Skoja ju bara
Själv så tror jag att hon kommer att ändra sig när det har gått några år..Livet är fyllt utav överraskningar, både negativa och positiva så man hinner att ändra sitt synsätt många ggr. om..
Tuff skit för de som skaffade barn och sen ångrade sig. De är lika stora förlorare de.
Om inte större - för de är på ett sätt ansvariga för det liv de skapade också.
Precis, men varför säger man då stenhårt att man aldrig skall göra det och det? Istället för att bara säga:
"Just nu känns det inte alls som jag skall skaffa barn, men visst, vem vet hur det kommer att se ut som 10-15 år?"
Ja - igen - med den inställningen kan man ju lägga ner samtliga diskssionsforum och alla fikarumskonversationer om alla bara ska ponera....
Jag håller i princip med dig men önskar tillägga att människan har en ganska stark sexual-/reproduktionsdrift och visst är MUF ett härligt gäng med fina frisyrer, klockor och pikétröjor men driften att få gå med i MUF bör nog inte anses lika stark som den att föra sina gener vidare. Om än jag också gfillar piké då.
VIll du inte jämföra med MUF, så jämför med de med religiös övertygelse, präster och munkar och sådant som viger sitt liv åt ett (i deras tycke) större kall.
Den här driften är olika stark hos olika människor.
Det
finns faktikst folk som helt enkelt inte vill ha barn! De känner ingen längtan, de har ingen biologisk klocka, de har andra mål med sitt liv.
En del väljer krogliv, ett liv fyllt av resor och kulturer, en del väljer karriär, en del väljer familj etc etc. De flesta plockar ju ut delar av allt detta ovan, men man behöver inte plocka ut allt.