Vinn en sprillans ny KTM 525 SMR

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Wheeliegirl skrev:
Förresten, den där "knölen" eller stenen eller vad det är på bild 3...den måste väl bort!
Svemo kommer iiiiinte att godkänna den... :rolleyes:

Just den högen uppfyller väl en viss funktion när man kör in i den istället för föraren man jagar som precis tagit högerböjen bakom där "knölen" är?
Tokmissar man inbromsningen & kör rakt fram kan man ju annars klippa en förare & som slutar a la Andre Nilsson :död ...och det vill man ju inte.

Finns kanske andra bättre sätt att lösa det på iofs? Vad vet jag?

Btw. Hurru gumman. När ska du ta & acceptera mig på msn? Har lite frågor till dig! :7peta :)

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Hur länge håller ni på och jobbar? Jag KANSKE kan komma förbi en stund men det blir först på em. i så fall.
Vi börjar 10.00 och håller på tills vi blir för törstiga eller är klara, vilket som nu kommer först (troligast är väl att törsten tar överhand ;))

Barrett skrev:
Just den högen uppfyller väl en viss funktion när man kör in i den istället för föraren man jagar som precis tagit högerböjen bakom där "knölen" är?
Tokmissar man inbromsningen & kör rakt fram kan man ju annars klippa en förare & som slutar a la Andre Nilsson :död ...och det vill man ju inte.

Finns kanske andra bättre sätt att lösa det på iofs? Vad vet jag?

Btw. Hurru gumman. När ska du ta & acceptera mig på msn? Har lite frågor till dig! :7peta :)
Nu vet inte jag men jag TROR att det kommer bli dubbla rader fångstnät.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Ser ut att bli schysst slajding in i den högernmedjordhögen, först uppställ åt fel håll och sen gliiider över och ett ännu fetare tvättställ ...fotpinneskrap....brraaaaaap braaaaaaaaaaap :gnissla

Det är ok att tro man är Chambon såhär på en fredag va :Bugar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
rejser skrev:
Ser ut att bli schysst slajding in i den högernmedjordhögen, först uppställ åt fel håll och sen gliiider över och ett ännu fetare tvättställ ...fotpinneskrap....brraaaaaap braaaaaaaaaaap :gnissla

Det är toklugnt, själv växlar jag mellan Giraudo (svag för twins) och Iddon just nu...

Du har inte sett långvänstern före som man tar under full acceleration eller backen nerför som man måste börja bromsa i för att inte hamnar i staketet, hehe.
Banan kommer bli så sjuk, så sjuk :crash :kryckor :banana :yoparty

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
rejser skrev:

Det är helt OK. :tummenupp

Kör som du skriver så lägger jag mig bakom och njuter av showen. :)

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Supermoto skrev:
Det är toklugnt, själv växlar jag mellan Giraudo (svag för twins) och Iddon just nu...

Jag hörde Lind beskriva Iddons körstil in i 150+ snabba vänsterslajdingkurvor...hehe
Det lät...som di säger...FETT :D

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Fin bana ni kommer att få. Är i Örebro idag på säljträff, var ut till motorstadion och körde gokart... Passade på att kika närmare på banan också... :tummenupp Nästa gång jag åker ner hit ska jag försöka få tid att ha med mig hojen!:tuttar

Edit: Tyckte mig se en pick-up jag sett här... Evil M, var du där idag?

Last edited:

SJÖSSE

Inte bara vi som tar av oss "skinnet"!!!
Gick med
3 May 2005
Hoj
ZX12R -00, RÖD,FIN & SNABB
Kan man köpa lotter på Sviestad Beviks KTM cupen tisdag 16/8, för jag ska dit o kolla. Vill köpa 4st lotter.

Tänkte öka på mina chanser till vinst eller bidra bra till banbygget då jag har starka funderingar på att sälja gathojen för att börja tävla i den coolaste hojsporten som finns, även om frugan tycker jag är :kocko .

Hoppas att ni kommer att ha heldags träningar då jag inte bor i Örebro, men inte allt för långt bort, strax utanför Norrköping ca 15mil (från Örebro alltså).

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jockwell skrev:
Fin bana ni kommer att få.
Jupp om det var en blå mazda pickis med Husa dekaler bak på flaket så var det min pickup. Jag var där från kl 13-21 tiden.

SJÖSSE skrev:
Kan man köpa lotter på Sviestad Beviks KTM cupen tisdag 16/8, för jag ska dit o kolla. Vill köpa 4st lotter.
Hoppas att ni kommer att ha heldags träningar då jag inte bor i Örebro, men inte allt för långt bort, strax utanför Norrköping ca 15mil (från Örebro alltså).
Lotter kommer du med största säkerhet kunna köpa på sviestad leta rätt på Supermoto så fixar han det åt dig, kommer inte ihåg startnumret nu bara för det, men han skriver säkert här snart ändå och ger dig ett svar.

