Vill köra så ofta jag kan och lite till!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Jag tar motorcykeln till:
Jobbet
Kunder
Affärn för å handla
Hälsa på familj/vänner
Semester
När jag ska ut å fota saker
Vanliga rundor för skojs skull

Självklart har jag alltid skinnställ, handskar, ryggskydd, stövlar mm! :mattias
jobbigt med skinnställ, hjälm och hela skiten på ICA :)

dock skall du ha cred för just det också:tummenupp

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
De låter ju sketbra:tummenupp
Men va gör man av alla grejerna då?? går du och har dem på dig?? Det är ju precis så det ska va, och framför allt att man inte kompromissar om sin säkerhet bara för att man ser ut som ett freak.. för de håller jag med om, speciellt när alla som man umgås med inte förstår hur värt det är att ta hojen istället för nåt annat!!

Själv snäpper jag på toppbox och tar smidigare boots när det inte bara är nöjesåkning, då ere bara å dumpa hjälm o byxor i den när man parkerar.

Kör överallt, sålde bilen när hojkortet landade.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Överallt och jämt!

Det tar inte längre tid att ta på mig MC-jackan än en vanlig jacka och hojen står utanför dörren, bilen en bit bort på parkeringen, så gissningsvis är det +-0 i tidsåtgång.
Övrig MC utrustning tar jag i tankväskan.

Tar jag hojen till jobbet kan jag ju ut och åka direkt efter jobbet om det är fint, regnar det så kan jag ju åka direkt hem.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Har under alla år kört när det gått att köra. Även om det varit -10. Har däremot dom sista 2 åren nog blivit gammal och grå, för nu kör jag bara när det är torrt och varmt:)

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Alla dar som det är torrt, varmt eller saltat.
Klockan ringer 05:00 imorgon. Hjälm på 05:40.

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Hojen tar jag bara för att åka hoj men endast om solen skiner. Skinnställ har jag bara om jag ska krascha.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
När vädret är fint så ta jag alltid hojen.

Finns ju inget tråkigare än att köra bil. Sen går det ju faktiskt snabbare med hojen också, man slipper stå i köer lättare att köra om osv.

Kan bli lite jobbigt om man ska ha med sej mycket grejer, men med en rejäl bag på tanken så klarar man det mesta.

På sommaren så blir det lite fusk med skinnet när man kör för att man måste, men bara för att man sätter sej på hojen utan skinställ så betyder inte det att man kmr dö bara för det :)

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Alla dar som det är torrt, varmt eller saltat.
Klockan ringer 05:00 imorgon. Hjälm på 05:40.

Jäklar, det är friskt :gnissla :tummenupp

Tycker det är perfekt att ta hojen för minsta ärende/resa, då kan man brassa lite samtidigt och slå två flugor i en smäll:banana
Med eller utan utrustning, det blir efter omständigheterna. Orka vara nitisk.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
När jag kör hoj är det sällan för ngt annat syfte än att köra hoj. Det är ofta för omständigt med lås, övrig mc-utrustning, ombyte samt för stor stöldrisk att ta hojen till ställen där den inte kan låsas in.

Sedan vill jag inte sabba mc-intresset genom att tex krypa mellan rödljus och bilköer genom att köra till jobbet här i stan, dessutom mister jag då motion på 2 X 40 min promenad varje dag.

När jag kör hoj vill jag vara helt fri, inga mål.

Jag gör samma sak då jag för det mesta åker "aktivt" och vet att hornen alltid växer ut så fort jag grenslar damen!
Därav åker jag aldrig utan full utrustning heller!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
När jag kör hoj är det sällan för ngt annat syfte än att köra hoj. Det är ofta för omständigt med lås, övrig mc-utrustning, ombyte samt för stor stöldrisk att ta hojen till ställen där den inte kan låsas in.

Sedan vill jag inte sabba mc-intresset genom att tex krypa mellan rödljus och bilköer genom att köra till jobbet här i stan, dessutom mister jag då motion på 2 X 40 min promenad varje dag.

När jag kör hoj vill jag vara helt fri, inga mål.

Bra sammanfattning!
Sätter man sig på hojen är det just för att åka hoj.
Göra ärenden och slå sig fram till jobbet är skönare i AC försedd
bil med en rejäl ljudanläggning i!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Äh det där går över. Åka till jobbet gör man bara i nödfall, för det första är det kallt på morron och med sveriges väder kan det lika gärna va drivis på kvällen.

Hehe, läste bara det där i ditt citat först. Tänkte "fan va nice det måste vara att vara egenföretagare eller om han nu kanske har en sjysst chef?" :D

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Försöker se till att när jag kör hoj så kör jag utan mål eller tidsramar.

Men det blir en å en annan repa till jobbet. Det går att jaga på ganska bra igenom stan klockan halv sex på morgonen. :)

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Själv skulle jag vilja köra jämt. Men har man inget eget garage så blir det jävligt bökigt. Antingen så står den 3mil bort bokstavligt talat eller i en kompis garage typ 1mil bort också jobbigt. Ta bilen till hojen för att åka hoj, vansinne igentligen. Äckliga väntetider på garage här...suck. Helst vill man ju ha hojen utanför dörren så man nästan snubblar på den.

Johanna

Guest
nu kör jag ju inte. men brukar köra mellan april-nov. överallt har de blivit, har ju inge bilkort å köra hoj är ju underbart. till jobbet, till kompisar, bara ut å köra, till bion..=) o till bio å såna ställen så har de blivit utan stället å lite för ofta i jeans å skinnjacka lite hit å dit oxå. nästa år då ska skinnstället på oftare!!

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Kan du inte lägga upp lite bättre/större bilder, helst i underkläder på din profil så att man kan se om du är snygg eller inte...lite svårt att se på din avatar.

nu kör jag ju inte. men brukar köra mellan april-nov. överallt har de blivit, har ju inge bilkort å köra hoj är ju underbart. till jobbet, till kompisar, bara ut å köra, till bion..=) o till bio å såna ställen så har de blivit utan stället å lite för ofta i jeans å skinnjacka lite hit å dit oxå. nästa år då ska skinnstället på oftare!!

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jäklar, det är friskt :gnissla :tummenupp

Tycker det är perfekt att ta hojen för minsta ärende/resa, då kan man brassa lite samtidigt och slå två flugor i en smäll:banana
Med eller utan utrustning, det blir efter omständigheterna. Orka vara nitisk.

Jag håller med dig. Det är roligare att ta hojen till ica, jobbet, vart som helst än bilen (om jag nu hade en bil). MC är MYCKET roligare än SL och blir alltid glad att glida mellan bilar som sitter fast i någon rutten kö MUAHAHAHAH

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tar hojjen överallt på sommaren; jobbet, polare, handla mm förutsatt att det inte finns risk för regn. Dock så blir det tyvärr inte alla skydd av praktiska skäl när jag åker till jobbet eller in till stan för att fika. Jag kör inte en meter utan handskar, hjälm och ryggskydd.

På vintern sitter jag och tittar på henne (2m från TV-soffan).

Bifogat

• sh.jpg
    sh.jpg
    93.6 KB · Visningar: 51

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På vintern sitter jag och tittar på henne (2m från TV-soffan).

Jag skulle bli knäpp av den där utsikten från soffan...

På jobbet har vi en mjuk 1cm tjock matta som ser ut som asfalt också, lite sånt under hjulen bara så ser det ut som pinkpaus på favoritvägen....

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag skulle bli knäpp av den där utsikten från soffan...

På jobbet har vi en mjuk 1cm tjock matta som ser ut som asfalt också, lite sånt under hjulen bara så ser det ut som pinkpaus på favoritvägen....

Jag ska inhandla en Yamaha-matta att lägga under henne. Men man kanske skulle måla parketten svart med lite vita sträck istället!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept