vill få sålt hojjen

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Bättre att skriva att det finns viss prutmån... Alla jävlar ska ju pruta så. :)
Annars får du skriva att du skickar med lite spliff. ;)

Haha ja det har du rätt i :p Dem förväntar sig att en hojj som har några år på nacken ska vara repfri och ha garanti nästan haha
Haha ja de kan ja nog skicka med i värsta fall, men då ska dem komma med ett superglatt leende och en superfin pengahög :D
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo

Den info som du skriver i annonsen vill jag tidigast ha reda på när jag ringer du kan du berätta hojens historia, stapla upp viktig info.
Hur jusst du sitter på hojen är ovesäntligt, har liknande kroppsmått som du men får inte ont i kroppen av att sitta på mina rettor, så skit i det, men det är klart skriv vad du vill. Jag skulle ialf inte ringa på en sådan hoj.
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Rent generellet (jag har inte sett din annons):

*Sätt inte någon jävla överpris
*Många och skarpa bilder
*Mycke information

Det är så djävulska överpriser på blocket rent allmänt. Man orkar inte ens kontakta säljarn när dom tar så oseröst högt pris.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Det är lite intressant att säljare kan sitta och bli förbannade för att köpare inte gillar deras pris-sättning?

Som jag ser det finns det ett par jättetabbar som folk gör som sätter ut säljes-annonser:

- Sätter ett för högt pris "så får folk pruta". Jag tittar själv på Hornetar nu och inte fan ringer jag på en -98 för 40 lakan som kostade 57 ny?? Jag är ju inte helt lobotomerad... Sen kvittar det hur mycket jag kan fåp pruta...det vet jag inget om.

- Hade det varit lätt att göra bra hoj/bil-affärer så hade varenda jävel varit försäljare.... Tror man att man själv kan bestämma priset som säljare har man från början ett problem som är svårforcerat.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tror inte att det finns nån som helst anledning att "överupplysa" köpare om vad det man försöker kränga. Sitter man som seriös köpare och spanar på blocket så räknar man redan med att det finns alla möjliga mer eller mindre dolda fel på objekten. Klart man ska vara ärlig om köparen ställer rätt frågor men det finns ju ingen anledning att t.ex skriva att hojen är importerad från Danmark om ingen frågar om det? Många backar nog för en importhoj oavsett hur fin den är.

Bara mina 2 korvören.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Haha ja det har du rätt i :p Dem förväntar sig att en hojj som har några år på nacken ska vara repfri och ha garanti nästan haha
Haha ja de kan ja nog skicka med i värsta fall, men då ska dem komma med ett superglatt leende och en superfin pengahög :D

Ska du redan sälja hojen? Varför det..? :va
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det är lite intressant att säljare kan sitta och bli förbannade för att köpare inte gillar deras pris-sättning?

Som jag ser det finns det ett par jättetabbar som folk gör som sätter ut säljes-annonser:

- Sätter ett för högt pris "så får folk pruta". Jag tittar själv på Hornetar nu och inte fan ringer jag på en -98 för 40 lakan som kostade 57 ny?? Jag är ju inte helt lobotomerad... Sen kvittar det hur mycket jag kan fåp pruta...det vet jag inget om.

- Hade det varit lätt att göra bra hoj/bil-affärer så hade varenda jävel varit försäljare.... Tror man att man själv kan bestämma priset som säljare har man från början ett problem som är svårforcerat.

Köp min då, 36k med prutmöjligheter - ett kap! :banana
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Ska du redan sälja hojen? Varför det..? :va

Jag vill inte sälja den egenligen men är i behov av pengar :( Jobbade satan i 4 månader för att kunna ha råd till denna och ett mc körkort. Har lyckats me mitt mål fast det kostat mig skjortan. Men e man hojjgalen så är man :) Sen som alla vet så försvinner pengarna snabbare än man tror när man sysslar med nyare sporthojjar. Så tyvärr har min kassa sinat och jag har inget jobb så jag skulle kunna få in mer pengar till att ha den kvar :gnissla

Har en stor ångest över hela situationen men har man inget val så :( Men Jag komemr ta en sista runda med den i alla fall och förhoppningsvis har jag en ny inom snar framtid:yoparty
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Haha ja det har du rätt i :p Dem förväntar sig att en hojj som har några år på nacken ska vara repfri och ha garanti nästan haha
/QUOTE]

Om folk bara tänkte så när dom satte priset på sina hojjar...

Har satt in den nu igen för 49000:- alltså billigaste på blocket med god marginal. FÅr väl se om folk har blitt mindre trångsynta nu. För detta bli ju fan ett fynd för dem som köpen i alla fall!
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
fick hojen såld idag så är väldigt nöjd :)

hoppas det går bra för dig med Spliffmaster :tummenupp
 
Last edited:

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Ort
x
Hoj
R1
Ja, jag kan bara hålla med om att det är svårt att sälja hojar. Köparens marknad helt klart. Nån som har en R1:a -00/-01 till bra pris?
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
fick hojen såld idag så är väldigt nöjd :)

hoppas det går bra för dig med Spliffmaster :tummenupp

Får väl gtulera:tummenupp Får jag fråga hur du låg till prismässig med övriga hojjar? Var du tvungen ligga nånna tusen under resten?

Är det hojen på din avatar som är till salu? Är det en -03 eller -02??

Det är samma hojj som på min avatar! Det är en -02 men är registrerad först -03. Eller kanske gjordes den 03 med ?!?!? I alla fall så är första registreringsdatumet 2003 nått
 
Last edited:

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Har alltid sålt mina hojar med hjälp av Blocket, och har alltid fått sålt hyfsat fort. Har inte haft särskilt "låga" priser heller.
Det är ju sant som det är skrivet tidigare, att det är köparens marknad, så det gör det ju ännu viktigare hur man utformar annonsen.

Brukar alltid ha många kort på hojen i annonsen, tydliga sådana med alla vinklar. Fram, bak, båda sidor, så att spekulanten får ett bra hum hur hojen ser ut. Och se till att hojen är ren och välputsad, har sett en del exempel på det motsatta.. Såna annonser undviker då jag i alla fall.
Sen att man skriver på ett bra sätt också, med tanke på att det just är köparens marknad, så tycker jag att man kan vara lite hövlig i annonsen. Inte tex Ska provkörning ske, så blir det med mig på bönpallen, prutare kan ringa andra osv.. Man bör alltid sätta en prutmån, annonser med prutat och klart håller inte.

Jag är ju inte heller nån annonsexpert, fastän det låter så:D . Men att det är noga hur den är utformad är ju viktigt, det gäller ju att få den att sticka ut i konkurrens med rätt så många andra om man säger så:) .
 

JoPPe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Usala
Hoj
Flertalet

Det är så djävulska överpriser på blocket rent allmänt. Man orkar inte ens kontakta säljarn när dom tar så oseröst högt pris.


Hur har säljaren av 93:an tänkt här...?
http://www.blocket.se/vi/12455222.htm?ca=11_s

...om man får nya generationen för samma pengar eller rentav ännu billigare utan att skicket behöver vara katastrofalt?
http://www.blocket.se/vi/12439174.htm?ca=11_s

750:eek:r 96-98 finns ju högvis för 30-36"... Menar man på allvar att man ska få ut samma pengar för en 93:a från den äldre generationen...?



Jag håller med Dig, en del överprisar sina grejer något kolossalt vilket är märkligt då det finns högvis med liknande hpjar till salu...
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Bara för att man är billigast på blocket innebär det inte att priset är rätt.
Man kan inte gå efter de som är osålda, då de är det av en anledning.
De som säljs ligger oftast inte kvar så länge, men har rätt pris.
Eller så förstår säljaren hur man utformar en annons så den tilltalar köpare.
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
En tre sidor lång smygannons, starkt jobbat...

:klappar

Nej det handlar inte om nån jävla smygannons. Utan att jag vill ha hjälp och tips vad ja kan göra för att lättare kunna få den såld. Har redan lagt 200 på blocket som inte hjälper ett piss :(

SÄnkt priset till de lägsta ja kan ge den för, men nä inte hjälper det heller. jaja skit samma. Behåller den annars på ett eller annat sätt fast ja har de ekonomiskt tufft nu! Aja, får se.....

Bara för att man är billigast på blocket innebär det inte att priset är rätt.
Man kan inte gå efter de som är osålda, då de är det av en anledning.
De som säljs ligger oftast inte kvar så länge, men har rätt pris.
Eller så förstår säljaren hur man utformar en annons så den tilltalar köpare.

Ja det är väl klart, men jag kan nog inte skriva den på ett bättre sätt än jag gjort. Kanske är en idé och sätta ut den på auktion kanske. Lite knepigt med begagnat hojj om vilka villkor som gäller så att inte den som vinenr auktionen vägrar sen köpa motoprcykeln! :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top