att människor ändrar (inte alla, men vissa) sig. Framförallt unga kvinnor utan barn.

Om en person väljer att inte skaffa av ena eller andra orsaken...så tycker ju jag att det är en åsikt att respektera. Vill man inte så vill man inte.

Ja?

DÄREMOT är det tjänstefel att först säja "inte vil ha" och sen komma dravlandes efter X antal år i ett förhållande "nu vill jag ha"! Troligen är den andre parten nöjd med att det var den förutsättningen i början. Inte fair play att sen ställa kravet att det ska tillkomma en batting.

Ya get maj påint?

Näe det tycker jag inte. Se mitt första svar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet