skoteridioten skrev:Är du ute efter en joystick eller pad? Finns det förresten tryckkänsliga knappar på en pad till pc? Vart hittar man ps-padar till pc?
Jag kör just nu med en Logitech WingMan Actionpad. Faktiskt riktigt skön, men iofs inget som slår en pad till ps.
Stranada skrev:Det är en gamepad jag är ute efter.
Det borde väl finnas tryckkänsliga till pc!?
För att koppla in en ps(1 eller 2) kontroll måste du ha en konverterare. De finns på Clas Ohlson kostar ung. 200kr.
Chrille D skrev:Det finns en som är identisk med PS1 padarna, heter Gravis gamepad pro, jag har en och den är kanon, hållbar som faan och alldeles lagom med knappar och så.
/Chrille
Stranada skrev:Du är 100% på att den är tryckkänslig?
skoteridioten skrev:Ps1 hade inte såna knappar i varje fall.
skoteridioten skrev:Jag kör just nu med en Logitech WingMan Actionpad. Faktiskt riktigt skön... Vanliga enkla knappar för gas och broms, samt en liten styrspak som jag styr med. Men den har även kvar det klassiska styrkorset om någon föredrar det.
Men det börjar bli dags att byta ut den nu, för den verkar inte tåla hårda bordskanter så himla bra..styrspaken är lite glapp så när jag t ex kör moto gp 2 så drar hojen åt höger hela tiden, så man får styra emot.. Jag ahr försökt att kalibrera om det, men det vill sig inte.. Lite drygt. =P
Stranada skrev:Den är inte tryckkänslig eller? Det är det jag måste ha. Speciellt vid regn då man vill smyga på gasen och på bromsen lite extra.
skoteridioten skrev:Nä det är den inte.. Men kan man inte kalibrera så att du får kontrollen så i spelet? iofs drygt emellanåt men.. Jag minns iaf att man kunde göra så på det hederliga Viper Racing, då kunde man ställa precis hur spelet skulle reagera när du tryckte på nån knapp...
Stranada skrev:Det blir inte samma sak. Vi säger att du vill ligga och smyga på låt oss säga 50% gaspådrag ett varv för att värma upp. Det går inte om inte har tk. Visst finns det spel som går att ställa in känsligheten i knapparna. Men ibland (eller ofta) vill man kunna gasa till utav bara h-vete och ibland inte. Det blir då väldigt jobbigt att byta inställnar mitt i loppen (givetvis ohållbart). Vad har du för bästa tid på Suzuka förresten? Du behöver inte screenshota jag tror dig ändå.
skoteridioten skrev:Ok, jag förstår.. Det vore om inte annat rätt coolt att kunna "fisåka" utan att kämpa med att sitta och småtrycka som en idiot på pad'n..
Ska köra ett par varv nu, få se vad jag kan få för tid..
Edit: tid på Suzuka med min vanliga hoj, 1:47.78. Men oj vad det lär gå att kapa! jag missade linjer minst 2 gånger på det varvet.. Men banan är rätt svårt, för man lär vara på högspänn hela tiden för det går ju tokfort i flera partier. Till exempel de 2 högerkurvorna efter start/mål.. Upptäckte nu att från det att man styr höger in i första böjen så ska du hålla inne fullt styrutslag åt höger tills du lämnar den andra kurvan.. =P så man kan mao åka ganska fort där =P
Stranada skrev:Jo, mkt mer än coolt. Om du tänker dig hur vi kör nu. Antingen gasar vi 100% eller 0%. Jmf det med verkligheten. Där ligger man på gasen lite grann i kurvorna, likaså bromsen. Inte vill man "tvärnita" hela tiden. När du kör på svårighetsgraden "Champion" har inte bromsarna ABS längre. Vilket resulterar i att så fårt du trycker på bromsen låses däcken och man kanar. "Livsfarligt" kan man säga.
Ja, Suzuka är igentligen ganska svår att få bra tider på jag.
skoteridioten skrev:Jag kör på svårighetsdragen champion, men iofs har jag ställt stapeln för "simulation" på 20%...
Sen undrar jag använder du den vanliga bromsknappen, eller frambroms/bakbroms eller en kombination ?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |