vill köpa hojj nu! snälla hjälp mig

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det var värst vad svårt det var att få tag på en schysst begagnathoj! är det ngn som har en gsxr 750 till salu av 98 - 99 års modell eller känner ngn som skall sälja, bara hör av er, andra märken kan också vara av intresse men ej över 750 kubik. hojjen skall vara fullservad utrustad med slipon samt vara svensksåld. ej varit klotad, således ej lagade hojjar av intresse, nåm smårepa accepteras. maxpris 45000:-

snälla hjälp mig, tack på förhand :Bugar
 
Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Det finns inte så många hojar till salu för tillfället.
Vänta kanske 2 månader så blir det nog fler, många som kanske vill bli av
med hojarna då eftersom dom hittat något nyare/snabbare.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
R1 Mangan skrev:
Det står en 750 98 på yamahacenter i Gbg
för 44...
tack för tipset skall genast kolla upp den :tummenupp
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
R1 Mangan skrev:
Det står en 750 98 på yamahacenter i Gbg
för 44...

ursäkta att jag lägger mig i, läste tråden. Ha is i magen o vänta till en privat säljer istället. Köpte en likadan för 35´ som inte var import. Inget ont om import men priset är generellt sett lägre på dessa också. Det e ju ngr mån kvar till säsong. Men det e ju bara vad lilla jag tycker...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
burner skrev:
Det finns inte så många hojar till salu för tillfället.
Vänta kanske 2 månader så blir det nog fler, många som kanske vill bli av
med hojarna då eftersom dom hittat något nyare/snabbare.

problemet är att ju längre man väntar desto mer betalt vill de flesta ha = överpriser! om man vill börja köra så fort vädret tillåter. men jag bockar och bugar för alla tips som kommer in, fortsätt och tipsa mig om hojjar :tummenupp

PGH skrev:
ursäkta att jag lägger mig i, läste tråden. Ha is i magen o vänta till en privat säljer istället. Köpte en likadan för 35´ som inte var import. Inget ont om import men priset är generellt sett lägre på dessa också. Det e ju ngr mån kvar till säsong. Men det e ju bara vad lilla jag tycker...


samma svar till dig! priserna börja så sakteliga att öka ju närmre våren vi kommer, eller har jag fel! jag vill inte betala "överpris" till våren bara för att jag vill köra hojj :(
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
abethebabe skrev:
problemet är att ju längre man väntar desto mer betalt vill de flesta ha = överpriser! om man vill börja köra så fort vädret tillåter. men jag bockar och bugar för alla tips som kommer in, fortsätt och tipsa mig om hojjar :tummenupp




samma svar till dig! priserna börja så sakteliga att öka ju närmre våren vi kommer, eller har jag fel! jag vill inte betala "överpris" till våren bara för att jag vill köra hojj :(

Nä, tyvärr stämmer det. Men jag tror inte privatpriserna kommer upp i samma nivå som handlarna även om våren står o knackar på, eller e jag nu ute o cyklar på den tunna isen :va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
PGH skrev:
Nä, tyvärr stämmer det. Men jag tror inte privatpriserna kommer upp i samma nivå som handlarna även om våren står o knackar på, eller e jag nu ute o cyklar på den tunna isen :va


kör du en gsxr? vad tycker du om den? jag är nämligen helt inne på att köpa en gsxr och inget annat, dels är det ju insprutning fr. 98:an sen ligger dom väl ganska rätt till prismässigt. berätta gärna vad du tycker PGH. :yoparty
 

direktörn

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2004
Ort
norrköping
Hoj
zx6r(såld) gsxr750
abethebabe skrev:
kör du en gsxr? vad tycker du om den? jag är nämligen helt inne på att köpa en gsxr och inget annat, dels är det ju insprutning fr. 98:an sen ligger dom väl ganska rätt till prismässigt. berätta gärna vad du tycker PGH. :yoparty
kolla ditt pm
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
abethebabe skrev:
kör du en gsxr? vad tycker du om den? jag är nämligen helt inne på att köpa en gsxr och inget annat, dels är det ju insprutning fr. 98:an sen ligger dom väl ganska rätt till prismässigt. berätta gärna vad du tycker PGH. :yoparty
Du har mail :confused:

/Emil
 

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Jag är oxå skit sugen på en Gsxr 750!
Men jag ska nog vänta till våren, och så blir det nog en för typ 30k.
Är det en bra nybörjar hoj eller?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
direktörn skrev:

skicka mig gärna bilder, jag är öppen för all förslag, fortsätt och tipsa mig!
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Krull skrev:
Jag är oxå skit sugen på en Gsxr 750!
Men jag ska nog vänta till våren, och så blir det nog en för typ 30k.
Är det en bra nybörjar hoj eller?


Är du en bra nybörjare?


För övrigt vet jag en -00 till salu för TYP, 50 tusen.

PM vid intresse!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Krull skrev:
Jag är oxå skit sugen på en Gsxr 750!
Men jag ska nog vänta till våren, och så blir det nog en för typ 30k.
Är det en bra nybörjar hoj eller?


Åkte Gixxer 7.5 förr och jag tyckte den var snäll.. Men du säger att du är "nybörjare".. Vad är en nybörjare?

GSX-R:en är lätt och välbalancerad enligt mig, bra kriterier för att vara "lätt". Som alla sporthojar så kräver den väl sin man om man ska va så.. R1an är också en bra förstahoj om man tä'nker först liksom!

Jag är dock lite kär i Gixxern.. köpa sig en du! :yoparty
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
abethebabe skrev:
kör du en gsxr? vad tycker du om den? jag är nämligen helt inne på att köpa en gsxr och inget annat, dels är det ju insprutning fr. 98:an sen ligger dom väl ganska rätt till prismässigt. berätta gärna vad du tycker PGH. :yoparty

Har bara haft den sen okt/nov, men so far so good :) Mkt bättre drag än i en 600, iaf i mellanreg. Lite räjsigare sittställning. Grymma bromsar. Lättarbetad i allmänhet, snabbstyrd. Insprutning from 98, lite ryckig vid gaspådrag, ryktet stämmer men inget allvarligt alls. Ger bättre låg+mellan sägs det. Nöjd, finns dessutom mkt begdelar att hitta. Bet 5800 hel/hel. Är ostrypt, funderar på att bänka den senare.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Dawg skrev:
Åkte Gixxer 7.5 förr och jag tyckte den var snäll.. Men du säger att du är "nybörjare".. Vad är en nybörjare?

GSX-R:en är lätt och välbalancerad enligt mig, bra kriterier för att vara "lätt". Som alla sporthojar så kräver den väl sin man om man ska va så.. R1an är också en bra förstahoj om man tä'nker först liksom!

Jag är dock lite kär i Gixxern.. köpa sig en du! :yoparty

jag tillhör också kategorin nybörjare! tog kortet nu i höstas. har en polare som tog samtidigt som mig och han köpte sig en 929 vilken har har sålt pga att han tyckte den var lite väl svår att hantera, men en kompis till mig tipsade om att gixxern är en mkt bra förstahoj att börja och precis som du skriver tycker han också att den e välbalanserad således en bra nybörjarhoj, sen tycker jag nog att den e snygg med. :)

GSXR72 skrev:
ja jag såg den med men avståndet är lite väl långt från falkenberg så jag hoppar den, men tack för tipset, fortsätt. måste säga att folk är väldigt vänliga här inne. :tummenupp
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
abethebabe skrev:
jag tillhör också kategorin nybörjare! tog kortet nu i höstas. har en polare som tog samtidigt som mig och han köpte sig en 929 vilken har har sålt pga att han tyckte den var lite väl svår att hantera, men en kompis till mig tipsade om att gixxern är en mkt bra förstahoj att börja och precis som du skriver tycker han också att den e välbalanserad således en bra nybörjarhoj, sen tycker jag nog att den e snygg med. :)


ja jag såg den med men avståndet är lite väl långt från falkenberg så jag hoppar den, men tack för tipset, fortsätt. måste säga att folk är väldigt vänliga här inne. :tummenupp

Vill man ha så är det inget avstånd :D Köpte min i S-holm=135 mil i ett svep blev det till slut :)
edit:63 mil enkel, ingen match...
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
PGH skrev:
Vill man ha så är det inget avstånd :D Köpte min i S-holm=135 mil i ett svep blev det till slut :)
edit:63 mil enkel, ingen match...

tja jag kanske ska ringa honom! men han skulle ut på långresa om det inte bara var en "affärsbluff" för att få den såld, sen står det ju en i göteborg för samma peng
 

direktörn

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2004
Ort
norrköping
Hoj
zx6r(såld) gsxr750
abethebabe skrev:
tja jag kanske ska ringa honom! men han skulle ut på långresa om det inte bara var en "affärsbluff" för att få den såld, sen står det ju en i göteborg för samma peng
fick du bilderna??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top