Hehe, fan vad ni är på
Blev ingen mer bänkning eftersom han som har bänken gick in i väggen ordentligt och var sjukskriven ett par månader...
Och nu är det för kallt och blåsigt för att köra dit, så det får bli till våren istället.
Men jag upptäckte efter senaste bänkningen (då den inte gav med effekt än innan) att laddtrycksmätaren var felkalibrerad så jag laddade inte alls 1,3 utan bara 1,1 (som innan). Dessutom hade jag tydligen bara 1,2 bar i bakdäcket... så det var ju platt som en pannkaka, och jag antar att det stjäl en del effekt. Spinner som fan då. Tyckte att det såg lite slappt ut när jag kom hem, så jag mätte trycket...
Så jag har inga nya effektsiffror att bjuda på! Den gick lite fett innan, så jag monterade en extra packning i bränsletrycksregulatorn för att få ner soppatrycket. Gick inte att justera ner mer på skruven och den surade ner sig om jag körde på jämn gas under 50 km/h mer än några minuter.
Blev övertygad om att airfuelen låg på en bra nivå efter modifieringen, så jag höjde laddtrycket till ca 1,6 bar och så har jag kört resten av sommaren och hösten
Hjular fint!
För en vecka sedan ställde jag in hojen i garaget igen och nu ser den ut som på bilderna nedan! Kåporna passar fint, men turbogrejorna sitter inte där just nu. Om kåporna passar med turbogrejorna på plats vågar jag inte ta reda på än
Underdelen sitter inte på på dessa bilder, den måste breddas först. Jag svetsade ihop en ny bakram häromdagen eftersom den nya bakdelen inte passade på den gamla bakramen. Framlamporna kommer att gömmas undan (småsmå projektorlampor) under nosen så hojen ser ut som en ren rejshoj när lamporna är avstängda.