Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Kazim73 skrev:
2286932 Jag hälsar så gott jag kan på det mesta... tjaa...över 120 cc...
Måste vara svårt att bedöma om det är 119 eller 121cc i lite fart :va

Hälsar på allt, även guldvingar. Har dessutom av misstag hälsat på en eu-moped en gång (en så länge). Visade sig dock vara polarens grabb, vilket gjorde att det framstod som en avsiktlig hälsning. Att jag sedan aldrig hade sett moppen innan hör ju inte hit, låter så mycket bättre om man utelämnar det :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hälsar så ofta man kan och säger hej, hej för mig själv inne i krukan :3freak
 

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Ort
x
Hoj
R1
Jag hälsar på allt, även vägmärken och korsningar. :fyllisar

Skämt o sido så tycker jag som så många redan här tycker. Att man ska hälsa på alla MC's. Fortsättningsvis gör jag det då jag i början va dålig på det.
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Har ni aldrig hört den här kommentaren:

Fan vad du blivit fin.... som inte hälsar.... :mad:

Sedan dess får allt som rör sig på vägen en högdragen men dock "vink" :yoparty
Undantag gör bara för bilar, bussar, långtradare, husbilar, gamla tanter och jämnåriga gubbar.
Dubbelvink blir det om det är en :tuttar oavsett fordon.... :tungan
 

Kippen

Guest
Vinkar aldrig på motardförare såvida de inte hälsar först. Vilket aldrig har hänt.
Annars hälsar jag på alla. Känner igen det där med att nästan slänga upp näven när man kör bil. :)

:hej till alla skåningar, där nere fick man nästan kramp i armen, oavsett hojtyp vinkade nästan alla man mötte. Mycket trevligt.
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Kippen skrev:
2287820
:hej till alla skåningar, där nere fick man nästan kramp i armen, oavsett hojtyp vinkade nästan alla man mötte. Mycket trevligt.
Trevliga skåningar :va

Deras säsong börjar ju redan på nyårsdagen, så dom flesta har alltså klotat redan i slutet av mars :rolleyes:

Det du uppfattar som hälsning är skåningar i slutfasen av rehabiliteringen, körandes med gips, mitella, och armen rakt upp :rofl :rofl

Kazim73 skrev:
2287819 Sedan jag skaffade glasögon så ser jag allt mycket tydligare.... :D
Kan du lägga ut namnet och telefon till optikern? Skulle vilja ha ett par sådana med mörka glas :D
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Jag kör enduromoppe, så till mig vinkar:
Offroadare,
sporthojar,
dagisbarn.

De som inte vinkar:
Kromslädar,
pensionärer,
mammor med barnvagn.
Edit. Moppar vinkar inte (känns ju lite töntigt att vinka till moppefukkon)
 

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
Jag kör det med att hälsa på alla motorcyklister. Hälsar dom då inte tillbaka så är det iaf inte jag som har dåligt samvete. känns iof lite dumt när man inte blir hälsad på.

/Blommen
 

Kronekull

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
I ett rött hus
Hoj
XJ 600 -00
Jag tog körkort för MC i förra veckan och har avverkat en del mil sen dess,det som slår mig är hur få som hälsar/vinkar. För drygt 10 år sen åkte jag med min far på bönpallen och då slängde varje MC åkare ut en hand när man möttes.
I onsdags blev det en sväng till Brostugan och ca hälften som jag mötte hälsade (jag satte ut handen till alla jag mötte). Har det blivit mer klassindelat dom senaste åren(sporthoj hälsar bara på sporthoj och så vidare...) eller vad är det som har hänt?
/M
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Någon som vinkat til en HA eller bandidos-snubbe och fått vinkningen besvarad?
De kanske egentligen är riktigt go'a killar och blir ledsna varje gång mc-åkarna åker förbi och skulle gärna vinka tillbaka. Men eftersom ingen vinkar tror de att alla hojåkare ser ner på dom och de känner sig icke älskade och begår därför brott. :gråta
 

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s

Lillstrompan

påställd
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Skåne
Hoj
gixxer 750, DL650
Bara o vinka glatt, mötte mcpolisen i tisdags o han va minsan först med o hälsa o de tackar man förr.
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Vinka..

Eftersom jag gillar att bli vinkad på så gör jag lika själv oavsett sporthoj,caféracer,kromsläde eller annat..Klart man vinkar för vi e hojåkare..sen e det så att alla knutters e lika trevliga oavsett hojmodell.
Passar på att välkommna till Deltaträffen när jag ändå e här och skriver..
www.bushmenriders.se

Mvh Pär
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Att hälsa vid möte är ju ganska lätt, men hälsar man på en motorcykel man ligger framför eller kör om? :va

Jag hälsar på alla, men de som kör touringhojar och goldwings får allt höja handen först för de flesta hälsar tydligen inte på oss som åker små fjuttiga motorcyklar. :rolleyes

Dessutom är det ett sant nöje att vinka till småkillar (4-6 år typ) som står och tittar med stora ögon när man åker förbi.
Man vet ju själv hur man var i den åldern när man satt på cykel och gjorde motorljud med munnen (eller satte in en kartongbit i framhjulets ekrar) och försökte hålla kedjan igång hela tiden för så var det ju på riktiga motorcyklar. Skulle man stanna var man tvungen att klota, för man visste ju inte att det fanns fotbroms på motorcyklar. :huvet
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag hälsar på allt o alla (utom moppar). :hej Oftast besvaras hälsningen.

Det jag märkt är att sporthojarna använder hela armen vid hälsning medans kromslädarna oftast bara lyfter fingrarna från styret. Detta uppfattas knappt. Det tror jag många har missat. Har föraren svarta handskar mot svart skinnpaj är det extra svårt att se hälsningen.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
JoS skrev:
2288584 Jag hälsar på allt o alla (utom moppar). :hej Oftast besvaras hälsningen.

Det jag märkt är att sporthojarna använder hela armen vid hälsning medans kromslädarna oftast bara lyfter fingrarna från styret. Detta uppfattas knappt. Det tror jag många har missat. Har föraren svarta handskar mot svart skinnpaj är det extra svårt att se hälsningen.

Koromslädarna kanske inte vågar släppa styret pga vobbelrisk? :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top