Ville hon ligga eller inte?

Ville hon ligga eller inte?

• Antal röstningar
    0

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Men om du nu träffar en donna som det klickar med och du känner att du vill gå in i förhållande med, stör det då inte skiten ur dej att hon är OTROGEN MOT DIG med denne snubbe, och hur fan kan du lita på ett sådant våp överhuvudtaget?!!
Du är ju andrahands valet..
Men här är ju kommunikation A och O.

MÅNGA tjejer stannar kvar i ett mindre bra förhållande bara för att den kille de träffat på sidan om inte känner tjejen tillräckligt bra för att dels veta vilket steg han vill ta med henne eller kunna lova henne "du och jag för alltid".
Hon vågar inte ta steget att vara själv och "sårbar".

När JAG ställts/ställs inför de situationerna att jag träffat en tjej som jag kan tänka mig gå in i ett förhållande så finns standardsättet:
"Nu får du välja, han eller jag!"

Det sätter en enorm tung och negativ press på henne där jag "tvingar" fram ett svar. Denna approach är inte sund och dessutom är den inte ärlig mot henne om jag inte vet att jag vill ha ett exklusivt förhållande med henne än då jag inte känner henne tillräckligt.

Mitt sätt att ta det vidare i en sådan situation är istället
Det enda jag kan säga är att jag trivs med dig och vill spendera mer tid med dig. Jag kan inte lova något om framtiden för jag vet inte vart den tar oss. Om du inte vill följa med så respekterar jag ditt val. Jag tycker det är synd för jag gillar dig och vet att vi hade haft det jäkligt kul tillsammans...

Och nej, så länge vi tillsammans inte har sagt uttalat eller ej att vi är i en fas i förhållandet där vi ska sluta träffa andra så stör det mig inte alls om hon träffar andra. Vem är jag att bestämma över hennes liv utan att vi tillsammans bestämmer att vi ska gå in i ett förhållande?
När jag går in i ett förhållande gör jag det till 100% men fram till dess... ja då ska jag ha så kul som möjligt och det förtjänar kvinnor också att ha.

PS. Börjar det inte bli lite Off topic nu? :)

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
...inte känner tjejen tillräckligt bra för att dels veta vilket steg han vill ta med henne eller kunna lova henne

"du och jag för alltid".
.. inför de situationerna att jag träffat en tjej som jag kan tänka mig gå in i ett förhållande så finns standardsättet:
"Nu får du välja, han eller jag!"

Det sätter en enorm tung och negativ press på henne där jag "tvingar" fram ett svar. Denna approach är inte sund och dessutom är den inte ärlig mot henne..

Vem är jag att bestämma över hennes liv utan att vi tillsammans bestämmer att vi ska gå in i ett förhållande?

PS. Börjar det inte bli lite Off topic nu? :)

Håller med! :spammer

;)

Vem har sagt något om att lova "du och jag för alltid"?
Jag snackar om vanligt dejtande/strulande också!

Man ska inte vara rädd att ställa krav på sitt liv, att ställa en helt normal och befogad fråga ÄR en SUND APPROCH som dessutom ÄR ärlig, istället för att inte våga fråga och springa och smyga och leva i ovisshet.

Du kan ju inte bestämma över nån annans liv, fine,
men du har ju all makt att bestämma dina egna beslut och handlingar,
så du bestämmer ju själv om du finner dej i att vara ett andrahands val eller inte. :näsblod
Jag skulle i alla fall ALDRIG!!! finna mej i en sådan situation, oavsett vilka tafatta ursäkter snubben än kom med!
:glömdet

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Men här är ju kommunikation A och O...

Det sätter en enorm tung och negativ press på henne där jag "tvingar" fram ett svar..

Mitt sätt att ta det vidare i en sådan situation är istället...

Och nej, så länge vi tillsammans inte har sagt uttalat eller ej att vi är i en fas i förhållandet där vi ska sluta träffa andra så stör det mig inte alls om hon träffar andra. Vem är jag att bestämma över hennes liv utan att vi tillsammans bestämmer att vi ska gå in i ett förhållande? ..

Vem har sagt något om att lova "du och jag för alltid"?
Jag snackar om vanligt dejtande/strulande också!

Man ska inte vara rädd att ställa krav på sitt liv, att ställa en helt normal och befogad fråga ÄR en SUND APPROCH som dessutom ÄR ärlig, istället för att inte våga fråga och springa och smyga och leva i ovisshet.

Du kan ju inte bestämma över nån annans liv, fine,
men du har ju all makt att bestämma dina egna beslut och handlingar,
så du bestämmer ju själv om du finner dej i att vara ett andrahands val eller inte. :näsblod
Jag skulle i alla fall ALDRIG!!! finna mej i en sådan situation, oavsett vilka tafatta ursäkter snubben än kom med!
:glömdet

Efter egna erfarenheter är jag faktiskt lite smått rädd att hamna i situationen där man tar någons flickvän.. för jag vet hur jävla dramatiskt ett sådant förhållande(måste inte men lätt) Kan bli, och sen när all nykärlek och dramatik har svalnat börjar man bara bråka och så sticker bruden iväg för att ha ett annat dramaförhållande..

Men ändå kan jag erkänna efter att man träffat massa jätte trevliga tjejer som är upptagna så har man börjat fundera på om man ska ändå avsäga sej ansvaret om tjejen flirtas eller kommer en nära och är mysig som att ett förhållande skulle kunna bildas.. för det är ju faktiskt hennes val om han har tröttnat på killen..
Men däremot:
Att ha sex med någon som har pojkvän är helt emot alla mina principer! jag vet hur ont det gör att få reda på att någon vart otrogen och jag som ändå försöker vara en god medmänniska vill inte att någon i hela världen ska få uppleva det..

men sen när man väl är i ett förhållande så tror jag det är smart att ha krav på att vara troghet, och skulle någon vara otrogen mot mig skulle jag bara lämna förhållandet och hur mycket än subban skulle be mig skulle jag inte komma tillbaka.. för det finns en sanning: once a cheeter, always a cheeter..

Men en dag hittar jag väll säkert en singeltjej som är toppen:)
vem vet, kanske på SH-puben:tummenupp

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a
Hmmm
Jag fattar inte ens hur man skulle kunna vilja vara tsm med en tjej som man knullat med eller dejtat samtidigt som hon haft pojkvän?!
En gång otrogen alltid otrogen...
Hade ni kunnat lita på henne? om hon nu träffat "dig" när hon haft pojkvän vad säger att hon inte gör samma sak mot dig?! till 100 % gör hon det...
Samma om en kille gör tvärtom när han har flickvän, en gång = alltid

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Hmmm
Jag fattar inte ens hur man skulle kunna vilja vara tsm med en tjej som man knullat med eller dejtat samtidigt som hon haft pojkvän?!
Hade ni kunnat lita på henne? om hon nu träffat "dig" när hon haft pojkvän vad säger att hon inte gör samma sak mot dig?! till 100 % gör hon det...

Japp det finns ett talesätt, förmodligen hämtat ur nån film..... :Som du vinner henne, förlorar du henne..... Kanske det stämt för fler än mig.
Inget att lita på då... men ett knull eller fler gör väl inget... =)

Last edited:

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a
Japp det finns ett talesätt, förmodligen hämtat ur nån film..... :Som du vinner henne, förlorar du henne..... Kanske det stämt för fler än mig.

Jag lovar att det stämmer, har sj varit tsm med en kille som var otrogen med sin tjej, vårt förhållande varade i fyra månader...
Polare som varit i samma sits... det funkar aldrig, för personen är otrogen igen å igen.. tar aldrig slut...

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Jag lovar att det stämmer, har sj varit tsm med en kille som var otrogen med sin tjej, vårt förhållande varade i fyra månader...
Polare som varit i samma sits... det funkar aldrig, för personen är otrogen igen å igen.. tar aldrig slut...

ja, jag 'lärde' mig det samtidigt som det hände.... quenkedinnk perhaps, but i beg to differ... eller va man säger, nåt sa att det var sant!

Gabor

Guest
Hmmm

Fan va mycket skit du snackar...du har inte mycket livserfarenhet det märks. :D

Dominator-Rocks

Guest
Fan va mycket skit du snackar...du har inte mycket livserfarenhet det märks. :D

Vette 17 om hon gör, men om man säger såhär istället.

En människa som har varit otrogen ett flertalet gr har det jäävligt svårt att ta sig bort från det sunkiga beteendet, och det finns stora risker att personen "trillar dit" igen.

Det är den bilden jag har fått iaf.

Gabor

Guest
Vette 17 om hon gör, men om man säger såhär istället.

En människa som har varit otrogen ett flertalet gr har det jäävligt svårt att ta sig bort från det sunkiga beteendet, och det finns stora risker att personen "trillar dit" igen.

Det är den bilden jag har fått iaf.

I vissa fall ja, i andra fall funkar det kanske helt perfekt med den nya.

Varför är folk otrogna ?? för att de kan, för att ingen sagt att det är fel , för att de inte hittat den rätta, för att de inte fått ett ultimatum av den de ev påstår sig älska, eller att de helt enkelt själva blir utsatta för otrohet så att det inser att fan , det här var ju åt helvete.. Då om inte förr kanske de inser att otrohet är nogot som man kan klara sig att vara utan.

Det finns lika många som klarar av att hålla sig till en som andra som inte kan efter en otrohet.

Dominator-Rocks

Guest
I vissa fall ja, i andra fall funkar det kanske helt perfekt med den nya.

Varför är folk otrogna ?? för att de kan, för att ingen sagt att det är fel , för att de inte hittat den rätta, för att de inte fått ett ultimatum av den de ev påstår sig älska, eller att de helt enkelt själva blir utsatta för otrohet så att det inser att fan , det här var ju åt helvete.. Då om inte förr kanske de inser att otrohet är nogot som man kan klara sig att vara utan.

Det finns lika många som klarar av att hålla sig till en som andra som inte kan efter en otrohet.

Kan vara så, jag är själv jävligt dålig på att vara otrogen så skall egentligen inte uttala mig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kan vara så, jag är själv jävligt dålig på att vara otrogen så skall egentligen inte uttala mig.

Jag visste inte att man kunde vara dålig på att vara otrogen :näsblod Raderar du inte din inkorg på telefonen eller kommer du hem med läppstift på skjortkragen? Då är du förvisso dålig på att vara otrogen :gnissla

Frasen "en gång otrogen, alltid otrogen blabla etc osv..." stämmer säkerligen rätt ofta men givetvis inte alltid.
Den som kommer på varför man är otrogen får antagligen Nobels fredpris, det är ju det minsta han/hon kan begära.

Dominator-Rocks

Guest
Jag visste inte att man kunde vara dålig på att vara otrogen :näsblod Raderar du inte din inkorg på telefonen eller kommer du hem med läppstift på skjortkragen? Då är du förvisso dålig på att vara otrogen :gnissla

Frasen "en gång otrogen, alltid otrogen blabla etc osv..." stämmer säkerligen rätt ofta men givetvis inte alltid.
Den som kommer på varför man är otrogen får antagligen Nobels fredpris, det är ju det minsta han/hon kan begära.

:näsblod

En polare som är rätt så skicklig i ämnet har stångat sitt :huvet huvud blodigt i hopp om att komma fram till vad det är för fel på honom.

Tror att han kom fram till att han gillar damer väldigt mycket och damerna gillar honom väldigt mycket så det blir liksom en magneteffekt och sen ett par :öl i kroppen på det :ligga

Men vad jag vet så har han hållt sig till samma dam nu i över ett år utan några snedsteg :nicka :klappar

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
:näsblod

En polare som är rätt så skicklig i ämnet har stångat sitt :huvet huvud blodigt i hopp om att komma fram till vad det är för fel på honom.

Tror att han kom fram till att han gillar damer väldigt mycket och damerna gillar honom väldigt mycket så det blir liksom en magneteffekt och sen ett par :öl i kroppen på det :ligga

Men vad jag vet så har han hållt sig till samma dam nu i över ett år utan några snedsteg :nicka :klappar

kallas mognad!

Varför, kan ju en myra räkna ut..... gräset e grönare på andra sida, tror man! Då kunde ju hitler fått nobels fredpris....

Nej, den som kunde bonka in lite empati i huvvet på dom som bedrar, ligger nog närmre ett pris. Fast bäst e bara att lämna skeppet innan det sjunker...

Last edited:

Kia

Guest

Hur ska du ha det? Är det "en gång otrogen, alltid otrogen." som gäller eller kan man "mogna" från ett sådant beteende? :va

Otrohet är alltid fult, elakt och jäkligt känslokallt oavsett vem det drabbar. Men jag tror inte alls att det är något beroende och att man har lättare att "trilla" dit igen.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Hur ska du ha det? Är det "en gång otrogen, alltid otrogen." som gäller eller kan man "mogna" från ett sådant beteende? :va

Otrohet är alltid fult, elakt och jäkligt känslokallt oavsett vem det drabbar. Men jag tror inte alls att det är något beroende och att man har lättare att "trilla" dit igen.

Hur jag ska ha det? Jag vill ha en tjej som tycker om mig,men det verkar svårt..:näsblod

Jag e 36 år, då mognar man inte mycke mer.... E jag naiv så e jag.
När jag var 17 kunde jag ha sex med en tjej en dag, å nästa dag förära hennes kompis. Tror inte jag e unik där.... kille som tjej...
Men så tänker jag inte riktigt idag, MEN dom som gör det har kanske inte mognat till sig...

Japp du klöv mig där men jag menar att det kan va försvarligt i ungdomen. (även om det sårar) men oförlåtligt i vuxen ålder....

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Mognad eller inte. Det finns iaf en jäkla massa par som håller ihop för att de ändå tycker att deras förhållande är bättre än att inte ha ett förhållande alls, även om nuvarande förhållandet inte känns helt rätt.
Det är förhållanden som sedan länge har tappat passionen som det hade tidigare, de har inte sex lika ofta längre, börjar störa sig på de saker som de gillade hos varandra tidigare och börjar fråga sig själva frågor som "är det så här mitt liv kommer att vara om 5 år, om 10 år...?".

Plötsligt möter de då en kille eller tjej som åter väcker passionen och den inre gnistan som sedan länge har slocknat... även om de givetvis älskar sin partner för det är ju "inget fel på honom/henne". En person som bryter ut honom eller henne från de dagliga rutinerna och låter honom/henne leva ut och njuta av livet fullt ut som ett äventyr igen.

Otroheten är ett faktum.
Enligt mitt sätt att se på det så är inte själva otroheten ett fel. Otroheten är bara ett slutgilltigt bevis på att nuvarande förhållande är fel.

Kia

Guest
Hur jag ska ha det? Jag vill ha en tjej som tycker om mig,men det verkar svårt..:näsblod

Jag e 36 år, då mognar man inte mycke mer.... E jag naiv så e jag.
När jag var 17 kunde jag ha sex med en tjej en dag, å nästa dag förära hennes kompis. Tror inte jag e unik där.... kille som tjej...
Men så tänker jag inte riktigt idag, MEN dom som gör det har kanske inte mognat till sig...

Japp du klöv mig där men jag menar att det kan va försvarligt i ungdomen. (även om det sårar) men oförlåtligt i vuxen ålder....

Men om det är så att "en gång otrogen, alltid otrogen" då kan man ju inte "mogna" och ändra sitt beteende. Jag bara undrade vilken "sanning" det var som gällde. Bara nyfiken.... :)

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Men om det är så att "en gång otrogen, alltid otrogen" då kan man ju inte "mogna" och ändra sitt beteende. Jag bara undrade vilken "sanning" det var som gällde. Bara nyfiken.... :)

Nu märker du bara ord, hjärtat.... kärleksbekymmer i ungdomen tror (hoppas!) jag alla haft.... :tummenupp

Jag har åXÅ haft hundratals brudar.... eh i mobilen, vart kung, å tyckt jag äger världen... Sanningen e att man får leka som barn, men det e dumt när man e vuxen. :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin