Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Vinkar till dom flesta dock inte till så mycket till piloterna på dom amerikanska järnen...dom ser ju macho ut så jag vågar ju inte riktigt... :hej :lol

Det är ju då dom man vinkar åt lite diskret med att bara peka med 2 fingrar... :)

I mina krokar hälsas det hej vilt, dock har glidar-gubbarna en förmåga att peka upp i luften istället när dom möter sporthojar "Sätt dig up för fan,," typ...
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Hälsar på sporthojar och offroadare. Resten får börja hälsa på mig först. Hälsar inte när jag kör över 100 knyck, lär vurpa eller nåt bara om man ska ut och fladdra med handen. :)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Fan, hälsade på en scooter igår... och sen en scootermoppe också... fan fan... var nära att vända och få det ovinkat vid första scootern...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Klart man vinkar när man möter en hoj, men bara utanför tätort eftersom det skulle bli ett hiskeligt hejande annars.

Åker man över 200 med nedlägg är det en utmaning att lägga en snygg vink, men det går.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
hahaha... jo, vinka i nedlägg är en sport... själv vinkar jag så ofta jag kan då jag själv tycker det är så otroligt trevligt/upplyftande när andra vinkar... visar på en sorts respekt hojåkare sinsemellan.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
hahaha... jo, vinka i nedlägg är en sport... själv vinkar jag så ofta jag kan då jag själv tycker det är så otroligt trevligt/upplyftande när andra vinkar... visar på en sorts respekt hojåkare sinsemellan.

Det är ju bara det hela grejen handlar om, sprida lite glädje, men när man läser i den här tråden så verkar det onekligen åka runt en hel del rätt bittra, missnöjda människor som tror att den hårda attityden är lite tuff, janej...

Det är fanimig en bedrift att åka och negga när man sitter på en knarr, all heder åt er som klarar av det! :tummenupp

/J - åker alltid med glädjerus, lättroad eller bara underbart att åka 1098:a? :va
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
Fan, hälsade på en scooter igår... och sen en scootermoppe också... fan fan... var nära att vända och få det ovinkat vid första scootern...

Du får lov att leta rätt på scootern idag och fixa till ovinkningen annars kommer det förfölja dig livet ut, din värsta mardröm:crash
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag försöker även så gott det går att vinka ett tack till de bilar som gör omkörningen lättare genom att gå ut i väggren eller helt enkelt gå lite mer åt sidan för att ge mig plats... tror att det gör att de underlättar för fler hojåkare i fortsättningen också.
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Brukar ni vinka åt dom som kör 125a ?

Iallafall brukar jag hälsa på dom flästa och dom vinkar tillbaka, Ibörjan hälsade jag bara på dom som hälsade på mig :):banana
 

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Storfors
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
Vinkningens ursprung ??

Har mc-vinkningen alltid bara varit en hälsning ?
jag har fått för mig att den oxå är till för att varna för farbror polisen,
alltså vinka med handen uppåt som vanligt när det är lungt att fortsätta gasa.

Och när det inte är det göra den " sänka farten vinkningen "

har jag helt fel ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag försöker även så gott det går att vinka ett tack till de bilar som gör omkörningen lättare genom att gå ut i väggren eller helt enkelt gå lite mer åt sidan för att ge mig plats... tror att det gör att de underlättar för fler hojåkare i fortsättningen också.

Jag gör :tummenupp när jag passerat andra fordon som håller åt sidan för att släppa fram. Jag har till och med varit med om att polisbilar viker åt sidan när det är lite köigt och självklart får dom :tummenupp.

Jag vinkar till alla hojar, jo det har blivit någon vink till scotrar och moppar också. Livet på hoj är härligt.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Har mc-vinkningen alltid bara varit en hälsning ?
jag har fått för mig att den oxå är till för att varna för farbror polisen,
alltså vinka med handen uppåt som vanligt när det är lungt att fortsätta gasa.

Och när det inte är det göra den " sänka farten vinkningen "

har jag helt fel ?

Står någonstans längre bak i tråden om detta...:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top