Vill ha nya R6! eller är jag helt fel ute? *hjälp*

Dance2trance

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Rm 250 FMF, Fiddy 110cc
Nu har "hösten" fallit o jag har "några" månader att fundera vad jag igentligen vill här i livet.. har kommit fram till att jag vill ha nya r6:an!! ;-)

är det någon här som har provat eller äger en sådan? har läst typ allt om den så. sett lite tester o provsatt en sådan.. men aldrig kört en sådan eller likn..

hojen jag har mest bekantskap tidigare är en gammal "något trimmad" cbr 92:a.. jag har redan fattat at det är 2 olika hojar.. när r1:an kom så föll jag för den..

många säger så olika.. r6:an ska tydligen inte alls vara så rolig att köra som r1? vet vad dom pratar om? körklädje o fartresurser är ju 2 skillda saker eller hur?

jag måste ha en hoj tills nästa sommar!! jag kan inte puttra runt med min 250 cross längre när jag vill ut o "bränna" lite hoj..hehehehe

nya R6 :kär hehehehe

jag gillar busiga hojar.. anser r6;an vara en busig hoj..:) för polaren till mig sa att jag skulle satsa på r1:an istälelt för han har en ninja 600 o han sa att den inte alls är så rolig.. men jag tror ändå att r6:an är inte lik ninjan..:) (jag är svår att bli övertalad) hehe

så låt höra vad ni tycker..:)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ifall man tycker en r6 är roligare än en r1 eller tvärtom är nog helt olika på person, gillar du varva och vill ha en mer lättsvängd hoj är det väl r6 som gäller då.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Definera "rolig att köra" ;)

Har ju iofs inte den me insprutning, men jag tycker då den e jävligt kul å köra :D ...så länge man inte sniglar fram å ska försöka vända på en tia, men så är ju alla sporthojjar ;)

Mysigt me lite högre varvtal oxo, låter väldigt trevligt där vid 13500 (har ju iofs slipon då) :}

Men det är ju så att alla upplever saker å ting olika, det enda rätta är att testa sig fram själv. Men jag är då änn så länge nöjd med 600cc och ~120hk...

Philip__87

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
En snabb bmx och och en moppe.
Tycker du ska köpa CBR 600RR den är klockren med systemet under tailen eller vad det heter men köp då 03 04:an är inte lika fin i färgsätningen. Har hört att man bör ha styrdämpare om man kör R1 kanske samma sak med R6 men cbren är mycket stabilare har jag lärt har så klart inte kört någon.. :va

Dance2trance

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Rm 250 FMF, Fiddy 110cc
OlleR6 skrev:
Definera "rolig att köra" ;)

Har ju iofs inte den me insprutning, men jag tycker då den e jävligt kul å köra :D ...så länge man inte sniglar fram å ska försöka vända på en tia, men så är ju alla sporthojjar ;)

Mysigt me lite högre varvtal oxo, låter väldigt trevligt där vid 13500 (har ju iofs slipon då) :}

Men det är ju så att alla upplever saker å ting olika, det enda rätta är att testa sig fram själv. Men jag är då änn så länge nöjd med 600cc och ~120hk...

"rolig att köra" dom tänkte väl mest på draget osv? jag vill ha en busig hoj liksom, en smidig o rapp liksom.. det är just det sjuka varvillighet som gör mig x-tra intresserad utav nya r6.an...:)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nog räcker det till nog, 0-100 är den väl tillåme snabbare änn R1an osv? Reser sig om man vill, flera gånger oxo :]

Skulle jag köpa en ny hoj skulle jag lägga pengarna på CBR600RR, snuskigt läcker å tydligen rätt rapp oxo :)

Såg en kurva på 99ans R6 som var portad och med 4-1 system från yoshimura tror jag, skilde 2hk från 12000 rpm till 13000, och 2hk från 13000 till 15000 ;]

Dance2trance

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Rm 250 FMF, Fiddy 110cc
Hmmm....

Nya crb 600rr.... hmm... ska ta o kika lite på en sådan.. jah har ju tid på mig att bestämma..

är ledig hela vecka så idag vet vad jag ska göra... ska till Mc varuhuset o dregla lite...hehehe

tusen tack för att ni har tid att komma med förslag... jag har som sagt jätteångest... vill ha nått jag kommer att va nöjd med..

:)

jordan

tusenkonstnär
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
diverse
välja

:banana gör som jag tjacka en av varje så slipper du problemet hade samma själv löste det en av varje.lycka till
mvh jordan

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Philip__87 skrev:
Tycker du ska köpa CBR 600RR den är klockren med systemet under tailen eller vad det heter men köp då 03 04:an är inte lika fin i färgsätningen. Har hört att man bör ha styrdämpare om man kör R1 kanske samma sak med R6 men cbren är mycket stabilare har jag lärt har så klart inte kört någon.. :va

Det snackas så mycket, alla moderna kompakta sporthojar är så att säga instabila och måste köras på ett visst sätt.
Det är inte heller så att plötsligt under normal färd så vobblar hojen fram.
Nyare Fireblade har också samma rykte om att vara nervös.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dance2trance skrev:
Är det din hoj eller? om isåfall är fallet så ska man INTE sälja sin kärlek till någon annan..;-)

Har du nån aning om vad det är för hoj han postade?

Köp R6 om du vill ha. Du kommer ju ändå att skita i vad vi tycker.

750RR

Therudeboy

Guest
Dance2trance skrev:
Är det din hoj eller? om isåfall är fallet så ska man INTE sälja sin kärlek till någon annan..;-)

O nej, det är inte min, men den dagen man har tillräkligt med pengar blir det en sån, då kan man lasta ut den på bana med :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Köp en Kawasaki ZX6R-03 eller 04. Ingen människa vid sina sinnens fulla bruk kan tröttna på den. Bästa hojen jag kört.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Mattias skrev:
Köp en Kawasaki ZX6R-03 eller 04. Ingen människa vid sina sinnens fulla bruk kan tröttna på den. Bästa hojen jag kört.

Inte för att påstå att du har fel, men skrev inte du för några månader sedan att R1 var den ultimata hojen och allt annat var bara trist och tråkigt efter att ha kört den? :va

gladh

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mattias skrev:

6RR, 6RR, 6RR, 6RR :fatta! :fatta!
Jag vill ju ha en sån :(

750RR - snart 6RR

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
gladh skrev:
Inte för att påstå att du har fel, men skrev inte du för några månader sedan att R1 var den ultimata hojen och allt annat var bara trist och tråkigt efter att ha kört den? :va

gladh

Ehh, nej? Jag kan ha sagt att en R1-98 var hojen som gav mest för pengarna. ZX6R är den bästa.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept