Jörgen Karlsson skrev:
2289241 Apapap!! Jag hälsar så ofta jag kan, även på hojpoliser!!
De brukar faktisk hälsa tillbaks!
Mvh
Jörgen
Trevligt trevligt...
Då vet jag att det är dig jag möter när en customåkare vinkar tillbaka...
Faktum är att det är mycket ovanligt att dessa hälsar tillbaka. T.o.m. tjejen min har slutat hälsa på customåkare för att de inte hälsar tillbaka. Detta utan att jag har sagt något om det. Så när någon customåkare hälsar så hinner man knappt hälsa tillbaka för man blir så överraskad...
Nu snackar jag mest om när jag åker civilt. Men snackar vi då jag jobbar så har jag aldrig varit med om att en customåkare hälsat först. Däremot så hälsar Sporthojsåkare ibland först och ibland efter att jag hälsat. Jag vet inte varför det är så, kanske ligger det något i det du skrev.
Men jag kan samtidigt säga att jag nästan aldrig varit med om att en mc-kollega hälsat tillbaka eller ännu mindre hälsat först då man mött en annan mc.
El Garto skrev:
2289596 1976 när jag tog mc-kort så var det betydligt glesare mellan mötena.
Då kändes det motiverat att hälsa på en hoj-broder.
Skulle man hälsa på alla nu så får man ju montera en vinkande hand på styret för att hinna med.
Det har du rätt i... Jag tog mc-kort 1977 och visst var det glesare mellan mötena då.
Men jag ser gärna att man fortsätter hälsa på varandra. Det är trevligt och som hojåkare är man ju ofta utsatt på olika sätt och det är kul om vi kan fortsätta att hålla ihop. Annars så kommer vi snart att glida isär och gemenskapen utarmas för att till slut rinna ut i sanden. För trots allt så är det gemenskapen och det gemensamma intresset som är en del av nöjet att köra mc.