villka här kör DT

kommander Jack

Guest
Freddola skrev:
Kört som ett svin med min, Fullgas med kall motor etc.
Gått 700 mil med effekt system.
Utan det minsta problem.
Startar alltid på första kicken m.m.

Enda som krånglat är Framlampan.
Kostar dock inte många kronor att byta.




Varför gasa fullt när den är kall? :D :va
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Tjet skrev:
Bra, för det har någon redan gjort. :arsele
Jepp, köparen blev helt blåst. Hojen var helt slutkörd efter Tjets bakhjulsåkningar i toppfart. Vi som står nära Tjet vet att han aldrig låg under 10.000rpm. (rödmarkering 10.500rpm)
Hojen var i stort sett redo för skroten.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
KalleNorton skrev:
Jepp, köparen blev helt blåst. Hojen var helt slutkörd efter Tjets bakhjulsåkningar i toppfart. Vi som står nära Tjet vet att han aldrig låg under 10.000rpm. (rödmarkering 10.500rpm)
Hojen var i stort sett redo för skroten.

Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.

Blåst köpare, men jag blev glad. :)
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
Tjet skrev:
Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.

Blåst köpare, men jag blev glad. :)

påminn mej att jag aldrig ska köpa nåt av dej :7peta
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
DT125lc -84

Butcher_boy skrev:
vilka här kör Yamaha dt
är det sant som många säger att den är välldigt tålig och stark




Bästa maskinen jag någonsin haft. jag har "lekt" varje dag sen början av sommarlovet med den och den har startat på första kicken varje gång och aldrig varit några problem. har bara bytt bromsklottsar fram bromsbackar bak ekrat om bakdäcket och nya däck. Nu håller jag på och sätter dit ny kolv för säkerhets skull. Bästa maskinen jag haft!

Tjenare alla som läser det här! Visst är yamaha dt en av världens bästa maskiner eller vad säger ni?! :) Jag har lekt med min maskin varje dag sen början på sommarlovet och den har gått underbart hela tiden! har bytt bromsbelägg fram backar bak, slangar, däck och nu kolv. (för säkerhetsskull)
Jo när jag plockade isär motorn så såg jag att kolven var väldigt filad! den gick i 145 km/h med GPS och på bakhjul 1an 2an bara gas. gick rycka lite så gick den upp på 3an 4an också!. sen nu satte jag på en ny kolv med mindre "fönster" och den blöddrar och varvar inte riktigt upp som den ska! Nu har jag åter igen plockat ner motorn och nu ska jag fila upp kolven! Jag förstår inte riktigt hur YPVS:en fungerar heller. det är en vajer och som en "spole" som vajern löper i. Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Hangman skrev:
Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!

Den öppnar sig vid runt 7000rpm.
Den ger lite bottendrag, så lås den inte. Fast många har ju iofs låst den med goda resultat... Ähhhh ja vetinte. :3freak
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
vid 6500 RPM fick jag en sån jädra kraft!

Speedsoda skrev:
Den öppnar sig vid runt 7000rpm.
Den ger lite bottendrag, så lås den inte. Fast många har ju iofs låst den med goda resultat... Ähhhh ja vetinte. :3freak




vid 6500 varv blev ljudet mörkare och den sticker som jag vet inte vad! det är nästan hemskt drag efter 6500 rpm! MYCKET ROLIGT ATT KÖRA!!!!!

Bottendraget är bra när man kör ur växlarna. om du åker på 3an sakta sen gasar fullt så bluddrar den upp till exakt 5000 varv sen glider den upp till 6500 varv då är det som turbo! då hör man att YPVSen öppnas!!!
 

Trance_up

Guest
Butcher_boy skrev:
vilka här kör Yamaha dt
är det sant som många säger att den är välldigt tålig och stark

Jag :hej
Varken speciellt tålig eller stark, men den går framåt i alla fall :tummenupp
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
ojoj vilken trevlig tråd jag kör dt den är hållbar... Jag tycker den verkar driftsäker både sjelv och med passagerar med effektsystem får du en toppenhoj.....
 

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Haha.... :tuttar
Vem sålde du den till?
Nån här på sporthoj eller?

//Niklas



Tjet skrev:
Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.

Blåst köpare, men jag blev glad. :)
 

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
slang-rikard skrev:
Jag kör en DT 125 LC YPVS 85:a. Bra, slitstark och tålig hoj! Tyvär har Yamaha nu under det senaste året slutat tillverka modelltypiska reservdelar och då det inte knappt finns några eftermarknadsprodukter kan man få problem när man t.ex. behöver ett nytt avgassystem.

Imorgon blir det förmodligen också en KTM 125 EXC! :banana

Har Exakt samma hoj fast svart/röd, går som ett spjut och aldrig krånglat i motorväg men varvmätarn pajja iår :rofl !!

Vet du eller nån annan en sida som säljer delar?? Helst Pirat...
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Klart man har DT! Älskar denna skapelse och tackar dem på yamaha!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top