Vill ha SNÖ!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Då övar man lite där vi övar, byggde eget hopp ut i pudersnön :D

Vore ju kul att dra några åk med nån från sporthoj :tummenupp

Ahhh millen! Ja ett fläskigt hopp ut i budret vore något. Skulle va skitkul att åka ett helt gäng med folk. Lite som när man drog 10 grabbar i gymnasiet och byggde pyramider av ölburkar i fönstret på lägenheten.:D
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
:rofl Precis den komentaren sa tjejen precis... :D

Men ni får va snälla mot mig för jag är nybörjare.. :kryckor :näsblod

Ja, klart vi e sjysta. Jag är inget proffs jag heller, men i vinter har jag bestämt mig för att sätta backflip 180, får se hur det går :crash
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Snö suger. :fakta Synd att man inte bodde någonstans där det alltid var minst 20+ och löjligt många soltimmar per år.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Ahhh millen! Ja ett fläskigt hopp ut i budret vore något. Skulle va skitkul att åka ett helt gäng med folk. Lite som när man drog 10 grabbar i gymnasiet och byggde pyramider av ölburkar i fönstret på lägenheten.:D

haha ja, svårt att åka vidare efter landningen men man lär sig komma runt sen kan man ta riktiga hoppen :yoparty
Japp, det är skitkul :D

Snö suger. :fakta Synd att man inte bodde någonstans där det alltid var minst 20+ och löjligt många soltimmar per år.

Nej usch!
Då kan man varken åka i backen, åka skoter, åka cross i snön, köra på isen, åka pulka efter bil/hoj, snöpula bakfulla polare, helt spontant bara kasta sig i en snödriva eller basta för att sedan springa ut i snön och ha snöbollskrig :yoparty
 
Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Igentligen är snön inte så farlig, just nu längtar jag tills den kommer eftersom nu på hösten kan man varken köra mc (halt på vägarna, här upp iaf) eller spela hockey för det finns ingen is.

Så nu har man ingenting att göra! :4skrika

F.Ö ska vi kanske samla ihop ett gäng och dra till en seriös backe med hopp och sånt, och åka BOB. De låter skitskojj men vi får se om de blir. :rolleyes:
 

AF

Meldem
Gick med
28 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Blå
Jag var i alperna förra året så i år får det bli nåt billigare. :näsblod

Blir Ramundberget/Funäsdalen på sportlovet och möjligtvis något på jullovet och påsklovet.

Jag är rätt värdelös på trick, men köra fort och svänga mycket kan jag :yoparty
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Köra lite skoter skulle ju inte vara helt fel. Tyvärr så får man nog vänta 2 månader till innan det kommer nån snö här nere..



 
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jag åker Pulka:)

Jag gillar inte heller snö. kallt och jävligt och sen kan jag itne åka skidor eller bräda så får bara titta på alla coola killar som åker bräda...
ach det duger
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
hmm... jag kanske kan ta mig nerför nån enkel backe nu för tiden utan att slå ihjäl mig :D ..
Vore jävla ball att dra iväg o åka lite skidor, har nog inte vare iväg sen typ 9an..
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ingen mer än jag som ska till alperna? :yoparty

Självklart! :tummenupp Lutar åt Val d'Isère i början av nästa år. Kanske blir det en vecka till (Val Thorens var ju trevligt), ifall jag hittar någon billig restresa.

Jag åker Pulka:)

Jag gillar inte heller snö. kallt och jävligt och sen kan jag itne åka skidor eller bräda så får bara titta på alla coola killar som åker bräda...
ach det duger

Ungefär som du fick göra innan du tog körkort och köpte hoj? Men där gjorde du något åt det, så du slipper titta på alla coola(?) killar som åker... :)
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Självklart! :tummenupp Lutar åt Val d'Isère i början av nästa år. Kanske blir det en vecka till (Val Thorens var ju trevligt), ifall jag hittar någon billig restresa.



Ungefär som du fick göra innan du tog körkort och köpte hoj? Men där gjorde du något åt det, så du slipper titta på alla coola(?) killar som åker... :)
Okej!

Såg att det fanns resor vecka 49-51 till val disere och val thorens för typ 3.5k med liftkort och allt.

Verkar billigt. Undra hur det är med snösäkerheten bara.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Okej!

Såg att det fanns resor vecka 49-51 till val disere och val thorens för typ 3.5k med liftkort och allt.

Verkar billigt. Undra hur det är med snösäkerheten bara.

49-51 låter rätt tidigt, men Val Thorens ligger ju rätt så högt, så det är ganska snösäkert. Vid Val d'Isère finns det en glaciär, så där bör ju vara snö där också. Men om det är dåligt med snö och alla ska åka på glaciären blir det inte så skoj.

3,5k? När jag åkt de två senaste åren har jag kommit iväg för ca 1,1k med billig restresa.
 
Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag har inte åkt bräda på 5år! sist var när jag bröt handleden! det är livsfarligt! man kan dö! :mattias
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
49-51 låter rätt tidigt, men Val Thorens ligger ju rätt så högt, så det är ganska snösäkert. Vid Val d'Isère finns det en glaciär, så där bör ju vara snö där också. Men om det är dåligt med snö och alla ska åka på glaciären blir det inte så skoj.

3,5k? När jag åkt de två senaste åren har jag kommit iväg för ca 1,1k med billig restresa.
Fytusan! Billigt!

Vad ingick då? Var hittar man sådana resor? :D
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Fytusan! Billigt!

Vad ingick då? Var hittar man sådana resor? :D

Resa och boende med två till tre okända människor. Har åkt själv och det är problematiskt att skaffa boende för en. Ska man göra det får man i princip betala för två. Istället stoppar de in överblivna människor, som åkt restresa, i en hotellägenhet (de har mest lägenheter i Frankrike). Gäller ju att ha lite tur med vem man hamnar med, men de två senaste gångerna har det gått rätt så bra. Gäller väl också att tänka, att man får vad man betalar för, så man kan ju inte ha några större krav. :)

Har rest med Lion Alpin. Bara att hålla koll på priser och utbud när det börjar närma sig avresedag och slår till när man hittat det som verkar kul (och som finns kvar).
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Snö är kul!
Själv så ska man jobba i Tärnaby i vinter. Ska bli sjukt jävla kul.

Har ett par gammla völkl twintips nu men dom ska jag sälja ska. Ska köpa mig ett par Rossignol Scratch Brigade.
Coolaste tricket jag kan är switch zero spin:confused: :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top