Vill ha SNÖ!

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Kommer att dra upp med jobbet till Sälen i januari och förhoppningsvis Åre i mars. Utöver det tänkte jag ta en resa till Zakopane och även försöka klämma in riksgränsen. Sist jag var uppe i Idre orsakade jag ett låångt driftstopp på en av två driftsatta ankarliftar i stora backen :D

Gillar att åka fort så det blir inte mycket trick men något kan man alltid svänga ihop. Erfarenheten säger att mina K2-brädor är alldeles för hårda att leka med i pipen :fakta :nurse

Om det blir någon SH-resa så är jag på dIreCkt..
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Allvarligt, kör du skoter nere i Uppsala? Imponerande:tummenupp
Själv så har jag alltid haft skoter i stort sett, förutom de två senaste vintrarna då intresset av snoppats av pga dåligt med snö.
Antar att det blir ett par fjällresor per säsong för dig?

Meen, jag skickar väl med några bilder på min senaste skoter jag med ;)

:va Norrlännig :va Falun ligger i höjd med gävle och mellan gävle - uppsala är de ca 100km

Faan du bor ju nästan vid poolcirkeln,bara 1200km dit för dig!!:huvet vi här långt nere i mellan sverige får hoppas på mkt is på sjön o snö i backen..

Hoppas du får oxå mkt snö där uppe i vårt avlånga land :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:banana :rock :hoppa :hoppa SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ JA JA JA VILLLLLL HHHAAAAAA SNNNÖÖÖÖÖ :hoppa :hoppa :hoppa :hoppa :cpparty :Rockbanan :2cool

Åker inte bräda för de har jag inte balans till :) men slalom och snöskotter :) de är grejor de :D
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
:D jomen nu är de inte sån snö man drar upp i näsan jag tänker på utan sån man kan åka slalom på och köra snöskoter :):)
man kan nog göra det mesta snö:lol

:rolleyes:
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Allvarligt, kör du skoter nere i Uppsala? Imponerande:tummenupp
Själv så har jag alltid haft skoter i stort sett, förutom de två senaste vintrarna då intresset av snoppats av pga dåligt med snö.
Antar att det blir ett par fjällresor per säsong för dig?

Meen, jag skickar väl med några bilder på min senaste skoter jag med ;)

Jovisst! Jag har haft skoter i ca 10 år. Det började med att jag fick en gammal scandic av en granne och nu står det en Rev 600:a i garaget (min 5:e skoter).

Jag har aldrig varit upp till fjällen och kört, det skulle vara skoj att åka upp nångång men jag måste nog ta förarbeviset först.. :)

Förra säsongen blev det bara 10 mil men för 2 eller om det var 3 säsonger sen så körde jag 120 mil här nere.. ...Fan vad sugen jag är på att köra skoter nu!!!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
:va Norrlännig :va Falun ligger i höjd med gävle och mellan gävle - uppsala är de ca 100km

Faan du bor ju nästan vid poolcirkeln,bara 1200km dit för dig!!:huvet vi här långt nere i mellan sverige får hoppas på mkt is på sjön o snö i backen..

Hoppas du får oxå mkt snö där uppe i vårt avlånga land :D

Jo men det är stor skillnad på att kunna åka 2-3 mil norrut från Falun och kunna surfa skoter i en meter puder, mot att åka i utkanterna av uppsala och sladda runt på isar och åkrar... :)

Men visst du har rätt, jag själv anser att jag bor för långt söderut och det har fått mig att tappa intresset för att ha en skoter i garaget.


Bobbo: Åkt skoter i 10 år men aldrig i fjällen?! Herregud. Då har du ju knappt åkt skoter! :D
Vissa vintrar har vi dragit iväg med släp å tre skotrar på 40 mil enkel resa för en dags åknings skull till fjälls! :gnissla Nu när man tänker tillbaks på det inser man hur sjukt intresserad man har varit. Snö är en drog! :)
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Tävlade i snowboard förut. (Big jump och pipe) Då kunde man ju sätta både det ena och det andra. Nu klarar jag kanske av att hålla mig på fötterna..

Nuförtiden åker jag mest skoter och håller oavkortat till i Vemdalen då det skall lekas snölekar.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
SNÖ! SNÖ! SNÖ!

ca 2 cm nu! :D

Jag som precis skulle skriva det.
Man blev riktigt glad när man tittade ut genom fönstret. :yoparty (Bor i Björklinge, 2 mil norr om Uppsala)

Man mår inte bra av att ha snowboard'en ståendes vid sängen. Längtan blir för stor.

Sen har man blivit anmäld till Vasaloppet på något konstigt sätt, så snö behöver jag verkligen.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jupp snöar.. vitt ute:huvet.. Läste någon stans att det skulle bli varmt i helgen o hoj väder.. Va tydligen fel:confused:
 
Last edited:

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Ja här har det kommit några cm med snö också. Trist att det smälter bort nu bara :(

Jag som drömde att jag åkte skidor inatt. Fan va kul det va =)
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Skönt nu har man gjort första resan till Sälen för i år, vilket även var första gången i år jag stod på skidorna. Kan väl inte säga annat än att jag är nöjd och glad.
Satte backflip 180 i första försöket.
Nästa tur dit upp ska jag försöka mig på en Flatspin.
Även backflip 540 som jag var riktigt nära att sätta av misstag när jag fick för mycket fart.

Snö är kul :yoparty
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Skönt nu har man gjort första resan till Sälen för i år, vilket även var första gången i år jag stod på skidorna. Kan väl inte säga annat än att jag är nöjd och glad.
Satte backflip 180 i första försöket.
Nästa tur dit upp ska jag försöka mig på en Flatspin.
Även backflip 540 som jag var riktigt nära att sätta av misstag när jag fick för mycket fart.

Snö är kul :yoparty

Och du säger att du inte är proffs, kanske det - men då är du galen.
Det var inte så mycke snö att åka på va?
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Och du säger att du inte är proffs, kanske det - men då är du galen.
Det var inte så mycke snö att åka på va?

haha, inte proffs för fem öre. Ja dom säger att jag är galen iallafall när dom får reda på att jag knappt kan hoppa vanligt igentligen:näsblod
Det var bra mycket snö. säkert 15-20cm fallsnö, sen en massa konstsnö.
Skitkul var det:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top