Vinterbil!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
varför görs inte dessa bilar längre..?

Ekonomiavdelningen kom på att det inte räcker med att sälja en bil / konsument. Man vill tjäna pengar på delar också, samt ytterligare en bil vart 10:år eller så. Sånt funkar inte med 2-7-900serie. Det som går sönder lagas med ståltråd, buntband och pinnsvets.

Ekonomiavdelningen kom med den briljanta idén; Volvo 850! Resten är historia.. Nu bygger volvo bilar som aldrig förr.

Vinterbil ja, hade nästan glömt då snön inte är närvarande än...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vad ska man ha för frekkt på taket? Takräcke finnes.

Många extralysen är viktigt!

En polare har en gammal spark och ett par skidor på sin 245:a.
Såg nån på en cruising som hade en stoooooooooooooooooor hårdpressad fyrkantsbal på taket, hittade tyvärr ingen bild på det..

Eller varför inte ett oljefat:

251447-2380748.jpg

Eller en larv: :yoparty

168322-2492106.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Var en 200 jo, men den är ändå betydligt tröttare än en 520, ~110hk i mercan, 150hk i 520. Dock vettefan om dom siffrorna ens gör rättvisa, den vara faktiskt obeskrivligt seg, kanske var nått fel på just det exemplaret dock, för sådär trött skall fan inte en personbil med 2 liters maskin vara. Vinterbil behöver inte vara så våldsam egentligen, så en 2.0:a ska fasen borda räcka, men den där var verkligen för trött. Hade väl väntat mig att den skulle vara tråkigare än en e34, men inte så mycket som det är frågan om.

Tyckte stolarna var rätt taskiga, mest pga att det inte gick att sänka tillräckligt så man satt som i en jäkla paketbil. Tyst var den dock, riktigt otroligt.

200 är trött och skall så vara.
200E är nätt och jämt acceptabel som gubbtransport.
Det är det som de flesta gör fel när de jämför BMW och Mersa.
En 200 är närmast att jämföra med en 516, 200E - 518, 230 - 520.
sedan är de byggda för olika körsätt.
Mercedesar känns ofta obekväma för ovana förare, men efter någon hundramilatur så förstår man.
Inga bilar att leka med.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har blitt en 740 i år med. Dock en blå med b200k maskin. Långsammaste bilen som fortfarande rullar? Någonstans i världen? :va

Tror jag säljer bort skrället dock, är ju ingen jäkla vinter i år! :gnissla
Någon som vill tjöpa? 100% rostfri(!).

Edit:
IMG107.jpg

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Omega kan nog vara ok vinterbilar. Men det går hur bra som hellst att åka brett med surförti med.
Dock så är det ju bara plussgradet och blött i år, jäkla pissväder... Känns inte värt med vinterbil då.

Äsch, vintern brukar ju ändå inte komma med besked förrän i januari.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Såg nån på en cruising som hade en stoooooooooooooooooor hårdpressad fyrkantsbal på taket, hittade tyvärr ingen bild på det..

Eller varför inte ett oljefat:

Eller en larv: :yoparty

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med gammal skit på taket, men allt du har räknat upp har sonen haft på taket på sina bilar.
(plus, kastspö, isborr, röjsåg, vita tegsnässkidor, hundsläde, skottkärra, stegar osv osv...)

Dom blev stoppad när dom hade en hel snöskoter på taket (gammal skido, tänk pistvakt) men poliserna insåg att ingen skulle skriva på böterna om den inte vägdes, så dom fick åka.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
En 700/900 är bra att ha saker på taket, för taklasten är 100 kg, men taket håller för minst 500 ;)

Varför inte BMW 316 E36?

Två polare har sådana, visst, inga raketer, men verkar vara stört omöjliga att köra sönder och dricker knappt nån bensin :)

Jag gör 1:a vintern med min 940 turbo iår, som det verkar en schysst vinterbil. Slugdiff så ska man väll ta sig fram iaf :)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Är biltemas snökedjor nånting att ha?

Många extralysen är viktigt!

Extraljus ska på om jag får tummen ur!
Även backljus bredvid dragkroken, har för mig att man kan koppa in sig på släpvagns-elen.
En torr storbal väger ju minst 3-400 kilo och blir tyngre när den blir alltblötare. Känns inte som en hit :gnissla
Har funderat på spark och skidor, men då de riktiga volvoraggarna här i byn inte har nånting på taket, så har jag inte bestämt mig än.. Skulle vara för att håna dem isf! Fast det skulle dom inte förstå..

Klä en regelrätt julgran och surra fast på taket? :va Kunde vara lite festligt.

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med gammal skit på taket, men allt du har räknat upp har sonen haft på taket på sina bilar.
(plus, kastspö, isborr, röjsåg, vita tegsnässkidor, hundsläde, skottkärra, stegar osv osv...)

Det är ju bra att vara förberedd! :survivalist
En gammal röjsåg är också en idé!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är biltemas snökedjor nånting att ha?

Extraljus ska på om jag får tummen ur!
Även backljus bredvid dragkroken, har för mig att man kan koppa in sig på släpvagns-elen.
En torr storbal väger ju minst 3-400 kilo och blir tyngre när den blir alltblötare. Känns inte som en hit :gnissla
Har funderat på spark och skidor, men då de riktiga volvoraggarna här i byn inte har nånting på taket, så har jag inte bestämt mig än.. Skulle vara för att håna dem isf! Fast det skulle dom inte förstå..

Klä en regelrätt julgran och surra fast på taket? :va Kunde vara lite festligt.

Det är ju bra att vara förberedd! :survivalist
En gammal röjsåg är också en idé!

Julgran glömde jag i uppräkningen :huvet
Den var klädd med glitter och kulor men det föll av allt eftersom

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Nu är snön kommen!
Jag vill såklart inte göra er avundsjuka, men bakom vårat hus har det under hösten byggts vindkraftverk. För att få dit dem kördes det med låååååånga lastbilar.
Låååånga lastbilar kräver lååååånga och breda kurvor. Rakorna är breda, varje väg avslutas med en vändplats värdig en lastbil.

:yoparty:banana:rock

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Inför iår har man ju såklart 3 st bilar!
Min finbil:
20120912_183329.jpg
Gat tukt bilen! Såklart svetsdiffad! Dock så började den låta lite konstigt från motorn dag så få se hur illa det är imorgon :p
20120908_140100.jpg
Sen har vi ju den riktiga racern!! En 360 som är rensad inredning, bur, svetsdiffad, och 13" isdäck!!! :D
20120915_140608.jpg

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Oj en gammal tråd! Tänkte bara uppdatera med nuvarande bil, åretruntbil som trivs bäst på vintern :kär

Ford Explorer 4L V6 4WD

Bifogat

• DSC_4826.jpg
    DSC_4826.jpg
    263.5 KB · Visningar: 50
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...