Hur lång blev hjulbasen med den i främre läget? Ser nästan rättframracing ut redan
I främre läget blev det +4 cm, dvs. 1500 mm (original är 1460 mm) om jag mätt rätt denna gången
Bakre +14 cm = 1600 mm
Nya svingen passar bra in i hojens design.
Ps.
Kör du med Metzeler racetec bak ??
Tackartackar! Då har jag gjort något rätt iallafall
Japp, Racetec (medium tror jag att det är) sitter bak för bra fäste. Håller 100 mil. Fram vetefan, det är ändå i luften. Men jag tror det är super corsa som sitter där.
Ruskigt fin sving!
Tackar så mycket
jovisst, så är det alltid med oss gammelgixxerägare, allt som finns på sidor etc rör bara "nya" hojar. gärna bara timmar gamla
swingändarna hade liksom en styrning som man skulle banka in i swingbenen och sedan svetsa och jag VET att jag sett dom någonstans men kan fan inte hitta dom idag
hade jag vart du hade jag redan vart ute och åkt nu, säkert skulle jag sitta och äta glass i solen och skina ikapp med moppen just nu
jag kan nästan slå vad om att nästa modif en längre dragstång till bakoket va
Ja, jag har också sett sådana någonstans, och jag har säkert sidan som bokmärke, men att gå igenom ett antal tusen bokmärken gör man inte i en hast
Men jag ska leta!
Hehe, den där glassen har jag inte hunnit med än. Jag tog premiärturen igår. Skulle gjort det i torsdags på kvällen, men då var jag lite trött. Upp kl 7 på onsdag morgon, och så hade jag inte tid att sova förrän kl 22 på torsdag kväll pga. jobb och skola (39 timmar om jag räknat rätt, mycket att göra) så jag kände inte mig så körduglig. Men igår blev det av! Men det gick inte riktigt som det var tänkt...
För det första så går den åt helvete för fett så jag får inte upp laddtrycket och den går inte alls rent med lite gas (men det är snabbt fixat), och för det andra så fick jag världens oljeläckage och höll på att gå omkull... Banjoanslutningen för oljan till turbon gav upp på vägen hem (jag märkte det när jag gasade ut ur en rondell (på tvären...)), och oljan rann ut på vägen och på hjulet. Man kan följa mitt oljespår i ca två kilometer ända fram till garaget
Det är humor det, men brudarna gillar det ju, så det får man bjuda på. Vet inte om det var gängorna som var kass. Ska ta mig en titt på det snart.
Så idag ska jag försöka fixa ny anslutning till banjon. Sen jävlar! Men det blev en stor skillnad i botten, nu pinnar den på som fan även utan laddtryck
Jävla bröl, låter mycket mer än innan, så jag får nog ta och bygga något annat avgassystem...
Hehe, hur kunde du gissa att nästa modifiering är en längre stång till oket?