Vinkning?

Marre

Framhjulet i vädret
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
GSX-R750 -00 Fixad som jag vill ha den
Hälsar endast på sporthojsbröder/systrar... :squid



//Martin
 

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Då jag är ute och kör privat brukar jag hälsa på i stort sett alla. Ungefär hälften av sporthojarna och glidarna hälsar tillbaka, men de flesta touringnissar (BMW undantaget) och grussprättare hälsar tillbaka.

Detta när jag kört med min gamla Kawa GPX, FZ750 och RGV250. Verkar som de sporthojsförare som inte hälsar tillbaka är divor på R1/Fireblade/GSXR etc som anser att jag inte är värd att hälsa tillbaka på, eftersom jag kör billig skräphoj.

Då jag kör med budhojen är det väl 5-10% som hälsar tillbaka, och då mest offfroadare...
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
En annan lyckades lura till sig en vinking av en polis-mc idag när jag mötte honom i 120+ på 70-väg. Är det att klassa som tjänstefel från hans sida eller? :rolleyes:

/S
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
Jag (pr)hejar på alla utom mopeder och SL bussar.. men Måste man verkligen hälsa på motorväg??

Vill hålla mej i styret i 300 och dessutom verkar det som dom
flesta tycker som jag, att motorvägs räcket är en osynlig vägg
som tar bort kravet på vinkning.

Hellre Herpes än Honda! :hej
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
maverick_750rr skrev:
Hejjar de inte tillbax kan det bero på att de kör för fort, koncentrerar sig på fordonet framför eller annat. Jag hinner inte heller alltid hälsa på alla sporthojjare.

750RR

Jo fick skita i att hälsa ordentligt idag. Mötte en mc precis i ingången till en kurva. Då tror jag inte det är så lämpligt att släppa styret....
Fick bli att guppa med huvet lite i stället.

Men som sagt glidare mm är dåliga på att :hej
Var väl en i dag som hälsade tebax och så gott osm alla sporthojar vinkade tebax. Den som inte vinkade var nog lite bizzy med annat framför
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Tror inte på svart visir teorin.
Jag har en annan teori varför glidare inte hälsar på andra.
Glidare körs mest av 50-talister som inte har kört hoj när de var ungar. Dvs de köpte båge när de fick 40+ krisen. Då är man inte medveten om den trevliga stämningen hojåkning ger utan mer migmigmig.

Mina 50cent :rolleyes:
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Fenix skrev:
En annan lyckades lura till sig en vinking av en polis-mc idag när jag mötte honom i 120+ på 70-väg. Är det att klassa som tjänstefel från hans sida eller? :rolleyes:

/S

Hehe, kanske var av en annan anledning han vinkade åt dig typ polisens sänka farten :smasha vem vet?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag hälsar på alla som har skrapade puckar. De andra ger jag fingret. :squid
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
soppatorsken skrev:
Tror inte på svart visir teorin.
Jag har en annan teori varför glidare inte hälsar på andra.
Glidare körs mest av 50-talister som inte har kört hoj när de var ungar. Dvs de köpte båge när de fick 40+ krisen. Då är man inte medveten om den trevliga stämningen hojåkning ger utan mer migmigmig.

Mina 50cent :rolleyes:

Tycker fortfarande min svart visir teori är klart djupare :D
 

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Jag hälsar också på alla. För att armen inte ska tröttna när det är tätt med hojjar så brukar jag övergår till nickande eller att bara lyfta några fingrar. På motorväg eller liknande hälsar jag inte först.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fenix skrev:
Hur f_n hinner du se det? :confused:
Det gör jag inte. Och om jag är osäker så ger jag dem fingret. :rolleyes:

Närå, jag hälsar på alla - med guldvingfolk som enda undantag, eftersom de aldrig hälsar tillbaka. R1-förare är förresten bäst av alla på att hälsa. Trevligt folk.
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Bingo skrev:


Närå, jag hälsar på alla - med guldvingfolk som enda undantag, eftersom de aldrig hälsar tillbaka....

Jag hamnade brevid ett slagskepp, förlåt guldvinge på macken för en liten stund sen. Jag framförde vår frågeställning avseende kompetens inom området besvarande av hälsning utfärdad av icke guldvinge. Tillförde även min svart visir tes till frågeställningen.

Fick till svar att jag måste vara helt bakom flötet och om han någonsin mötte mig på vägen skulle han preja av mig. Misstänker att hans något aggresiva svar hade att göra med att jag tidigare hade kört om honom "på tok för nära" enligt utsago från hans medpassagerare... Konstigt folk det där..... om man inte ligger nära så får man ju aldrig plats i samma fil, det måste dom väll förstå när man har möte. :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fenix skrev:
Jag hamnade brevid ett slagskepp, förlåt guldvinge på macken för en liten stund sen. Jag framförde vår frågeställning avseende kompetens inom området besvarande av hälsning utfärdad av icke guldvinge. Tillförde även min svart visir tes till frågeställningen.

Fick till svar att jag måste vara helt bakom flötet och om han någonsin mötte mig på vägen skulle han preja av mig. Misstänker att hans något aggresiva svar hade att göra med att jag tidigare hade kört om honom "på tok för nära" enligt utsago från hans medpassagerare... Konstigt folk det där..... om man inte ligger nära så får man ju aldrig plats i samma fil, det måste dom väll förstå när man har möte. :D
Det ryms minst tre bågar i samma fil. Låt mig gissa personalia på personerna i dramat.
Ålder: 55+ (bågen köpt för medel från utfallande pensionsförsäkring).
Hårfärg: sannolikt grå (syns oftast inte under hjälmen)
Ansiktsbehåring: grått, välansat. Går endast runt munnen, inget på kinderna.
Klädsel: Svart ställ av glidarstuk, dock ej fransar (reservation för GoreTex).
Hjälm: Caberg eller nåt med uppfällbar front.
Personlighet: trist. Påminner en del om bleka döden.

Hon som sitter bakpå är lika mycket kärringjävel som han som kör är gubbjävel.

Några rätt?
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Bingo skrev:
Det ryms minst tre bågar i samma fil. Låt mig gissa personalia på personerna i dramat.
Ålder: 55+ (bågen köpt för medel från utfallande pensionsförsäkring).
Hårfärg: sannolikt grå (syns oftast inte under hjälmen)
Ansiktsbehåring: grått, välansat. Går endast runt munnen, inget på kinderna.
Klädsel: Svart ställ av glidarstuk, dock ej fransar (reservation för GoreTex).
Hjälm: Caberg eller nåt med uppfällbar front.
Personlighet: trist. Påminner en del om bleka döden.

Hon som sitter bakpå är lika mycket kärringjävel som han som kör är gubbjävel.

Några rätt?

Mycket bra gissat, rätt svar var:

Ålder: 45+
Hårfärg: Skittråkig
Ansiktsbehåring: Lätt mustach (på henne) och han hade två dagars stubb.
Klädsel: Skittråkig (läs mockaliknande tjafs, boots utan stål och hon fransjacka från okänt århundrade)
Hjälm: Matchande (!) Nolan uppfälbart.
Personlighet: Ungefär lika intressanta som gårdagens ica-kasse.
Övriga kännetecken: Både hade dubbelhakor, skulle aldrig kunna knäskrapa för då skulle de aldrig orka komma upp på sadeln igen.
 

Henken

Guest
Fenix skrev:

Fick till svar att jag måste vara helt bakom flötet och om han någonsin mötte mig på vägen skulle han preja av mig.

Hahahahahahaha...Visst känns det bra när man blir idiotförklarad för att man framför en tes som i sig är riktigt intressant även om den kan ses som imbecill....(Oj vad jag svänger mig med fina ord idag då :zpy )
Jobbade med en äldre man som varje gång jag kom igång med konstiga utlägg och sämre form av humor brukade kolla konstigt på mig och med en dräpande mening avsluta konversationen.
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Henken skrev:
Hahahahahahaha...Visst känns det bra när man blir idiotförklarad för att man framför en tes som i sig är riktigt intressant även om den kan ses som imbecill

Taktiskt korrekta metoder för att lämna platsen med hedern i behåll:

1# Be om ursäkt (för att hans fru bara väger 5 kilo mindre än din egen motorcykel).
2# Fäll ner visiret, ställ dig panna mot panna med honom och mumla på finska.
3# Börja fäkta våldsamt med armarna samtidigt som du vrålar -"aaadrenaalin aaabstiiineeens, mååste kööra fooorrttt!!"
4# Byt ämne, fråga vad hans elräkning är för hojen och påpeka att regnskogen minskar på grund av energibovar som han.
5# Låna askfatet på närmsta bil, kasta ut innehållet mot frugan bakpå, böj dig ner ta upp en stadig näve grus och kasta det på hans guldvinge och förklara sedan är det är ungefär sådär det känns att ligga bakom hans j_vla ekipage.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top