Blev en 245 GLE från -93
7-sittsig till och med, dock får man vara sjukt kort eller vig för att kunna sitta längst bak
Klockren! såg hyfsad ut oxå, var rädd om henne
Blev en 245 GLE från -93
7-sittsig till och med, dock får man vara sjukt kort eller vig för att kunna sitta längst bak
dom där e fula men underbart odödliga specielt b230f moton är odödlig! inte ens köra 20 tal mil utan vatten i kylaren döda den (packningen va så blåst att det spruta direkt )En såndäringa jävel (fast litet äldre) hade vi på isbanan.
På slutet låg så gott som alla yttre plastdetaljer (och några plåt ) i bagaget, den behövde minst 20L bensin i tanken för att gå öht och den gick på tre burkar under tomgång, men fjärde vaknade vid gas.
Odödliga mackapärer.
Själv harvar jag runt i en 745GL -88 som just passerat 52 000mil:
Hur är audi 100 q med 2.8 motorn att köra is med?
Hur är audi 100 q med 2.8 motorn att köra is med?
Okej låter ju skitbra. är 2,6 samma block? tänkte på viktfödelningen..Hade en 2,6q i flera år. Snuskigt roligt på vintern! Givetvis inte som en Lancer EVO, men överraskande skoj.
Okej låter ju skitbra. är 2,6 samma block? tänkte på viktfödelningen..
Nä de fattar jag med men en evo kostar inte 5 papp å jag vågar inte leka med mer än jag kan skratta åt fälla en stolpe med.
Låter som jag ska satsa på den då!
Råkar va släkt med tidigare ägare och vet att den inte drar oljaSkaffa även en sån här och kontakta varfritt oljebolag och hör vad 30 kubikmeter motorolja kostar.
Skaffa även en sån här och kontakta varfritt oljebolag och hör vad 30 kubikmeter motorolja kostar.
Nån som vet hur en merca w124 (sent '80-tal/tidigt '90 E-klasse) är att sladda med?
Edit: Efter en provkörning kan jag raportera att: VILKEN JEVLA BUSS! Sjukligt trött och halvt omanövrerbar, trodde den skulle vara någorlunda lik en BMW e34 med lite mindre pulver och lite svampigare fjädring, men det fanns inte en suck till likhet nånstans, fast det är rätt snarlik storlek på bilarna känns mb'n minst dubbelt större. Helt oförutsägbar med. Pluss att den var väldigt stabil i bakändan samtidigt som den inte drev på alls. Inget vidare att sladda med faktiskt.
Kan inte annat än skratta åt att en så dyr bil som en e-klasse kan vara så hemsk. (var inte bekväm heller)
Beror ju på modell. 200an är ju stendöd. En e34 520 likaså. 230/220n är så gott som stendöd. 260/280 är lika tråkiga som en 525 ungefär.
320n jag hade gick däremot utmärkt att sladda med bara man fimpade säkringen till antispinnen.
Komfort är högst personligt. Jag tycker W124 är mycket skönare än E34.
Att en E34 är roligare att sladda med är inte så konstigt med tanke på att 5-serie alltid varit mer sportbetonad än E-klasse. W124 är duktiga på att understyra också vilket kan göra dem lite lömska innan man är van.
En merca ska åkas, inte köras.
Nån som vet ifall det finns någon 20p kurs i att köpa Subaru? Verkar ju halvt omöjligt att hitta ett rimligt objekt, är dom inte missköt defekta och oskäligt hög mätarställning så är dom friskt prissatta... De enda prisvärda verkar vara nyare men roligare med ett billigare vettigt objekt som man kan ha lite slit i sladd med.
Hahah, kört fast mig 2ggr på 50 meter nu.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |