Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
Flubber skrev:
Handguards ska sitta framåt-snett neråt för att skydda mot grenar el likande i skogen. Inte uppåt och fungera som spoilers, det har man bara på bilar.

Dom sitter som dom ska, inga spoilers här inte^^
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
[vinkar på alla förutom goldving dom brukar jag svära åt och bli arg hur fan kan man köra ett sånt jävla åbäke!!! med sterio och dragkrok :kulspruta :kulspruta :kulspruta
 

KJECOP

Guest
Jag brukar vinka eller nicka när jag möter en hoj (att jag nickar beror på att jag har händerna fulla med gas, broms, koppling och radiosändning...) men det är inte så ofta någon hälsar tillbaka. Kan det bero på att jag är mc-polis tro...? :confused: :rolleyes:

Trots att de flesta inte hälsar tillbaka så försöker jag att hälsa på något sätt. Men jag måste ändå säga att det är flera som hälsar nu än för ett par år sedan. OCH framförallt, är det någon som hälsar tillbaka så är det oftast sporthojsåkare... :tummenupp :tummenupp Tro´t eller ej... ;)

Så jag vinkar inte enbart då jag vill att någon stanna :tungan

Dessutom så vinkar jag även när jag kör privat. Men att hälsa på Custom- och chopperåkare är meningslöst. Man blir förvånad om någon hälsar tillbaka. Men återigen, sporthojsåkare hälsar nästan alltid och det skall ni ha credit för! :yoparty :banana
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
KJECOP skrev:
2289205 Men att hälsa på Custom- och chopperåkare är meningslöst. Man blir förvånad om någon hälsar tillbaka.

Apapap!! Jag hälsar så ofta jag kan, även på hojpoliser!! :)
De brukar faktisk hälsa tillbaks!

Tycker faktiskt det är rätt jämnfördelat med hälsningstendensen hos de olika hojlägren. Men jag kan tänka mig att outlawgängen inte hälsar alls, men de verkar ju å andra sidan inte åka så mycket hoj längre av säkerhetsskäl.

Jag tror att många äldre med utflugna barn som skaffat hoj på senare år och glider runt på en original glidarhoj, inte varken känner till eller har tagit del av hojgemenskapen. De hälsar inte av den anledningen att de helt enkelt inte känner till traditionen, de åker runt själva eller med ngn annan nybliven customägare från samma villaområde och har ingen koll. Inga mc-träffar, inga internetcommunityn som detta, ingenting. De bara betalar försäkringen och åker lite med hojen innen tv-soffan om det är bra väder. Hälsar ngn av oss på en sådan kille som är ute och åker så tror jag han undrar varför i hela friden folk han inte känner hälsar på honom och avfärdar sedan det hela som ett troligt misstag av den andre.

Tror jag...

Mvh
Jörgen
 

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Skövde/GBG
Hoj
x
jag vinkar till alla mc,alla bilar,alla lastbilar,alla bussar alla spårvagnar alla färjor alla gående alla cyklande ja jag vinkar till ALLA!!!!
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
KJECOP skrev:
2289205 Jag brukar vinka eller nicka när jag möter en hoj (att jag nickar beror på att jag har händerna fulla med gas, broms, koppling och radiosändning...) men det är inte så ofta någon hälsar tillbaka. Kan det bero på att jag är mc-polis tro...? :confused: :rolleyes:
Jag bryr mig inte om vad folk tillhör för yrkeskategori, vi är alla människor med lika värde, så jag hälsar på mc-poliser med :tummenupp

Skulle vara svårt att döma ut någon annan yrkes grupp på det sättet. Jag menar, hur ser man om det är en säljare, rör-krökare eller sop-åkare man möter :va

Vet du föresten hur det gick med mc-polisen som körde av utanför Kisa :confused:
 

draken!

lite bättre än du tror
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Madrid
Hoj
Ducce
Jag vinkar till alla å de flesta vinkar tillbaka, glidare, sport eller polis brukar inte va nån skillnad... men så är jag ju en trevlig tjej oxå :)
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Jag brukar vända, köra ifatt och stanna personen som vinkar på mig, sedan fråga vad han ville.

Sluta vinka på folk ni inte känner!

HansGbg skrev:
2289304Till de andra vinkar jag tillbaka - hälsar de, hälsar jag.

Kan inte alla börja göra så?
 

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW F800R -10
knowme skrev:
2289254 jag vinkar till alla mc,alla bilar,alla lastbilar,alla bussar alla spårvagnar alla färjor alla gående alla cyklande ja jag vinkar till ALLA!!!!

Och vad säger din personliga assistent om det?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag hälsar på det mesta (dock inte mopeder, har försökt att börja men det är svårt :gnissla ).
Har då märkt att folk med äventyrshojar (typ Triumph Tiger) sällan hälsar tillbaka, men jag hälsar iallafall, dessa hojars ränder är så söta :tummenupp
 

Kneedrag

Guest
vinkar när jag kan (inte på mopeder)

Var ute o crusa lungt ner till Göteborg häromdan på 45:an mötte en civil snuthoj jag vinka till och han vinka tillbaks. Jag blev glad faktiskt :) vi delar ju ändå samma intresse.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Brukar inte direkt börja vinka och vifta på hojjen.
Brukar lyfta lite på handen oavsett hojj.
 

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Älmhult
Hoj
Honda 900rr i nyskick
HurtsLikeHell skrev:
2286363 Jag tycker det är otroligt trevligt att visa respekt för andra sporthojsgalningar genom att vinka. Det som är kul är att det bara är sporthoj vinkar till sporthoj (dock inte alla). Men sporthoj vinkar aldrig till Custom eller? :confused:

Fattar inget riktigt. Jag vinkar lite överallt. :banana

Hur fan lyder den oskrivna regeln? När vinkar ni? :huvet

Jag vinkar till alla som kör hoj oavsett stuk.
Har kört sedan 91 men måste nog säga att sedan gubbarna +45 med glidare kom ut i trafiken så hälsar då fan inte dom så ofta på oss som kör sport hoj.
Tycker det är lite synd . Man hälsar ju på sina gelikar alltså knuttarna. Jag mötte ett HA wannabee gäng i dag och dom hälsade alla ! även att jag kör riskokare.
Nä hälsa på du bara. :tummenupp
 

Frredde

Medlem
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Norrköping/Linköping
Hoj
Xt660X. HELsvart +2x acra mm
Själv har man ju en moppe-look-alike...

Skulle nog påstå att det max e 50% som hälsar i tätort. På landsväg e det något fler. Verkar som att folk då fattar att det inte e en moppe, eftersom det går i 70-110 å att man dessutom ligger mitt i körfältet...

Men jag har nog iaf inte mött en enda motardåkare än som inte hälsat...
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Mickep66 skrev:
2286370 Vinkar till alla jag ser, svårare än så är det inte. Tycker iof att det verkar som att custom nissarna är bättre på att hälsa här omkring än sporthojsåkarna.
Tycker det verkar tvärtom? jävla skitiga aphängarnissar vinkar sällan åt sportisarna, kanske bara gäller el Capital?
 

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Ort
08-land
Hoj
Suzuki Hayabusa
Försöker vinka till alla hojar jag möter, men mest sporthojar som vinkar tebax. :tummenupp aå vinka på - vettja !

HurtsLikeHell skrev:
2286363 Jag tycker det är otroligt trevligt att visa respekt för andra sporthojsgalningar genom att vinka. Det som är kul är att det bara är sporthoj vinkar till sporthoj (dock inte alla). Men sporthoj vinkar aldrig till Custom eller? :confused:

Fattar inget riktigt. Jag vinkar lite överallt. :banana

Hur fan lyder den oskrivna regeln? När vinkar ni? :huvet
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Jag vinkar aldrig...inte ens om nån vinkar på mig....jag brukar peka fuck off åt alla som är fula. Har ju fullt upp o hålla posörglansen uppe i spegelvisiret o hålla varvstopp om jag ser en snygg fjortis........ :va


I stan tycker jag det hör till o morsa på SH....landsväg om förhållandena tillåter det.
Kromade fiskebåtar hejas på om dom hejar först.....sen kan man roa sig med att åka upp bredvid söta flickor på motorvägen o ligga bredvid o vinka lite :tuttar fälla upp visiret o flirta lite HAHAHA brukar oftast rodna som attan...:-.P eller så kollar dom på en som man hade Ebola.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top