Bild Vinterförvaring i lägenheten (Bilder)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Läs länken i citatet av Pelle

Intressant läsning i länken särskilt i länken som den användaren bifogat i sitt inlägg. Fanns saker jag inte kände till.

Skulle nog som sagt se till att åtminstone tömma alla vätskor ur motorcykeln innan jag tog in den i en lägenhet. I synnerhet en hyres, bostadsrätt eller radhus. I egen villa får man ta sitt eget ansvar. Man lär inte anklagas för att ha förvärrat en brand i alla fall där andra familjer skadas.

En annan aspekt kanske är hur försäkringsbolagen ställer sig om man förvarat en motorcykel i hemmet ifall det skulle börja brinna även om branden i sig inte började på grund av motorcykeln. Kanske skulle man anklagas för att ha förvärrat brandförloppet.

Finns en del saker jag skulle undersökt innan jag tog upp den förutom att få hyresvärdens tillstånd. Att man förvarar en motorcykel i sig utan vätskor tycker jag inte en hyresvärd borde kunna ha någon synpunkt på. Folk har alla möjliga typer av konstverk hemma. Gör man ingen åverkan i övrigt borde det vara lugnt. Hoppas bara att golvets bärkraft är tillräcklig, men det ska nog inte vara någon fara.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Intressant läsning i länken särskilt i länken som den användaren bifogat i sitt inlägg. Fanns saker jag inte kände till.

Jo tack, hade ingen aning om att jag måste ta med allt brandfarligt från garaget och ställa det i lägenheten för att inte bryta mot lagar...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Och då åkte min hoj ut idag.. Jävla hyresvärd.......... SJÄLVKLART skulle jag repa tanken i hissen med när jag låg över tanken för pressa ner framgafflarna.. Jävla jacka....

du har väl ändå dig själv att skylla ?

tar man in hojen i lägenheten för vinterförvaring, så startar man inte upp den för att kolla hur fräckt slip-on'et låter :näsblod

o man låter det stå där hela vintern, man rullar inte den ut & in flera ggr, för till slut ser någon en.

sedan tror jag inte att det står någonstans i kontraktet att du inte får ha hojen där.

fråga värden hur han ställer sig till bensindrivna ridaostyrda bilar eller trianga kök, då du e skogsmulle o campar mycket & har alltid 2 liter lampfotosken, t-röd, t-gul hemma :D

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Vilket otroligt konstigt resonemang, okej att hyresvärden inte "vill" att man ska ha den i lägenheten men vad är skillnaden mot vilket annat exempel som helst.
Finns bra mycket som väger mer än en hoj, finns mycket annat som är brandfarligt (soffan lär ju brinna bättre), om man tömmer på brandfarliga ämnen vilket ju faktiskt är ganska logiskt ur brandsynpunkt.

Jag bor visserligen i villa men nog allt har jag hojar i hallen ändå eftersom garaget är fullt, och nog finns det bra mycket brandfarliga ämnen här hemma. Visserligen har vi uppåt 7-8 brandsläckare.
Skillnaden är väl att här har jag inte någon som kollar mig över ryggen varje gång jag gör något :)

TurboAndersson har en dynamometer i garaget, skulle vilja se någon släpa upp en sådan i en etta på söder :Bugar

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
du har väl ändå dig själv att skylla ?

tar man in hojen i lägenheten för vinterförvaring, så startar man inte upp den för att kolla hur fräckt slip-on'et låter :näsblod

o man låter det stå där hela vintern, man rullar inte den ut & in flera ggr, för till slut ser någon en.

sedan tror jag inte att det står någonstans i kontraktet att du inte får ha hojen där.

fråga värden hur han ställer sig till bensindrivna ridaostyrda bilar eller trianga kök, då du e skogsmulle o campar mycket & har alltid 2 liter lampfotosken, t-röd, t-gul hemma :D

Mja, starta upp det illa kvickt för kika om det var tätt och grannarna har inte lagt märke till mig när jag skulle ner och pröva hojen, om de inte tittat genom gluggen. När det kommer till kontraktet så står det inget om det nej, men min vän(Som jag kallade hyresvärd) som har förstakontraktet var inte jätteglad för hojen från första början, sedan hittade han hyresregler på Akelius hemsida där det klart och tydligt stod att man varken fick ha mopeder eller motorcyklar i lägenheten.

Förstår heller inte riktigt varför man inte får ha skiten i lägenheten, 170kg utdelat på 3tyngdpunkter. Brandfarligt då? Jaha? Om man tömmer skiten på brandfarliga ämnen då?
Får vänta till man får förstahandskontrakt, då skiter jag i vilket, är så trevligt att ha skiten i vardagsrummet :D

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Mja, starta upp det illa kvickt för kika om det var tätt.............

Måste du kolla om det är tätt varje gång du går förbi den? För under de få timmarna jag va på besök hos dig dog du igång den minst 150ggr... klockan 12 på natten:D

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Så nu var det julpyntat med:D Blev lite tidigt då hojen åker iväg på vinterförvaring på annan ort snart.. Riktigt najs:)

Bifogat

• CIMG1405.jpg
    CIMG1405.jpg
    231.2 KB · Visningar: 388

Garga

Punami Racing
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k9 Yoshimura R-77 Carbon.
Tog in pärlan idag så den slipper stå ensam ute i garaget :) Bäst o gömma nyckeln innan det blir fest :D

Lite info:
Yoshimura r-77 carbon
Yoshimura styrändar
och yoshimura case saver kit.

//Garga

Bifogat

• IMGA0010.jpg
    IMGA0010.jpg
    225.9 KB · Visningar: 495
  • IMGA0011.jpg
    IMGA0011.jpg
    200.8 KB · Visningar: 417