125kubik
Ny medlem
Nu har jag köpt en DT
Verkar ju vara en bra hoj...
Verkar ju vara en bra hoj...
Freddola skrev:Kört som ett svin med min, Fullgas med kall motor etc.
Gått 700 mil med effekt system.
Utan det minsta problem.
Startar alltid på första kicken m.m.
Enda som krånglat är Framlampan.
Kostar dock inte många kronor att byta.
H4 skrev:Då ska man inte köpa din
kommander Jack skrev:Varför gasa fullt när den är kall?
Jepp, köparen blev helt blåst. Hojen var helt slutkörd efter Tjets bakhjulsåkningar i toppfart. Vi som står nära Tjet vet att han aldrig låg under 10.000rpm. (rödmarkering 10.500rpm)Tjet skrev:Bra, för det har någon redan gjort.
KalleNorton skrev:Jepp, köparen blev helt blåst. Hojen var helt slutkörd efter Tjets bakhjulsåkningar i toppfart. Vi som står nära Tjet vet att han aldrig låg under 10.000rpm. (rödmarkering 10.500rpm)
Hojen var i stort sett redo för skroten.
Tjet skrev:Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.
Blåst köpare, men jag blev glad.
Butcher_boy skrev:vilka här kör Yamaha dt
är det sant som många säger att den är välldigt tålig och stark
Hangman skrev:Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!
Speedsoda skrev:Den öppnar sig vid runt 7000rpm.
Den ger lite bottendrag, så lås den inte. Fast många har ju iofs låst den med goda resultat... Ähhhh ja vetinte.
Butcher_boy skrev:vilka här kör Yamaha dt
är det sant som många säger att den är välldigt tålig och stark
Tjet skrev:Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.
Blåst köpare, men jag blev glad.
slang-rikard skrev:Jag kör en DT 125 LC YPVS 85:a. Bra, slitstark och tålig hoj! Tyvär har Yamaha nu under det senaste året slutat tillverka modelltypiska reservdelar och då det inte knappt finns några eftermarknadsprodukter kan man få problem när man t.ex. behöver ett nytt avgassystem.
Imorgon blir det förmodligen också en KTM 125 EXC!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |