Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Woofer skrev:
2288916
Sen måste jag ärligt erkänna att jag är lite rädd att hälsa på H-A m.m.
Vet ju inte om dem uppfattar det som provokativt. Vill ju inte stöta mig med dem.

Vad ska dom göra?? Dra upp hagelsprakarn o skjuta dig??? :rolleyes:
Du e hojåkare, dom me, bara hälsa o i bästa fall hälsar de tillbaks, annars inte o då skjuter dom dig.. :död
Lite upphaussat de att dom e så farliga av media, men de e sällan de kör för fort.
 

Freedom

Guest
Jag har både sporthoj och kromsläde och märker en viss skillnad på vinkandet i trafiken, sitter jag på customhojen så vinkar sporthojsåkarna tillbaka i en mindre omfattning. På sporthojen så vinkar alla grupper lika mycket tillbaka.

Så vilken slutsats drar man av det??? :confused:
 

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Närke
Hoj
Aprulla rs250
sigges skrev:
2288250 Någon som vinkat til en HA eller bandidos-snubbe och fått vinkningen besvarad?
De kanske egentligen är riktigt go'a killar och blir ledsna varje gång mc-åkarna åker förbi och skulle gärna vinka tillbaka. Men eftersom ingen vinkar tror de att alla hojåkare ser ner på dom och de känner sig icke älskade och begår därför brott. :gråta

:hihi
Jodå, jag tycker nog de brukar vinka - tillochmed om dom åker i flock. Själv vinkar jag bara det funkar - i stadstrafik och på motorväg kan det ju vara besvärligt.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Om jag vinkar eller inte beror på vilket humör jag är på ... svarar alltid om det kan ske utan att bli på bekostnad av min egen säkerhet.
Sedan är det många som slänger ut fingrarna precis när man möts .. då hinner man inte svara ..
 

Kippen

Guest
Strömma skrev:
2287827 Trevliga skåningar :va

Deras säsong börjar ju redan på nyårsdagen, så dom flesta har alltså klotat redan i slutet av mars :rolleyes:

Det du uppfattar som hälsning är skåningar i slutfasen av rehabiliteringen, körandes med gips, mitella, och armen rakt upp :rofl :rofl
:D

Haha, ja kanske det, eller så vinkade sambon med :tuttar
 

Galle

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Nyland
Hoj
FJ 1200
SvRider skrev:
2286540 Jag vinkar till alla på hoj. Sedan om de med chromsläde och dryg min inte vinkar tillbaka får man ju första; Prova själv att köra skottkärra med en hand...
Härlig liknelse!!! :hoppskrat trots att flera polare kör skottkärra dubbelt. I trägårn Å på vägen :lol
 

Galle

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Nyland
Hoj
FJ 1200
Nursey skrev:
2286766 Jag får impulser att vinka till hojar då jag kör bil..
Fast så letar jag efter backspeglar och blinkers på trampcykeln också :rodnar
Jag har en backspegel(diskret biltema)på min pedalare, :pangihuve många är det som känt på min panna, och skrattat bak min rygg men visst....det är ju "yrkes"skada efter 7år som biker och lite nytta gör den allt!!! :hihi
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Vinkar ni åt folk med cross eller blir ni rädda att blinka åt en moped? Jag tycket att man ska blinka om man kan se att det inte är en moped. :yoparty
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
har nog vinkat på minst 60 snögga mc förare i helgen :)

:yoparty

såg ni en svart gs 500 med en röd vfr 750 (och en jädra massa packning) så var det nog jag :)

Har kört mellan Lidköping / Stockholm / Flen / Kumla / Lidköping

:7peta
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Fist Woman skrev:
2289687 Jag vinkar om jag möter Fredrik, Kenta eller Åke. Varför skulle jag vinka till en helt okänd människa?

Har du inte fått "till det" på ett tag eller :fyllisar :rofl :rofl Du verkar bitter på hela världen...
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Har precis kommit hem från mc-semester i Polen å Tyskland. I Polen vinkar de så att de håller på att trilla av hojjen, de vinkas även när de ligger bakom dig å kör om, alla vinkar oavsett hoj, I Tyskland va de lite mer moderata i sitt vinkande, de höll upp två fingrar, men alla vinkade oavsett hoj. Väl hemma i Sverige va de som vanligt vissa vinkar å vissa inte :banana
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
Jag vinkar till alla hojåkare, oavsett hojmodell. :mattias
Visst kan man känna sig dum om den andra inte vinkar, men denne borde känna sig ännu dummare. Så! Vinka alltid (om du kan), det blir trevligast så :tummenupp

edit: Oj, jag hade visst redan varit och kladdat i den här tråden :lol
 
Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Hälsar på alla som kommer på två hjul. Dock inte moppedister och scooter åkare för dom hälsar aldrig tillbaka ändån. HD åkare brukar också vara svåra att få och hälsa tillbaks, dom sitter bara o puttrar fram och är allmänt styva i korken o ser mer eller mindre ut att tänka, "jag skall minsan inte hälsa, så stick o brinn"

Ibland får man till och med en mc-polis att hälsa, dock tillhör detta inte vanligheten. Men brukar hälsa på dom bara för att jag vet att det irriterar dom *hehe*
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Åkte gamla Stockholmsvägen i dag från stan mot Södertälje.
Mötte 10 - 15 hojar som kom med 100 - 200 meters mellanrum.

Fan jag höll på att vinka mig själv av vägen..
ALLA vinkade.. ( Vet inte om det var nå SH folk )
Varva gjorde jag! Vinka gjorde jag.. Men växla...

En slutsats jag gjort är att många "återfallsknuttar" skulle inte underst sig att vinka på en spoling på en sporthoj..
Lika skoj varje gång man kränger av sig hjälmen..
Har hört ett antal gånger nu..
- Fan du var ju äldre!!!

Här försöker man bota 40 årskrisen med hoj..
Så får man höra att man är gammal.. WTF....
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
F-n vilka surkarts som gått ur ide nu när sommaren närmar sig.

Det var säkert inte mer än 50% som vinkade tillbaka igår när jag var ute och rörde på mig.

Men inte tänker jag sluta vinka för det :arsele
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Det är bara att vinka! Dom som inte gör det kanske bara missar det eller tänker på annat. Brukar få en vink tillbaks av alla jag hejjar på och även en moppe kommer in i vinkandet ibland...dom blir så glade när de "stora" pojkarna hejjar ju. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top