Du är inte så smart du inte. Det är ju tack vare min uppväxt som jag vet hur det INTE ska vara, smartskaft.
Jag var en riktig jävla ligist som sålde stulet hembränt vid 13 års ålder och svinade rätt rejält. Någon moppe hade jag aldrig då det var roligare med crossar.
Dessutom blir ju ungarna än värre idag då det är ännu slappare med uppfostran nu, det märks ju hur jävla illa det blir för varje dag som går.
Precis vad jag menade !!
Alla är unga i en fas i livet, därmed inte sagt att alla måste göra olagliga saker och div kriminella saker. Men alla måste ju för fan få vara unga och göra lite bu och bä saker. Jag ser hellre att det görs när dom är unga än att dom blir psykopater vid 30 års åldern.
Sen förstår jag inte varför du säger att föräldrarna ska hålla bättre koll på ungarna, du säger själv vad du gjorde när du var ung, vart var dina föräldrar? Skyller du på dom för det du gjorde ?
Jag har aldrig varit någon ängel, och jag kan aldrig skylla på mina föräldrar. Dom gjorde mer än man kan kräva, men man lyckas alltid hitta på jävelskap när man vill, sen berättar man ju vad man vill för dom också. Dom kan inte hålla koll på en 24h om dygnet.
I viss mån kan jag hålla med snacket "vart är föräldrarna" för det finns ju faktisk dom som inte engagerar sig ett jävla dugg i sin barns liv. Jag hatade när mina föräldrar lade sig i, eller kom för att kolla till festen när man var 15-16. Men jag kommer nog bli likadan själv när mina barn är i den åldern.
Att få köra moped borde fan alla få göra vid 15. En annan hade kört cross runt om i byn sen barnsben. Visst lite trafikregler skadar ju inte att kunna. Men alla med moped gör inte som polarens farsa. Åker till England 15år gammal på en puck dakota med polarna för att se en champions league match. Det är väl 130mil enkel resa.