Vilt i trafik

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Med enduro har jag kört på en orm (säkert flera, men bara en jag har sett)
Med bil har jag "lyckats" att köra på en älg i ca 100km/h, satan vad stora dom rackarna är. Klarade mig hyffsat men bilen blev lite ledsen av smällen.

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
när jag körde lite cross fick jag en geting i hjälmen, den stack inte för jag var så jävla snabb.. =)

så har jag kört över en extremt liten näbbmus när jag var liten på PW50! :3freak

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
En annan är ju uppxät i dom mörka skogarna i småland :tungan

På min "meritlista" så har det blivit:

* 1 älg
* 4 rådjur
* Ex antal harar
* 2 katter
* 1 Grävling
* Fåglar ....öjöj!
* + annat smått o gott!

Dock är allt detta med bil som tur är. Skulle det vara med hoj, då vet jag inte om jag skulle skrivit detta.

Tha killer //Peppe

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
I somras fick jag in en humla i jackärmen när jag körde hoj på Fårö. Aj vad det brändes och vad svullet det var sen.

Sen i Skottland (också i somras) körde jag nästan över ett lamm med min Monster 600 som jag hade då. Lammet trillade av chocken men jag klotade inte. Sen höll jag även på att krocka med en hjort i ett bergspass där nånstans.

Förra sommaren i Norrland, med min Guzzi, fick jag väja för hur många renar som helst - världens dummaste djur att alltid springa framför hojen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Haha, tror nån måste lägga in en definition av vilt snart. Jag tror inte att SCB/VV räknar in humlor, katter, getingar, igelkottar, grodor, myror osv. i sin viltstatistik ;)

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
För några år sedan så girade jag för en igelkott med 24-metare på E6:an förbi Liseberg i Göteborg. Snacka om tur att det var mitt i natten och ingen bil i filen bredvid. Jag reagerade helt automatiskt och bara vred över i andra filen, om det hade legat en bil i den filen så hade den varit hyfsat platt.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Fick fågel av lite större modell rakt i bröstet runt 60km/h, jag kände hur det krasades sönder ben i den stackars vilsna fågeln som alldeles prompt var tvungen att flyga upp ur diket precis när jag kom. Fågeln dog direkt kan jag tillägga...

Jag fick själv hålla kramptag kring handtagen för att inte åka av hojen, blåmärken o rejält ont i nån vecka efteråt hade jag.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
PeppeBus skrev:
En annan är ju uppxät i dom mörka skogarna i småland :tungan

På min "meritlista" så har det blivit:

* 1 älg
* 4 rådjur
* Ex antal harar
* 2 katter
* 1 Grävling
* Fåglar ....öjöj!
* + annat smått o gott!

Dock är allt detta med bil som tur är. Skulle det vara med hoj, då vet jag inte om jag skulle skrivit detta.

Tha killer //Peppe

:6surkart

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag har till dags dato inte kört över något levande i så pass stor storlek att jag har uppfattat att det hände.
Djurvän som man är så bromsa man ju sig rakt ut i skogen när Bambi + kompis struttade upp på vägen i slutet av en lång skön svepande kurva.

Jag menar, vad är en mc och ett par träd värda jämfört med ett liv :)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag har själv inte lyckats pricka så många levade varelser som det är värt att nämna.
Men därimot så har en gammal arbetskamrat till mig (från mitt gammla jobb) cyklat in i ett rådjur påväg till jobbet.
Snacka om att det blev kaos på jobbet när han kommer instövlande helt blodig :skrämd Alla trodde att det var för att han hade varit med om en saftig trafikolycka (blivit överkörd av en bil eller liknande). Sedan när det visade sig att det var ena bromshandtaget på cykel som hade skadat rådjuret så att det började blöda kraftigt och att han som cyklade inte hade skadat sig någonting blev det hela lite mer komiskt. Det enda man funderar över nu är hur det gick med rådjuret, man hittade det aldrig efteråt så det klarade sig väll, förhoppningsvis :rolleyes:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Jag har fått en kråka (en fågel :) ) på axeln i 170. Det gick bra, den studsa från mig å ner i diket. Axeln blev helt vit av damm från fågeln.

\Masonit

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har kört över en grävling med moppe en mörk höstnatt när glödlampan behagade dö mitt ute i bushen. Varit ruskigt nära att klippa några rådjur ett par gånger också men hittills har det gått bra.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
sp33dy skrev:
en vän cyklade över en grävling häromdagen, eller... den sprang in mellan däcken när han cyklade, så det var bara bakdäcket som gick över den. :tummenupp
Done that! Men han tog ingen större skada av händelsen. Framhjulet "gled" nästan bara förbi grävlingen. Men lite läskigt var det :näsblod

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Jag lyckades väjja för en hare på en mörk skogsväg och ner i ett dike i 50km/h och träffade en trumma med halva däcket så det räfflades upp och det var en kant där så ni kan tänka er då jag kört in i den i 50km/h och slutfart på 5km/h utan att vurpa.Det tog tvärstopp som fan iallafall... :kocko

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag har kört över en:
* katt med moppen
* kört på en räv med bil
* kört på en fiskmås även den med bil, träffade högt upp på framrutan och det small som satan
* x antal småfåglar
* + nästan 10000000000 ren jävlar som inte fattar att man inte ska korsa vägen när det kommer bilar :mad:

HTFR Daniel

Hojsugen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke II
Jag klippte ett rådjur i 120 med min 1 månad gamla Duke2. Träffade baken på rådjuret så det flög runt och gick liksom av på mitten (fast han hängde ihop), allt innehåll i magen låg däremot över halva vägen. Jag klarade själva träffen men fick styrslag modell större så efter 20 meter gick styrstoppet av och då dråsade jag i backen. Gled ner i diket och klarade mig utan så mycket som en bruten nagel. Hade nog "ganska" mycket tur. Hojen kunde jag också köra hem, den hade dock en massa skrapsår!

Tjipp....

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Har klippt en ormvråk i 150 med hojjen, några småfåglar har det också blivit.
Med bil har det gått åt allt från rådjur till katt, ingen älg dock tack och lov...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
- Tre rådjur med bil + ett par touchade som klarade sig. Mest bisarrt var ett rådjur som sprang in i sidan på bilen.

- Ett rådjur med hoj. Varken vurpade eller körde av vägen men rådjuret "died on impact".

- Två harar med bil.

- En fågel med axeln vid hojåkning. Såg fågeln komma som en projektil och sen small det bara till.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Vilt

Har varit uppe förr men...

Harar: ett antal, bara blodigt men inget allvarligt.
Uggla: Klämde ner huvudet platt mot tanken, den repade hjälmen baktill...
Småfågel: Ett par på benen (ok), en i bröstet i 130 (AAAAAJJJJ!!!!)
Rådjur: Körde på ett i ca. 70. Ramlade aldrig men hamnade i ett grunt dike efter lite sladdande (tack för all träning på crossbanan). Spräckte framskärmen, skakde i två dagar och kör fortfarande lungt i den kurvan.

Close calls:
- Höll på att klippa en ormvråk (typ stor fågel) i 180....
- Missade en hare och som tack hamnade jag i diket (låst bakhjul = klantigt...)
- Hoppade av banan på en crossträning för att missa ett rådjur. Diket var dessvärre djupt.

Nämde jag att jag växte upp på landet söder om sthlm?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024