vill få sålt hojjen

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Försöker få sålt min suuki så fortsom mjligt, Men att få sålt den snabbt är svårare än man tror. tänkte höra med er ifall ni visste någorlunda hur mycket mc-återförsäljare ger för begagnade motorcyklar man vill bli av med?

Har annons nu på blocket och här på sporthojj. Nått mer tips där jag kan lägga in den för att kunna bli av med den snabbt? Tack på förhand! David
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Då är vi två, verkar inte som folk köper. Hade min på blocket i två månader med rimligt pris och endast 3 ringde. Ingen som har något riktigt bra tips
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
allting går att sälja bara priset är det rätta:tummenupp
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Vid rätt prissättning på blocket får ni sålt den på 10min.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Har man bild och skrivit vettig info i anonnsen samt att priset är rätt så blir den såld.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Folk köper, till Rätt pris.
Farsan sålde sin mc för 2-3 dar sen, var ute nåndag sen kom det en o köpte den.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tycker att det är brutalsvårt att sälja. min förra hoj, en honda fireblade, satte jag ut på blocket till lågt pris(billigaste bladen på blocket). ringde inte en enda person på de sju första veckorna. sen tillslut ringde en kille. han kom och kollade och köpte den. prutade bara en tusing.

nu försöker jag sälja min ktm 525. ligger lägre i pris än alla andra men det är knappt en enda person som hört av sig på en månad. verkar som att man måste ligga sjukt långt under lägsta pris på blocket för att få sålt fort. gäler väl att ha is i magen så att man kan vänta någon månad på rätta köparen.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ibland går den på nåra tim o ibland nåra månader :näsblod så olika vad behovet är just då..
 

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Anderstorp
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
Jag ska ge alla hoj/fordonsägare ett tips.

Vårda inte era prylar, Serva dom inte och lägg absolut inte ut några pengar på dom.

Har en Yamaha YZ450F ute på både blocket, SH och enduroMX. Det är en -05.a som jag ägt sedan ny. Jag är amatör och har aldrig tävlat o.s.v.
Den är mycket välservad och i mycket fint skick. jag har lagt ut den för ett medelpris på blocket (36k) men det verkar precis dött på marknaden.

Hade jag däremot köpt den här hojen och varit raceåkare. Plågat skiten ur den, aldrig servat den, aldrig tvättat eller lagt ut några pengar på den. Sen sålt den med utslitna däck, kedja, belägg + dåligt skick i övrigt och utan reservdelskit hade jag mycket väl kunnat sätta ett pris på 29k. I så fall kan jag garantera att den hade varit såld på 10 minuter.

Vad jag försöker säga är att folk bryr sig inte ett skit om skick eller service o.s.v. utan stirrar blint på inköpspriset. Innan denna sässongen är slut kan jag garantera att den som köper den sistnämnda hojen kommer ha lagt ut mer pengar än den första. :huvet

Observera att alla raceåkare INTE misssköter sina hojar. Men hojen går betydligt hårdare än den förstnämnda.
 

Skuggan

Guest
Har sålt 3 hojar i år utan problem, en r6:a en cbr 929:a och en husqvarna sm610:a samtliga såldes prutat o klart ngn tusing under priserna på blocket.
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Jag såld min r1- 05 för någon vecka sen. Ringde bara ett samtal å fråga om han ville köpa den :D Behövde inte sätta ut den på blorre :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top