markis av magi
STEGEN
Detta trådlyft är rätt sjukt. Bra jobbat dock.
vinkar till alla förutom de som kör glidare, för de släpper inte styret för nåt!
Försök köra en skottkärra med en hand.....
Detta trådlyft är rätt sjukt. Bra jobbat dock.
Det är ju ett jävla aber att man ska behöva konstatera vilken sorts hoj man möter,ska man morsa eller inte.
Igår bestämde jag mig i alla fall för att skita i alla hårda customåkare,satt och flaxa som en jävla väderkvarn till Sigtuna och tillbaka,men paddel-gökarna bara blängde surt.
Nu morsar jag bara på riktiga motorcyklar,om dom ser mig och hälsar tillbaka kvittar.
Jo absolut,du har helt rätt.
Men dessa motorintresserade ungdomar katalogiserar inte jag under epitetet "paddelgökar"
Trevligt trevligt... Då vet jag att det är dig jag möter när en customåkare vinkar tillbaka...
Faktum är att det är mycket ovanligt att dessa hälsar tillbaka. T.o.m. tjejen min har slutat hälsa på customåkare för att de inte hälsar tillbaka. Detta utan att jag har sagt något om det. Så när någon customåkare hälsar så hinner man knappt hälsa tillbaka för man blir så överraskad...
Nu snackar jag mest om när jag åker civilt. Men snackar vi då jag jobbar så har jag aldrig varit med om att en customåkare hälsat först. Däremot så hälsar Sporthojsåkare ibland först och ibland efter att jag hälsat. Jag vet inte varför det är så, kanske ligger det något i det du skrev.
Men jag kan samtidigt säga att jag nästan aldrig varit med om att en mc-kollega hälsat tillbaka eller ännu mindre hälsat först då man mött en annan mc.
Det har du rätt i... Jag tog mc-kort 1977 och visst var det glesare mellan mötena då.
Men jag ser gärna att man fortsätter hälsa på varandra. Det är trevligt och som hojåkare är man ju ofta utsatt på olika sätt och det är kul om vi kan fortsätta att hålla ihop. Annars så kommer vi snart att glida isär och gemenskapen utarmas för att till slut rinna ut i sanden. För trots allt så är det gemenskapen och det gemensamma intresset som är en del av nöjet att köra mc.
Körde om en Polsk hoj idag och han hälsade när jag körde om. Hur ska man hälsa tillbaka? Ska man höja handen efter man har kört om eller ska man göra? Att hälsa medans man kör om känns konstigt och innan blir bara knasigt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|