vill få sålt hojjen

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
jag låg säkert nån tusen under, men börjar bli lite panik då vi flyttar ihelgen
och står kommande månad med 2 hyror .. min sambo som flyttade från umeå är arbetslös just nu och inte fått A-kassan än så jag får snälla pröjsa allt nu :) och det är inte billigt :) ... så skönt att få den såld .. hoppas det ordnar sig snabbt för dig !! :tummenupp

Nej jag förstår hur du har det. Jag har det inte lättare. Letar jobb lite då och då, Har gjort det ett halvår nu, och eftersom ja inte fyllt 20 än så får ja inte en krona än av a-kassan :( men ändån betalar jag 300 nått till dem varje månad. Var finns hjälpen när den behövs.
Två har ringt som ska komma och titta på hojjen i morrn, så min e nog borta då. Men lycka till för din del med!

Tragiskt att behöva slita sig ifrån sin ögonsten :näsblod :huvet

49 K är nog för mycket. För ca 50 K finns det massor att välja mellan. Jag sålde min hoj för några veckor sedan och hade praktiskt taget köbildning på den. Den var vettigt prissatt.

Strunta i vad andra skall ha för sina på blocket. Efter tre år kan man räkna med att få ut ca halva nypriset - 600-gixxrarnas listpris var 107 000 men gick ofta för under 100. Våren 02 såldes nya 01:eek:r för 73 000 hos svenska handlare. Din är fem år och två generationer gammal...

Ja det kan du nog ha rätt i. Men eftersom det inte finns alls många av den varianten av lackering som jag har så är den värd det priset jag har satt tycker jag! Man behöver inte va rädd för att se en likadan, unik hojj med många blickar efter sig.

hmm o din skulle vara en brudmagnet då :confused: var precis inne o kollade andra cyklar för precis 30 000 o åtminstone 5 andra skulle jag välja före din bara så du vet fanns ett par suzuki o ngn kawasaki som var mer intressant så över-värdera inte hojen om du vill sälja snabbt men om du kan vänta till :tomten kommer så varsågod om du ens får sålt den då.

Hehe UNIK määän hehe
 
Last edited:

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
sålde min hoj idag :tummenupp kanske blir en tur till malmö och klipper din!!

tog 2 dagar för mig skit glad 25kw nästa

Hehe 25 kw e de jag också bara får köra :D Fast det problemet har jag kringgått med 600kubikaren :D Älskar accet på den! :tummenupp

De komemr 2 i morrn som sagt så ja har den nog inte kvar länge till :tummenupp :gnissla :rolleyes:


Wow :) vad läcker den är. påminner om monster lite. Ska kolla din byggtråd om de nu finns nån. Intressant bygge!:yoparty
 
Last edited:

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Nej jag förstår hur du har det. Jag har det inte lättare. Letar jobb lite då och då, Har gjort det ett halvår nu, och eftersom ja inte fyllt 20 än så får ja inte en krona än av a-kassan :( men ändån betalar jag 300 nått till dem varje månad. Var finns hjälpen när den behövs.

Alfa-Kassan betalar ut om du inte är med i någon fackförening, inte möet kanske men ändå 3200 kr i månaden.. Jag fick av dem innan jag hade jobbat iaf.
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jaha är det bara att ha tålamod som gäller så får man sakerna sålda som det låter på vissa här?

Isf ska jag sätta ut Ässet för en 65 lappar redan nu så att mitt "tålamodskonto" fyller upp sig lagom till att jag ska aälja den om 4-5 år.

Lika bra att slänga ut 945:an med 64k mil på mätaren direkt också, Tror ni jag får den såld innan nästa sommar om jag lägger ut den för 17500:- redan nu och skriver att det finns pruttmån (vanlig men ack så rolig felstavning som brukar förekomma på Blocket) ?


Generellt sett vill jag bara tillägga att som köpare är man som fb, man betalar inte extra av nostalgiska skäl eller vad det heter.

När jag köpte senaste hojen så kollade jag efter detta i annonserna: Bilder bilder bilder samt text om vad som var gjort, vilka skavanker den hade och vad som är bytt/fixat senaste åren. Det var det som avgjorde vad jag ringde på. Om säljaren sedan sa per telefon "Jo den har lite missljud i motorn också men det är nog kamkedjespännaren" var det tack och hej direkt. Och när man kör en bit för att kolla på en hoj tycker inte jag att det är fel att fråga hur stor prutmånen är på ett vänligt sätt, "Jag åker långt för att kolla på denna och jag vill veta hur lågt du kan gå och om jag då kommer o kollar är det det priset som gäller!" ungefär.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har en R1 01, uttagen -02, stålomspunnet runt om, annat kåpkit med 06an gula jubileumslack (dock piratkåpor (ej crash), och inte helt hundra passform), fullstämplad servicebok, svensksåld och allt sånt. Tonat bubble double och original kåpglas. Vad kan jag FÅ för den resp vad ska jag sätta ut den för. Har dock haft en incident med ett rådjur. Allt som var skadat är bytt/fixat. Gick i 50. Viktigare att jag får några tusenlappar extra än att den går i morn.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Har en R1 01, uttagen -02, stålomspunnet runt om, annat kåpkit med 06an gula jubileumslack (dock piratkåpor (ej crash), och inte helt hundra passform), fullstämplad servicebok, svensksåld och allt sånt. Tonat bubble double och original kåpglas. Vad kan jag FÅ för den resp vad ska jag sätta ut den för. Har dock haft en incident med ett rådjur. Allt som var skadat är bytt/fixat. Gick i 50. Viktigare att jag får några tusenlappar extra än att den går i morn.

Svårt att säga, prova att sätta ut den för 56' eller 58'.

Får du den inte såld så är det bara att sänka till kanske 54' eller tom 52'.

Vänta dock inte till nästa vår, har du otur så kan din hoj minska 20' rakt av i värde(läs steg:2).
 
Last edited:

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Skåne
Hoj
----SÅLD----
Du är inte taskig, jag vill ju ha kritik. :tummenupp Jo, det är väl så, man tycker gärna att ens egna grejer är värda lite för mycket... Men 36k utgångspris är väl inte så himla off? Men ok, jag sänker.

Och 4k mil, använder ni inte era hojar eller? :confused: Det är ju ingenting på 9 år!



För 30k kan jag istället erbjuda denna eleganta Kawa ZX600 från 1991. En riktig brudmagnet!

Då kan du gifta dig med dina gammla skrothögar för du lär aldrig bli av med dom.....
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Alfa-Kassan betalar ut om du inte är med i någon fackförening, inte möet kanske men ändå 3200 kr i månaden.. Jag fick av dem innan jag hade jobbat iaf.

Är du säker på det? för jag har vatt hos arbetsförmedlingen, ringt a-kassa. Frågat bekanta. det jag får höra alltid är att ja måste vara 20 för att dem ens ska hjälpa mig. tills dess är det föräldrarna som ska stå för allt! Men jag ringer alfa kassa nu och hör med dem :) Tack!
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Är du säker på det? för jag har vatt hos arbetsförmedlingen, ringt a-kassa. Frågat bekanta. det jag får höra alltid är att ja måste vara 20 för att dem ens ska hjälpa mig. tills dess är det föräldrarna som ska stå för allt! Men jag ringer alfa kassa nu och hör med dem :) Tack!



Grundersättning kan tidigast
beviljas från den dag du fyller 20 år.


Har du varit ansluten till eller medlem i en arbetslöshetskassa i minst tolv månader har du möjlighet att söka inkomstrelaterad ersättning vid arbetslöshet.

Du har rätt till inkomstrelaterad ersättning om du uppfyller följande villkor;

Grundvillkoren - som bland annat innebär att du ska vara anmäld som arbetslös och arbetssökande på arbetsförmedlingen
Arbetsvillkoret - som anger i vilken omfattning du ska ha arbetat före arbetslösheten och medlemsvillkoret - som innebär att du ska ha varit ansluten till eller medlem i en a-kassa i minst 12 månader före arbetslösheten.

Fan kan ha haft fel.. Men tror jag la ihop alla typ sommarjobb och sånt skit på 2 månader här och 1 månad där, och fick ihop 6 månaders arbete. kan nog ha varit så jag fick ersättning 3200 kr i månaden wohooo :näsblod .

Men läs mer på www.alfakassan.se
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Grundersättning kan tidigast
beviljas från den dag du fyller 20 år.


Har du varit ansluten till eller medlem i en arbetslöshetskassa i minst tolv månader har du möjlighet att söka inkomstrelaterad ersättning vid arbetslöshet.

Du har rätt till inkomstrelaterad ersättning om du uppfyller följande villkor;

Grundvillkoren - som bland annat innebär att du ska vara anmäld som arbetslös och arbetssökande på arbetsförmedlingen
Arbetsvillkoret - som anger i vilken omfattning du ska ha arbetat före arbetslösheten och medlemsvillkoret - som innebär att du ska ha varit ansluten till eller medlem i en a-kassa i minst 12 månader före arbetslösheten.

Fan kan ha haft fel.. Men tror jag la ihop alla typ sommarjobb och sånt skit på 2 månader här och 1 månad där, och fick ihop 6 månaders arbete. kan nog ha varit så jag fick ersättning 3200 kr i månaden wohooo :näsblod .

Men läs mer på www.alfakassan.se

Jo jag läste också det med att man måste vara 20 år :S Men förstår inte hur dem har tänkt att enbart föräldrarna ska försörja barnen tills dem är 20 år? Men men... systemet kan vara oerhört korkat många ggr. Man får aldrig hjälp när man behöver den, utan bara när man inte är i behov av den!

Men jag har skickat ett mail till dem och förklarat min situation lite någorlunda. Så jag väntar på svar, står att det kommer ta en 3-4 arbetsdagar. Men då är jag på roskildefestivalen, Aja dem får ringa min mibil heh!

Men tack ändån för tipset till alfa kassan. Har kollat nån månad tidigare på sidan men då läste ja de med 20 år så ja sket i de. Men nu frågar jag dem med. Får ett nej i värsta fall bara hehe

tacktack :tummenupp
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Nej jag förstår hur du har det. Jag har det inte lättare. Letar jobb lite då och då, Har gjort det ett halvår nu, och eftersom ja inte fyllt 20 än så får ja inte en krona än av a-kassan :( men ändån betalar jag 300 nått till dem varje månad. Var finns hjälpen när den behövs.
Två har ringt som ska komma och titta på hojjen i morrn, så min e nog borta då. Men lycka till för din del med!

Tragiskt att behöva slita sig ifrån sin ögonsten :näsblod :huvet


det suger så hårt att bo i detta landet nu!! ... tur man fick jobb igår .. har fast sen innan på flygplatsen, men haft vikariat på luftfartsverket .. fick fast igår + 1500 mer i lön .. så känns rätt skönt nu .. + hojen såld ger lite mer
i kassan ... hoppas det går bra med försäljningen :tummenupp

edit .. söker du jobb o har körkort så sök hos Rampen på Sturup .. antingen SAS eller Sturup Handling (jobbade där innan) dom plockar in nytt folk hela tiden .. varit tjänstledig 6 månader nu och känner inte ens igen hälften nu ..
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vart 100% sjukskriven i 6 mån, fick inget biddrag lr nått pga. jag var under 20.
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
det suger så hårt att bo i detta landet nu!! ... tur man fick jobb igår .. har fast sen innan på flygplatsen, men haft vikariat på luftfartsverket .. fick fast igår + 1500 mer i lön .. så känns rätt skönt nu .. + hojen såld ger lite mer
i kassan ... hoppas det går bra med försäljningen :tummenupp

edit .. söker du jobb o har körkort så sök hos Rampen på Sturup .. antingen SAS eller Sturup Handling (jobbade där innan) dom plockar in nytt folk hela tiden .. varit tjänstledig 6 månader nu och känner inte ens igen hälften nu ..

Skönt att det går bra för dig :) Fast jobb plus lönehöjning! Då blir de väl nån utlandsresa mot vintern för din del eller :tuttar :) Jo det ska komma nån och titta på den vid 3 tiden så jag berättar sen hur det har gått. Sen ska de komma en till om inte den första ska köpa den.

Tack för tipset. Det är oerhört svårt att få jobb i malmö eftersom hälften är arbetslösa här. Var ett jobb jag skulle söka som hade annonserats i två dagar, jag ringde in och skulle höra innnan jag skicka in min ansökan, då sa dem att dem hade slutat ta in ansökningar vid 250 st :huvet Sjukt så många som inte har jobb. Men jag tror jag tar och tittar förbi på sturup i så fall, dem har rätt fint betalt med va ?? :D Ringa eller skicka brev?

Grymt tacksam för all hjälp ni bidrar med.
Hojåkare verkar vara ängla människor tycker jag. En mc polis stoppade mig när jag körde hoj en vecka sen eller två. Var orolig för ja hade nyss tagit kortet nästan, eller en månad sen. Men han ville tydligen bara tala om att min mätare visar 5 km/h för mycket haha

han förklarade att om jag kör i 350 km/h så kanske jag bara toppar 300 ärligt :D hahaha skön snubbe. Sen körde vi på 70 väg och motorväg och kontrolerade hur mycket min mätare ljög! :tummenupp

Vart 100% sjukskriven i 6 mån, fick inget biddrag lr nått pga. jag var under 20.

Det är hemskt! Rika blir rikare, fattiga blir fattigare! Behövs snart en ny robin hood i stan alltså :D var finns hjälpen när man behöver den!:confused:
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top