Vill man verkligen ha barn?

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Du snackar så skrämmande mycket skit...

Det som är så jobbigt med folk som dig är att man så fort man uttrycker en solidarisk tanke är man stenkastande palistinasjalsbärande kommunist.

Bara för att jag inte förespråkar att slå barn så påstår du att jag skulle vara nån velour-tattare som vill bo i ett kollektiv..

Ta fan och kamma dig....

"Folk som mig". Vilket folk är det om jag får fråga?

korvgubbe skrev:
Jag har grym respekt för mina föräldrar. Jag och min brorsa har minsan vetat vår plats och mina föräldrar har aldrig någonsin höjt en hand mot någon av oss.. De har lärt oss vad som är rätt och fel utan att ha "fått ett kok stryk"..

Och eftersom det fungerade så bra för dig och din bror måste ju detta vara den ultimata medicinen?
Det är knappast så att jag förespråkar prygel som uppfostringsmetod. Däremot kan jag säga att en ungjävel som uppför sig som de i tidningsartikeln SKA ha ett riktigt kok stryk. Någonstans går gränsen för hur man uppför sig, oavsett om man är barn eller vuxen. Passerar man den gränsen får man vara beredd att ta konsekvenserna.

korvgubbe skrev:
Du är så långt ute och cyklar så det finns inte ord i ditt sätt att argumentera.. Det är fanimej tionde gången som du kläcker ur dig sådan dynga för att vissa inte tror på "ett kok stryk" och liknande..

Möjligtvis andra gången, inte tionde.

korvgubbe skrev:
Det är en sak att ha olika syn på saker och ting. men att du ständigt ska upprepa samma djävla mantra om
"trädkramarkommunister"
"blockflöjtsspelande kollektiv-kommunister"
"velourtöntar och kramar"
... är så jobbigt i längden...
:rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
"Folk som mig". Vilket folk är det om jag får fråga?

Folk som totalt saknar argument utan istället sätter "fyndiga titlar" på sina åsiktsmotståndare..
Tillämpar "guilt by association"

...Är man för relativt höga skatter är man "kommunist"

..Är man mot barnaga är man "velourtattare och kollektivälskande blockflöjts lirare".. OSV..

Vi är några få som brukar förespråka antivåld, solidaritet och antirasism och diskuterar mot dödstraff..

Ständigt får vi höra just sådant som jag beskrev vräkas över oss.. Istället för sakliga argument.

Så jäkla trist..... Jag gillar att diskutera med mina åsiktsmotståndare men det är så jäkla jobbigt att konstant behöva lägga tiden på att värja sig från patetiska associationslekar där man stämplas som någon man inte är och helst då får stämpel som kommunist, picifist, rabiat feminist, trädkramare, velourtattare eller vad fan det nu kan vara....

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Folk som totalt saknar argument utan istället sätter "fyndiga titlar" på sina åsiktsmotståndare..
Tillämpar "guilt by association"

Precis samma argumentationsteknik som folk som du använder.
Vågar man ens nämna ordet invandrare så är man "Brunskjorta", "Bajsbrun" eller bara "småbrun".
Sänkta skatter: "Gymnasiemoderat"

Dessutom använder ju du själv en teknik som är värre ändå. Du besvarar inlägg med ett överironiskt medhållande.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
..länge sedan jag fick skriva så mycket utan mothugg från vissa av dem.. borde väl komma snart!
:hihi

Känner mig inte riktigt på hugget idag. Dessutom är det knepigt att argumentera för saker man inte är riktigt övertygad om.
Mitt inlägg var ju mest ett bait riktat till dig. :tungan

/T. råkigt på jobbet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Precis samma argumentationsteknik som folk som du använder.
Vågar man ens nämna ordet invandrare så är man "Brunskjorta", "Bajsbrun" eller bara "småbrun".
Sänkta skatter: "Gymnasiemoderat"

Dessutom använder ju du själv en teknik som är värre ändå. Du besvarar inlägg med ett överironiskt medhållande.

Åh nej. jag har full förståelse för folk som är emot invandring även om jag själv har en annan åsikt. Det är enorm stor skillnad på att argumentera mot, låt säga just, invandring och att kläcka ur sig en massa skit om samma grupp och göra generalliseringar och kränkande uttalanden...

Ironi är för mig ett ganska praktiskt sätt av visa på hur absurda vissa påståenden är. Ett väl underbyggt påstående går inte att angripa på ett så simpelt sätt. urbota korkade påståenden som saknar saklighet är däremot enkla mål och förtjänar dessutom att bemötas på detta sätt.

Det är väl knappast fel att vända ett påstående mot sig självt? Det är väl bättre att använda medhållande ironi för att peka påd et absurda istället för att överreagera och skriva sig blå med "riktiga argument" som ändå inte biter mot den typen av dumhet....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Känner mig inte riktigt på hugget idag. Dessutom är det knepigt att argumentera för saker man inte är riktigt övertygad om.
Mitt inlägg var ju mest ett bait riktat till dig. :tungan

/T. råkigt på jobbet

Gör som jag, argumentera för den sida du egentligen inte håller med.... Kan bli nog så intressant och är dessutom ett sätt att pröva sina egna värderingar eftersom man då för en stund står på andra sidan.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Åh nej. jag har full förståelse för folk som är emot invandring även om jag själv har en annan åsikt. Det är enorm stor skillnad på att argumentera mot, låt säga just, invandring och att kläcka ur sig en massa skit om samma grupp och göra generalliseringar och kränkande uttalanden...

Ironi är för mig ett ganska praktiskt sätt av visa på hur absurda vissa påståenden är. Ett väl underbyggt påstående går inte att angripa på ett så simpelt sätt. urbota korkade påståenden som saknar saklighet är däremot enkla mål och förtjänar dessutom att bemötas på detta sätt.

Det är väl knappast fel att vända ett påstående mot sig självt? Det är väl bättre att använda medhållande ironi för att peka påd et absurda istället för att överreagera och skriva sig blå med "riktiga argument" som ändå inte biter mot den typen av dumhet....

Så varför tar du så illa upp när jag ironiserar över dig då?

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Gör som jag, argumentera för den sida du egentligen inte håller med.... Kan bli nog så intressant och är dessutom ett sätt att pröva sina egna värderingar eftersom man då för en stund står på andra sidan.

Brukar göra det titt som tätt här. Sen är det ju alltid tacksamt att provocera dig, du nappar jämt :banana

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Så varför tar du så illa upp när jag ironiserar över dig då?

Därför att du inte ironiserar utan för att du sätter en löjeväckande etikett på mig som jag måste försvara mig mot innan jag kan återgå till sakfrågan..
Det är ett fult knep..

Skulle du däremot ironisera över ett av mia påstånden så skulle jag ju kunna fortsätta att diskutera kring just det, sakfrågan och respektive påstående däromkring... Hade du ironiserat hade jag bara förklarat tydligare...

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Därför att du inte ironiserar utan för att du sätter en löjeväckande etikett på mig som jag måste försvara mig mot innan jag kan återgå till sakfrågan..
Det är ett fult knep..

Skulle du däremot ironisera över ett av mia påstånden så skulle jag ju kunna fortsätta att diskutera kring just det, sakfrågan och respektive påstående däromkring... Hade du ironiserat hade jag bara förklarat tydligare...

Du säger det.... Det är inte så att du har en velouroverall och ett par rosa kanintofflor där hemma då?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gixxer-Anders skrev:
Du säger det.... Det är inte så att du har en velouroverall och ett par rosa kanintofflor där hemma då?

Jag har en rostfärgad sparkdräkt i velour som jag drar på mig utanpå min plyschpolo tillsammans med älgtofflor när jag sätter mig och spelar blockflöjt och sjunger We Shall Overcome!

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Ungar är för medvetna idag. De vet att de kommer undan med allt=media.
Föräldrar är för mesiga, de stryker medhårs hela uppväxten=skriker du så får du vad du vill ha!
Ungarna har snart lärt sej hur man tar för sej av det man vill ha=topprida andra i samhället!
Resultatet...?! Jo... Empatin för medmänniskan suddades ut när dom fick känna på hur enkelt det var att få som man vill genom att bråka till sej det!

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
korvgubbe skrev:
Jag har en rostfärgad sparkdräkt i velour som jag drar på mig utanpå min plyschpolo tillsammans med älgtofflor när jag sätter mig och spelar blockflöjt och sjunger We Shall Overcome!

Grrrrrrr.... :kär

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Stavfelet skrev:
Ungar är för medvetna idag. De vet att de kommer undan med allt=media.
Föräldrar är för mesiga, de stryker medhårs hela uppväxten=skriker du så får du vad du vill ha!
Ungarna har snart lärt sej hur man tar för sej av det man vill ha=topprida andra i samhället!
Resultatet...?! Jo... Empatin för medmänniskan suddades ut när dom fick känna på hur enkelt det var att få som man vill genom att bråka till sej det!

ett mycket vettigt inlägg

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ehhh... föräldrar som ger sina barn "ett kok stryk" ska fan sitta inne. Har man så dålig koll så man måste nita på sin egen avkomma så har man grova problem. Jag är 71:a och både jag och mina polare är helt normala typer utan att ha åkt på stryk (som att det skulle hjälpa nånting... man skapar nog bara rätt hatiska små människor då).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...