Jonasson
viam inveniam aut faciam
Går här i trimmartankar nu när det regnar ute, ska i vinter riva isär motorn på min KTM 640 -02 för lite service/uppdatering. Det jag vill åstakomma är att få ut mer vrid på låg/mellan reg, vilken väg är "rätt"?
Funderar på följande
Plana toppen
Byta till större ventiler
Porta(få bort gjutskägg och optimera insug)
Behålla org kam(blir lite retardad vid planing?)
Fixa en lagom öppen slutburk, kanske rent av modda orginalet?(för öppen så får jag mer hk, mindre vrid?)
Justera allt i bänk
Tacksam för alla funderingar och idéer, tips om folk som är bra på detta mot en billig penning. Jag är INTE intresserad av svar som "köp en 660 eller en Husa istället" Jag gillar min 640 med tvfåtölj till sadel å touring tank
Funderar på följande
Plana toppen
Byta till större ventiler
Porta(få bort gjutskägg och optimera insug)
Behålla org kam(blir lite retardad vid planing?)
Fixa en lagom öppen slutburk, kanske rent av modda orginalet?(för öppen så får jag mer hk, mindre vrid?)
Justera allt i bänk
Tacksam för alla funderingar och idéer, tips om folk som är bra på detta mot en billig penning. Jag är INTE intresserad av svar som "köp en 660 eller en Husa istället" Jag gillar min 640 med tvfåtölj till sadel å touring tank
Last edited: