Vinterförvaring

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så du hävdar att Michelin gått ut offentligt med att man inte får förvara deras däck i minusgrader?
Märkligt att det inte står med i deras riktlinjer. Eller så har du bara fel men vägrar inse det. Då kan jag inte hjälpa dig.
Vad Michelin sade på föredraget på Michelins bandag på Gälleråsen var att de fått skrota en lastbilslast med MC-däck som gått till Finland på vintern.
Hur du tolkar det är upp till dig.
Apropå sprickor se foto nedan och inlägg # 95
https://www.sporthoj.com/forum/thre...nster-energy-british-grand-prix.291463/page-5

Bifogat

• Spricka-M7RR-1024.jpg
    Spricka-M7RR-1024.jpg
    92.8 KB · Visningar: 15
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så du hävdar att Michelin gått ut offentligt med att man inte får förvara deras däck i minusgrader?
Märkligt att det inte står med i deras riktlinjer. Eller så har du bara fel men vägrar inse det. Då kan jag inte hjälpa dig.
Oh yes, jag har varit på ett mc-däckseminarium med just Michelin, och där sa dom samma sak, deras racingsulor ska man inte förvara i minusgrader. Så att dom inte nämner det på en sida som förklarar hur man ska förvara bildäck är kanske inte så konstigt? Så, vem är det som vägrar inse vad? ;) :krama

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Oh yes, jag har varit på ett mc-däckseminarium med just Michelin, och där sa dom samma sak, deras racingsulor ska man inte förvara i minusgrader. Så att dom inte nämner det på en sida som förklarar hur man ska förvara bildäck är kanske inte så konstigt? Så, vem är det som vägrar inse vad? ;) :krama
Om tråden handlade om racedäck så har du rätt.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om tråden handlade om racedäck så har du rätt.
TS frågade om vinterförvaring, han har mig veterligen inte skrivit exakt vilken hoj han ska vinterförvara, eller vilka sulor han har på den, så tills vidare är det väl generell vinterförvaring, och då är det väl bra att veta att OLIKA däck ska förvaras på OLIKA sätt?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring