renkött
Gudomlig sporthojare
Vad ska man ha för något?
Väktarkoppling av något slag önskas.
Väktarkoppling av något slag önskas.
Ja det är inga problem. Men satsa på en ipbaserad uppkoppling så du får en övervakad larmöverföring. Våran larmcentral erbjuder t ex olika pris beroende hur ofta den ska polla.Klarar alla larm att kopplas till larmtjänster?
Vad kan det kosta i månaden med utryckning?
Klarar alla larm att kopplas till larmtjänster?
Vad kan det kosta i månaden med utryckning?
Jag köpte ett Visonic från ett företag som heter Garda Alarm, kopplat till Lövestads larmcentral. Samarbetar med en jäkla massa väktarbolag.
Hemmet blir kameraövervakat vid larm; brand, inbrott eller trygghet (typ överfall). Jag gav 18.000:- installerat och klart och då ingick två infraröda kameror, två deckare, centralen och abonnemangskostnaden första året. Kostar därefter 399:- om året.
Asnöjd.
Edit: Utryckningarna kostar inget såvida du inte jävlas med dem och sätter igång det för skojs skull.
Jag har undrat lite över dethär med att folk låter diverse företag montera upp kameror i sina hem vind för våg.
Finns det ingen risk att det missbrukas av någon nyfiken opperatör?
Kanske bara är jag som är paranoid. Jag skulle hur som helst inte känna mig ett dugg bekväm när jag beträder min fru i vardagsrumms soffan med en jävla kamera hängandes i taket. Men det kanske bara är jag.
Jag har undrat lite över dethär med att folk låter diverse företag montera upp kameror i sina hem vind för våg.
Finns det ingen risk att det missbrukas av någon nyfiken opperatör?
Kanske bara är jag som är paranoid. Jag skulle hur som helst inte känna mig ett dugg bekväm när jag beträder min fru i vardagsrumms soffan med en jävla kamera hängandes i taket. Men det kanske bara är jag.
Kan förstå dig... tänk dig sj du sitter som Operatör o du känner till vilken puma det bor på ***....
"ska bara titta liiiiite" lockar nog de flesta... men sen är frågan hur säkerhetsföretaget gjort för att motverka sådant...kanske ngt man får kolla upp när man tecknar med div bolag...
Kan säga att i våran villa lär en kamera aldrig komma på fråga så länge vi bor här iaf. Jag menar vad är oddsen att polisen ens kommer att kolla på eventuell video vid eventuellt inbrott. Och vadfan ska en kamera göra för skillnad om det brinner i huset? Äter isf opperatören popkorn när han sitter och kollar på när min villa brinner ner?
Jag gjorde en djupdykning i det här för lite mer än ett år sedan.
Valet föll på ett eget larm, som JAG äger. (Det blev ett Visonic Powermaster från ett ftg som heter Protexus. Superservice därifrån för övrigt)
Det är uppkopplat mot larmcentral.
Många av larmbolagen som erbjuder hyrlösningar (allt vad de nu heter) ger mig inte en helt seriös känsla, dessutom så blir det billigare att äga sitt eget larm på sikt. Då får jag dessutom skruva och dona med det själv.
Oavsett om du har en kamera eller bara ett larm så lär det göra noll skillnad ifall villan brinner.
Utveckla gärna.
Men om du har ett larm med brand detektor så larmar dom sos om dom detekterar brand eller hur?
Om du har en kamera så kan dom förmodligen kanske om dom har tur se att det brinner om det brinner framför kameran. Dvs om det brinner så lär knappast en kamera göra skillnad på om huset brinner ner eller inte för brandkåren lär knappast komma dit fortare.
Jag har mycket liten erfarenhet när det gäller larm så jag kan mycket väl ha helt fel.
Kan säga att i våran villa lär en kamera aldrig komma på fråga så länge vi bor här iaf. Jag menar vad är oddsen att polisen ens kommer att kolla på eventuell video vid eventuellt inbrott. Och vadfan ska en kamera göra för skillnad om det brinner i huset? Äter isf opperatören popkorn när han sitter och kollar på när min villa brinner ner?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|