Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

JKI

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600RR -05
Tog kortet förra veckan och började vinka hej vilt på alla, vilken gemenskap man kännde.:krama Höll på att sluta illa när jag skulle vinka på motorvägen första gången bara så det har jag slutat med.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag mötte någon idiot på ett gammalt härke (nostalgihoj) som pekade finger åt mig idag. Kan han ha försökt med en fuckyouburnout?
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Haha, jag vinkar åt de flesta. Idag vinkade en del stenhårda gubbar på glidare i väst och solglajjor tebax :D

En del hejar inte tebax :(
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ja en del tråkiga gubbar på enorma guldvingsliknande hojar eller custom hälsar inte. Å andra sidan får man ibland en vinkning från custom-folk också. Jag har slutat hälsa först på gubbhojsfolk. Hälsar de, så svarar jag
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har som regel att jag hälsar ALLTID på 2 hjulingar, mopeder untantaget numer då man råkat hälsa på sådanna och de ser bara så förvånade ut och vrider nacken av sig... men är det några som INTE vinkar tillbaka är det customfolket.:mad:
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Jag hejar om jag hinner se vem det är och det är någon jag känner.. Jag hejar heller inte på okända bilister när jag kör bil, inte ens de med identiska bilar..

Heja och vinka åt varandra tycker jag HD-åkare kan få göra.. det är btw de enda jag fått fingret av helt utan anledning men en vacker dag kommer någon få se hur dumt det är att sitta på en väglus och inte ha en chans att hinna undan..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det verkar ruggigt svårt det här. :hihi

/J - hejar åt allt utom mopeder, och är fan alltid först att heja med... :va
 

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Klart att man som gynekologstolsægare inte hejar på de som tillhør samma art. Man har kanske lagt ut hundratals tusen kr på glitter krom och gjutjærn før att tillhøra en viss kategori. Då vill man inte beblanda sig med ofrælste.

Det finns fyra kategorier av customåkare.

Den hændige: Han vill skapa något vackert och unikt. Han ritar och konstruerar mycket till sin bike.

Den utan personlig identitet: Han vill vara lite farlig och en bad boy, han var antagligen klassens mes men nu ær det time før revansch. Han køper hela kittet HD, svart skinn med nitar och fransar. Kromtillbehør till sin standard HD.

Den fattige: En variant av den førra men pengarna ræcker bara till en japan och kommer før alltid vara en undermænniska i customkretsar. De sista slantarna læggs på hæftiga pipor som ska efterlikna gjutjærnsførlagans patenterade ljud.

Den førtappade: Skiter i allt, væsten ær skitigast av allt. HD:n av ældre modell eller bygge ær mer rekvisita, till træffarna åker man i Mercedes.
 

HBSS

Guest
folk från vischan hälsar sällan:confused: kanske dom vet vem jag är och hatar mej.
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Klart att man som gynekologstolsægare inte hejar på de som tillhør samma art. Man har kanske lagt ut hundratals tusen kr på glitter krom och gjutjærn før att tillhøra en viss kategori. Då vill man inte beblanda sig med ofrælste.

Det finns fyra kategorier av customåkare.

Den hændige: Han vill skapa något vackert och unikt. Han ritar och konstruerar mycket till sin bike.

Den utan personlig identitet: Han vill vara lite farlig och en bad boy, han var antagligen klassens mes men nu ær det time før revansch. Han køper hela kittet HD, svart skinn med nitar och fransar. Kromtillbehør till sin standard HD.

Den fattige: En variant av den førra men pengarna ræcker bara till en japan och kommer før alltid vara en undermænniska i customkretsar. De sista slantarna læggs på hæftiga pipor som ska efterlikna gjutjærnsførlagans patenterade ljud.

Den førtappade: Skiter i allt, væsten ær skitigast av allt. HD:n av ældre modell eller bygge ær mer rekvisita, till træffarna åker man i Mercedes.
Ett par tillägg;
"Den utan personlig identitet" - det är han som är grunden för hela den överprissatta HD-kulturen. Nu när han kommit upp i pensionsåldern har han skaffat sig en HÅDEE att ha på villa/radhusuppfarten vilket ger respekt hos grannarna, något han aldrig innan haft. Så fort han sätter sig på HÅDEEN drabbas han av vad som av omgivningen uppfattar som akuta magbesvär då ansiktet förvrids i vad han tror är en stenhård uppsyn, därefter vågar han sig en gång i månaden ut tillsammans med ett par kollegor på vägarna och är noga med att endast heja på likadana hojar(dvs såna som pimpat sina HÅDEE så de inte är som andras, katalogutbudet ger ju möjlighet att välja otaliga kombinationer av highwaypegs och handtagsfransar.. för oss andra knutters ser dock alla HD lika olika ut, snacka om att vara mainstream och betala dyrt för´t..), det är också han som visar fingret i ett ögonblick av lejonmod där han sitter och manövrerar sina 400 kilo amerikanskt skrot..

"Den førtappade" - Finns dom fortfarande? Hur många västar åker egentligen HD, eller innehar KK öht, idag? Det enda i "mc-gängen" som innefattar mc är väl att de gör "affärer" med mc.. de hejar i vart fall inte på någon, inte ens sin mamma, kanske en grymtning eller ett höjt ögonbryn..

De händiga däremot, de är sällan ens customåkare, de står över en titel.. De vill bara bygga och leka, sen att det ofta är HD är av gammal vana men den trenden är på g att tynas ut.. de hejar knappt på sig själv i spegeln ens, de ser bara vad som kan pimpas, kromad ram runt spegeln kanske? "hejar" dom beror det på att de sett nåt på den mötande hojen som behöver fixas..
 

Morran

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
västerås
Hoj
ingen för tillfället
Jag hejjar alltid, förutsatt att ja inte e upptagen me annat i just den sekunden.
I början vart ja lite stött på fransfolk som inte hejjar tebax & tänkte sluta hejja på dem, men då sänker man sig ju till deras nivå å så kan man ju inte hare :D Så ja hejjar på alla :hej
 

Rejard

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Ort
Växjö (typ)
Hoj
Ducati Monster S4
Hälsar på så gott som allt, Guldvingar och moppar är dock undantaget, om de inte hälsar först :tungan
Undviker dock att hälsa om man möter någon med så där lagom go fart inne i en kurva, inte för att jag tror att särskilt många skulle hälsa tillbaka, men får någon för sej detta och drar ikull skulle man ju onekligen känna sej ganska skyldig...

Kul att man får bra respons från folk trots att man bara åker 125:a :)

EDIT:
Till de "kromslädar" som inte hälsar ges en extra tydlig "med-hela-armen-vink", rätt många som vrider på huvudet och tittar undrande på en :D
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag hejar på det mesta på två hjul (inte mopeder). Underbar tradition! Sen att visa kanske tror att man kör moped och inte hejar, det får man leva med :)
 

lokatten

Guest
Ett par tillägg;
"Den utan personlig identitet" - det är han som är grunden för hela den överprissatta HD-kulturen. Nu när han kommit upp i pensionsåldern har han skaffat sig en HÅDEE att ha på villa/radhusuppfarten vilket ger respekt hos grannarna, något han aldrig innan haft. Så fort han sätter sig på HÅDEEN drabbas han av vad som av omgivningen uppfattar som akuta magbesvär då ansiktet förvrids i vad han tror är en stenhård uppsyn, därefter vågar han sig en gång i månaden ut tillsammans med ett par kollegor på vägarna och är noga med att endast heja på likadana hojar(dvs såna som pimpat sina HÅDEE så de inte är som andras, katalogutbudet ger ju möjlighet att välja otaliga kombinationer av highwaypegs och handtagsfransar.. för oss andra knutters ser dock alla HD lika olika ut, snacka om att vara mainstream och betala dyrt för´t..), det är också han som visar fingret i ett ögonblick av lejonmod där han sitter och manövrerar sina 400 kilo amerikanskt skrot..

"Den førtappade" - Finns dom fortfarande? Hur många västar åker egentligen HD, eller innehar KK öht, idag? Det enda i "mc-gängen" som innefattar mc är väl att de gör "affärer" med mc.. de hejar i vart fall inte på någon, inte ens sin mamma, kanske en grymtning eller ett höjt ögonbryn..

De händiga däremot, de är sällan ens customåkare, de står över en titel.. De vill bara bygga och leka, sen att det ofta är HD är av gammal vana men den trenden är på g att tynas ut.. de hejar knappt på sig själv i spegeln ens, de ser bara vad som kan pimpas, kromad ram runt spegeln kanske? "hejar" dom beror det på att de sett nåt på den mötande hojen som behöver fixas..

:rofl:rofl:rofl:rofl
Tack för skrattet, väldigt kul skrivet! :tummenupp
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Ja, vinkningarna börjar sitta i ryggmärgen. :D Efter en sådär 65 mil i helgen så vinkade jag idag av ren reflex när jag promenerade över övergångsstället klädd i vanliga kläder vid Västermalmsgallerian till hojen som stod längst fram vid rödlyset. Han vinkade tillbaka iallafall och trodde väl att jag kände honom eller flörtade. :tungan
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Återfallsknuttarna på kromslädarna vinkar inte för att dom är oartiga, utan av den enkla anledningen att dom klotar så fort dom inte har händerna fastklamrade på styret & blicken stenhårt rakt fram....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top