Vilt i trafik

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
En gammal flickvän (i bilen för några år sedan) klagade på väg hem från badstranden: "Kör inte så fort". Jag: "Ingen fara, det går bra det här"
Ungefär två sekunder senare sprang det in en hare mellan bak och framhjul. Kan säga att det var storgråt kombinerat med onda blickar på vägen hem den kvällen. Och resterande dagar i vår relation.

Annars har jag hållit mig ifrån storvillt.

* (Bil) Kör ibland över fåglar. Oftast under riktigt tidig morgon på sommaren då de av någon anledning verkar sova på vägbanan (?) lite här och där.
* (Downhillbrädan) Hade ett par meter till godo till ett rådjur som brukar skutta omkring vid favoritbacken.
* (Hoj) Ingen incident alls.

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
ething skrev:
Har varit uppe förr men...
....
.....
.....
Nämde jag att jag växte upp på landet söder om sthlm?

Nä, det nämde du inte. Men vi såg det, för det står BOR: Göteborg i din info :rofl

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Bor...

Man kan säga att jag bytt sida. Från öst till väst... Måste för övrigt ändra då man numer är husägar en bit längre upp...

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
"Älgdräparen" här på forumet har inte valt sitt nick utan anledning... Han körde ihjäl en älg med sin offroad.

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
När man är ute och kör "hej vilt" :tungan på dom värmländska grusvägarna på kvällarna sprutar det rådjur och andra djur ur buskarna. Gäller att se upp *uhuh*. Har kör över er redan död räv på motorvägen i 170. Glöm att man hinner väja.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Fått en fågel på axeln i 90, nuddade bara vid så det kändes inte så mycket..
Sen har man kört över en snok med moppen..

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
har snuddat ett rådjur med knät i sommar gick bra men fick en jävla släng på hojjen .. va lite bajsnödig efteråt ska jag säga de e ganska jobbigt o se ett rådjur springa ut framför en i 110 !!!

curre

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
på G
när man var i moppe åldern så körde en kompis före på en grusväg och så möter vi en häst (med ryttare) vi båda saktar ner ligger i ca 20-30 när kompisen paserar blir hästen rädd och ställer sig tvärs över vägen så när jag kommer så känner jag först på bromsen men går inte (lösgrus) så jag satsar på att antingen så lägger jag mig i diket eller så passerar jag precis... men jag klarar mig ur diket och hästen enligt kompisen så var det ca:5cm ifrån hästen...

Kneedrag

Guest
Vara nära att mosa en duva mitt under bilkörlektionen med trafikskolan. Ställde mig på tutan .

Var när att köra över en råtta med hojen på 45:an.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag var sååå nära att lyckas smälla en blomfluga ikväll men den jäveln kom undan!!! :fyllisar

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Kört över en liten skogsmus med min gamla cross, nästan brassat över en igelkott, kört över en FLÄSK snigel med Compacten (Rymde mycket snigelslem den rackarn) och så har jag cyklat över en huggorm!:crash

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Davve84 skrev:
har snuddat ett rådjur med knät i sommar gick bra men fick en jävla släng på hojjen .. va lite bajsnödig efteråt ska jag säga de e ganska jobbigt o se ett rådjur springa ut framför en i 110 !!!
Hur vet du att den sprang i 110???

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
krocka med en fågel den spräckte visiret
hm 2 harar med bilen

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
YamahaJojje skrev:
Hur vet du att den sprang i 110???
:kocko tänk med skallen! Så fattar du väll att inte rådjuret sprang i 110 !! Utan jag körde i 110 :fatta!

fast tycker du de e kul med onödiga inlägg så visst OK :lol

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...