Vi hoppas oxå kunna köra några heldagsträningspass, i alla fall jag.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jockwell skrev:
Fin bana ni kommer att få. Är i Örebro idag på säljträff, var ut till motorstadion och körde gokart... Passade på att kika närmare på banan också... :tummenupp Nästa gång jag åker ner hit ska jag försöka få tid att ha med mig hojen!:tuttar

Såg du inte den ascoola, mattsvarta folkabussen med husadekaler då?? Eller hade inte jag hunnit dit då kanske...

SJÖSSE skrev:

Tänkte öka på mina chanser till vinst eller bidra bra till banbygget då jag har starka funderingar på att sälja gathojen för att börja tävla i den coolaste hojsporten som finns, även om frugan tycker jag är :kocko .

Klart du ska ha lotter :tummenupp

Enklast är att först leta efter ett stoooort Vertematitält (där jag troligen hålls). När du kommer närmare så letar du efter en husa med 86 på. Thats me.

Vi kommer försöka köra heldagsträningar så mkt det går men eftersom vi hyr ut grusslingan för crosscartuthyrning så kanske det blir som så att vi kör hela slingan på förmiddagen och endast asfalt på eftermiddagen.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Supermoto, kommer du på sporthojsfesten? Du kan ju ta med nån lott dit utifall jag har ett par hundra med mig.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lurch skrev:
Supermoto, kommer du på sporthojsfesten? Du kan ju ta med nån lott dit utifall jag har ett par hundra med mig.
Jajemensan!!
Jag kommer försöka kränga på alla glada personer så mycket lotter det bara går.

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Supermoto skrev:
Såg du inte den ascoola, mattsvarta folkabussen med husadekaler då?? Eller hade inte jag hunnit dit då kanske...
Vi var där vid 4-tiden. Vet att jag såg en svart buss, men kommer inte ihåg hur den såg ut... Har för mig att den hade Husadekaler på... Var en massa folk under ett tält i alla fall. Hade fullt upp med att rekognisera området och la inte märke på alla smådetaljer :tungan

Edit: Jag är ganska säker nu på att jag inte såg din über vackra folkabuss (efter att sett bild på den i Heda tråden). :yoparty

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jockwell skrev:
Vi var där vid 4-tiden. Vet att jag såg en svart buss, men kommer inte ihåg hur den såg ut... Har för mig att den hade Husadekaler på... Var en massa folk under ett tält i alla fall. Hade fullt upp med att rekognisera området och la inte märke på alla smådetaljer :tungan

Edit: Jag är ganska säker nu på att jag inte såg din über vackra folkabuss (efter att sett bild på den i Heda tråden). :yoparty
Hade du sett den hade du kommit ihåg den :fakta
Ingen går oberörd förbi den mattsvarta faran, hehe !!!

Skickar iväg ca 25 lotter idag till er som handlat. Det finns fortfarande lotter kvar.
KOM OCH KÖÖÖÖÖÖP :tummenupp

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Jag gled förbi Örebro idag, och åkte vägen om banan för att kolla hur det såg ut... Såg MYCKET lovande ut! Långvänstern med nerförsbacken efter... Tokfränt!

Menäää, man kan inte hyra ett rum hos nån örebroare tills snön kommer eller? Blev nästan lite halvkär i banan... Svart, ny o fin asfalt, och vad jag kunde se så var det också en början till ett "riktigt" hopp...

:tummenupp

Edit: Jag vill ha en lott! :tomten

Ha de gôtt!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ludde skrev:
Jag gled förbi Örebro idag, och åkte vägen om banan för att kolla hur det såg ut... Såg MYCKET lovande ut! Långvänstern med nerförsbacken efter... Tokfränt!

Menäää, man kan inte hyra ett rum hos nån örebroare tills snön kommer eller? Blev nästan lite halvkär i banan... Svart, ny o fin asfalt, och vad jag kunde se så var det också en början till ett "riktigt" hopp...

:tummenupp

Edit: Jag vill ha en lott! :tomten

Ha de gôtt!
Utmärkt initiativ att åka förbi :tummenupp

Numera kan vi ståta med, vad jag vet, Sveriges första platåhopp på en motardbana. Jag har inte sett det själv ännu men de verkade rätt nöjda med det. Du såg att det låg en del hus runt banan Ludde!? Ett av dem är en servering. Jag har en idé om att man ska kunna hyra ut det som sovlokal om man arrangerar nån heldags- eller kanske t.o.m tvådagarskörning.

Vänstern i nerförsbacken som slutar med 90högern kommer bli bland det sjukaste som finns tror jag :3freak :kryckor

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag heter Lasse skrev:
Ni borde fixa en velodromkurva där. :tummenupp :3freak
Vi har faktiskt försökt få till doserade kurvor på gruset men hr Holm sätter bestämt ner sin fot vad gäller sånt :kulspruta

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Supermoto skrev:
Vi har faktiskt försökt få till doserade kurvor på gruset men hr Holm sätter bestämt ner sin fot vad gäller sånt :kulspruta

Men Kalix går ju bra. :3freak
Det är skillnad på äpplen och äpplen. :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM