Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om man lyssnar på de gamla och visa så säger de alla att man ska ha minst ett som tar hand om en när man blir gammal, och kanske främst att ha ett sällskap och en länk till framtiden eller vad man ska kalla det.

På något sätt ser jag det som en tragedi att inte skaffa om än jag själv varken har eller är på gång att skaffa.

Det är ju inte så man, som kvinna i alla fall, kan ändra sig när man är 55. Det är den här chansen och så är det.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Hur många som absolut inte vill steriliserar sig?
Varför inte, då slipper ni ju bök med piller o kondom o sånt

Jusssssst det, ni vill inte ta bort möjligheten ifall att va?
Eller är ni för "lata" och tycker det är "onödigt"?

heheehehehehe

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

heheehehehehe

Eller varför steriliserar inte killen sig i ett sådant förhållande?

Är båda av åsikten att de aldrig vill ha barn så är det ju inte problem. Och precis som det står i tråden så är det mycket enklare och lättare för killen att göra det.

Men nääää det går ju inte då förlorar de sin manlighet :rolleyes: :rolleyes:
Är det inte mer manligt att stå för sina åsikter och se till att ens tjej slipper proppa kroppen full av hormoner?

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..

Är båda av åsikten att de aldrig vill ha barn så är det ju inte problem. Och precis som det står i tråden så är det mycket enklare och lättare för killen att göra det.

Är det inte mer manligt att stå för sina åsikter och se till att ens tjej slipper proppa kroppen full av hormoner?
Där har vi det igen. Killarna är fega och rädda för att förlora sin manlighet..:rolleyes:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
varför skulle man inte kunna få det????
Det bestämmer man väl själv, men visst får man onekligen en känsla av att det är en tonårsrebell som snackar när man hör kombinationen "aldrig ha" och "barn".
Lite som att säga att man "aldrig kommer att bli 30", copy?

Alltså - för mig får man det - men tydligen inte för många andra i tråden (läs den så ser du).

Ovanstående gäller för övrigt inte bara för teens, även för 30-40- och 50-åringar - det går liksom aldrig över....

heheehehehehe

Det finns nog fler anledningar. Man kankse är rädd för att göra ingrepp i kroppen, man kankse till och med blir nekad av sjuvården att sterilisera sig när man är 22 och har inte råd att bekosta en sådan operation själv?
Det kan vara av religiösa skäl, humanitära - ja vad som helst.

heheheheheheheh

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Ditt snack om manlighet är ju bara trams. Och sen är det väl knappast killens lott att sterilisera sig om tjejen inte vill ha barn. Även fast det går typ 1 tjej per 1000 killar eller något på SH så kan du tydligt se tendenserna i tråden. Det verkar som att killarna har en lite mer öppen syn på att man kanske kan komma att ångra sig senare i livet. Då är det ju rätt korkat att ha seriliserat sig.

Men, självklart. När/om jag anser mig klar kommer jag att ta en rejäl funderare på om det skall göras eller inte.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Var och en får väl tycka som dom vill om att skaffa barn eller inte, hoppas bara att det är väl genomtänkt innan man går så långt som att sterilisera sig..Jag vill iaf. inte ha några fler barn så för en annan så kanske det skulle vara ett alternativ..
Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Alltså - för mig får man det - men tydligen inte för många andra i tråden (läs den så ser du).

Ovanstående gäller för övrigt inte bara för teens, även för 30-40- och 50-åringar - det går liksom aldrig över....

Självklart bestämmer man själv. Och det beslutet är alltid rätt här och nu.

Men det är naivt att tro, oavsett ålder, att man vet hur man kommer att känna i samma fråga om 5 år.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Där har vi det igen. Killarna är fega och rädda för att förlora sin manlighet..:rolleyes:

Jag får alltid känslan att det snarare är att de vill inte ha barn med sin sambo/fru men kanske med en annan om de träffar någon bättre :rolleyes:

Ditt snack om manlighet är ju bara trams. Och sen är det väl knappast killens lott att sterilisera sig om tjejen inte vill ha barn. Även fast det går typ 1 tjej per 1000 killar eller något på SH så kan du tydligt se tendenserna i tråden. Det verkar som att killarna har en lite mer öppen syn på att man kanske kan komma att ångra sig senare i livet. Då är det ju rätt korkat att ha seriliserat sig.

Men, självklart. När/om jag anser mig klar kommer jag att ta en rejäl funderare på om det skall göras eller inte.

Det handlade inte om att tjejen inte ville ha barn utan att båda i ett förhållande inte ville ha barn. Jag tog upp det där om manligheten eftersom Speedgirl sa att hennes kille inte ville göra det för att han var rädd att förlora manligheten fast båda var 100% säkra att de aldrig ville ha barn.

Last edited:

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Så karlar blir ett konstigt släkte för att en chey på ett nät-forum har en naiv och kortsynt åsikt?

Xiting
Skoja ju bara:pannkyss

Själv så tror jag att hon kommer att ändra sig när det har gått några år..Livet är fyllt utav överraskningar, både negativa och positiva så man hinner att ändra sitt synsätt många ggr. om..

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag får alltid känslan att det snarare är att de vill inte ha barn med sin sambo/fru men kanske med en annan om de träffar någon bättre :rolleyes:

Som sagt. Man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Det handlade inte om att tjejen inte ville ha barn utan att båda i ett förhållande inte ville ha barn. Jag tog upp det där om manligheten eftersom Speedgirl sa att hennes kille inte ville göra det för att han var rädd att förlora manligheten fast båda var 100% säkra att de aldrig ville ha barn.

Jo.. Jag vet. Och Speedgirl är ju en auktoritet på området män och hur de/vi funkar.

Du kommer närmare sanningen om du frågar Puff the magic dragon om råd.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

Man kan inte vara 100% säker på att man inte vill skaffa barn.

Ingen kan det.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Man kan inte vara 100% säker på att man inte vill skaffa barn.

Ingen kan det.

Nej - men igen - man kan inte vara hundra procent säker på nånting här i livet, men just när barnfrågan kommer på tal så blir det så himla mycket "man ska aldrig säga aldrig"-snack.

Självklart bestämmer man själv. Och det beslutet är alltid rätt här och nu.

Men det är naivt att tro, oavsett ålder, att man vet hur man kommer att känna i samma fråga om 5 år.

Man kan ju ha en känsla för vilken livsinriktning man vill ta, precis som politisk ståndpunkt eller vad som helst.
Den som tidigt i livet gick med i tex MUF och röstar därefter får knappast höra så fort politik kommer på tal, att "du kommer nog ändra dig ska du se" etc.

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nej - men igen - man kan inte vara hundra procent säker på nånting här i livet, men just när barnfrågan kommer på tal så blir det så himla mycket "man ska aldrig säga aldrig"-snack.

Man kan ju ha en känsla för vilken livsinriktning man vill ta, precis som politisk ståndpunkt eller vad som helst.
Den som tidigt i livet gick med i tex MUF och röstar därefter får knappast höra så fort politik kommer på tal, att "du kommer nog ändra dig ska du se" etc.

Precis, men varför säger man då stenhårt att man aldrig skall göra det och det? Istället för att bara säga:

"Just nu känns det inte alls som jag skall skaffa barn, men visst, vem vet hur det kommer att se ut som 10-15 år?"

:)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag håller i princip med dig men önskar tillägga att människan har en ganska stark sexual-/reproduktionsdrift och visst är MUF ett härligt gäng med fina frisyrer, klockor och pikétröjor men driften att få gå med i MUF bör nog inte anses lika stark som den att föra sina gener vidare. Om än jag också gfillar piké då.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Skoja ju bara:pannkyss

Själv så tror jag att hon kommer att ändra sig när det har gått några år..Livet är fyllt utav överraskningar, både negativa och positiva så man hinner att ändra sitt synsätt många ggr. om..

Tuff skit för de som skaffade barn och sen ångrade sig. De är lika stora förlorare de.
Om inte större - för de är på ett sätt ansvariga för det liv de skapade också.

Precis, men varför säger man då stenhårt att man aldrig skall göra det och det? Istället för att bara säga:

"Just nu känns det inte alls som jag skall skaffa barn, men visst, vem vet hur det kommer att se ut som 10-15 år?"

:)

Ja - igen - med den inställningen kan man ju lägga ner samtliga diskssionsforum och alla fikarumskonversationer om alla bara ska ponera....

Jag håller i princip med dig men önskar tillägga att människan har en ganska stark sexual-/reproduktionsdrift och visst är MUF ett härligt gäng med fina frisyrer, klockor och pikétröjor men driften att få gå med i MUF bör nog inte anses lika stark som den att föra sina gener vidare. Om än jag också gfillar piké då.

VIll du inte jämföra med MUF, så jämför med de med religiös övertygelse, präster och munkar och sådant som viger sitt liv åt ett (i deras tycke) större kall.

Den här driften är olika stark hos olika människor.

Det finns faktikst folk som helt enkelt inte vill ha barn! De känner ingen längtan, de har ingen biologisk klocka, de har andra mål med sitt liv.

En del väljer krogliv, ett liv fyllt av resor och kulturer, en del väljer karriär, en del väljer familj etc etc. De flesta plockar ju ut delar av allt detta ovan, men man behöver inte plocka ut allt.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...