Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag vinkar till alla brudar vid korvmojen.
 

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Återfallsknuttarna på kromslädarna vinkar inte för att dom är oartiga, utan av den enkla anledningen att dom klotar så fort dom inte har händerna fastklamrade på styret & blicken stenhårt rakt fram....

Kan det vara anledningen. Finns det ingen customåkare som kan førtælja om de vinkar sins emellan? Om inte så kanske det finns en marknad før ett ytterligare tillbehør, en kromad hand som flippar upp och ned med en knapptryckning. Men det gæller att den inte tar før mycket vindfång.
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Kan det vara anledningen. Finns det ingen customåkare som kan førtælja om de vinkar sins emellan? Om inte så kanske det finns en marknad før ett ytterligare tillbehør, en kromad hand som flippar upp och ned med en knapptryckning. Men det gæller att den inte tar før mycket vindfång.


haha:D det skulle jah vilja ha på min vanliga cykel i annat fall!
 

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
jag både vinkar och göra grimaser.... vet inte om det uppfattas riktigt bara?
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Jag vinkar till alla hojar med en "hela armen vinkning"
O när jag är på bra humör så vinkar ja även när jag är ute och traskar (är jag full blir det en "båda händerna över huvudet o vinka som en galning och skrik glatt vink")
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Enl mina egna ovetenskapliga fältstudier kan man inte katetoriskt påstå att HD nörd....åkarna inte hälsar på sportmaskinerna eller custom. Jag tror, och det är min fulla övertygelse att hälsa eller inte hälsa är mer ett beteende baserat på varje enskilds individs sätt att uppträda mot andra tvåhjulsåkare.

Jag har mött flertalet custom och HD (glidarmaskiner) som faktiskt hälsar, samtidigt som jag mött snubbar på Ninjas, Gixxers, Motard, sport/supersporthojar som inte lyft ett finger eller ens säkert tänkt tanken på att hälsa. Men det skiter jag. Jag brukar bara vara så cool och tänka, fuck you go hungry and homeless :)

Känns inte som mitt hojliv hänger på om några snubbar med övedrivet mycket pungsvett och motorblock som blänker av krom som hundballen i månskenet hälsar eller inte.

Sen tycker jag Calle längre upp tar upp en bra fråga. Om du som hojåkare passerat te.x grus på vägen/vilt/trafikolycka/whatever o vill varna en mötande hojåkare (låt säga ett par hundra meter efter platsen för faran (det kan faktiskt vara kurvor direkt efter stället så mötande omöjligt kan se platsen på håll). Borde det inte rimligen vara som med bil, dra på varningsblinkersen?

Jag tror fan att det är kanske det normala jag skulle göra med min maskin. Eftersom alla hojåkare eller 9/10 sitter och blänger oftas på den mötande för att se "vad är det där för maskin, kör han hårt" etc så kan man inte missa att hazarden är igång.

Jag skulle i varje fall dra ner farten fort som fan. Det brukar jag göra med bilen då jag möter nån medtrafikant som slår på varningsblinkersen. Ett alt är att flasha med helljuset det fungerar också med bilen.

Jaja, jag har inte bra svar. Sen kanske inte alla gamla härkar har en varningsblinkers. Vissa hojar ser ju fan ut som att framlyset var en dyr extrautrustning som man fick som extra tillbehör för en saftig peng.
 

berrob

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Skogen
Hoj
sv650
Vink vink :p

Hehe rätt kul faktiskt :)

Känner en "HD-nisse" som klagar över att sportåkarna inte hälsar, och här klagar dom flesta på att glidarna inte hälsar...

Hälsar själv på alla som inte sitter i plåtburk... Normalt sett hälsar dom flesta tillbaka men idag var det uruselt. Inte en enda av 20 möten.. kanske berodde på blåsten, rena djävla stormen :-(
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag vinkar åt alla och börjar genast svära inne i hjälmen högt om nån moccafrans inte kan hälsa tillbaka!
Varningstecken används iaf. "sakta ner", genom att visa med handen oppifrån ner några gånger.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Normalt hälsar man på alla hojåkare, men ibland är man helt inne i andra tankar att man glömmer bort att hälsa =(
Sen varnar man jag åtminstånne med mycket helljusblink för mötande trafik om det är fara för dem längre fram. (typ älg, ren, poliser o annat skräp,)
 

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Där solen inte skiner
Hoj
Suzuki GSX400e
Blev lack igår, körde ca 7 mil och mötte väl ca 5-6 hojar. INGEN hälsade tillbaka. Mest glidare men nån sporthoj också. Är det för att jag kör kärring-mc? =)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Idag hälsade en bilist på mej medelst frenetiska blinkningar med helljuset! Det besparade mej en ofrivillig semester på obestämd tid från allt motorcykelåka!
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Blev lack igår, körde ca 7 mil och mötte väl ca 5-6 hojar. INGEN hälsade tillbaka. Mest glidare men nån sporthoj också. Är det för att jag kör kärring-mc? =)

NEeeeeeeej!!!.... din hoj e ascool...!!!
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag brukar för det mesta hälsa.

Men hälsade på en hd åkare i en kurva när jag stod på en anslutande väg o han hälsade glatt men han höll på o gå rakt fram i kurvan:gnissla
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag hälsar på alla MC´n jag möter och ibland får sig den lokala mopedisten också en vinkning.

De som för det mesta INTE hejar är antingen kromslädar ELLER Sporthojsåkare med tröja.
Vilken tröja är av mindre roll, men det är inte sporthojströje människor, utan cissa andra klubbar.

Vinkmeddelanden funkar ju..
Pekfingret upp, knuten hand och snurra i liten cikel i huvudhöjd = Snuten
Armen utåt sidan, handflatan mot backe och för armen upp och ner = sakta ner
Fot "släpandes" i vägbanan = Grus
Hela armen vinkar STORT = Olycka
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Höjer näven åt alla hojar, men hälsar de inte tebax låter jag bara långfingret hänga kvar. Har dock helt gett upp på kromslädeåkare med öppen kruka, dom vill absolut inte ha med mig å göra.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top