lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tja! Själv monterade jag emtes olje returpump,vevaxeldriven som egentligen är avsedd för busan,den gick lös på 2200kr,väldigt liten fin sak som christer nlr racing säljer,har du bara någon som kan planfräsa ner lite på utsidan för anliggningsytan ta hål i centrum borra för fästskruvar & modda om en m10a insex till m8 gäng ,svarva av skallen lite så den går in i tändpickuppen(dyna 2000) sen en liten hylsa mellan så funkar de bra till att suga från en avluftad catchtank med tillhörande slang/hydraulkoppling(se mitt garage "wachen") /wachen
Tjena!
Ja, de där pumparna verkar vara väldigt smidiga, men lite väl dyra... Jag är student, och halva lönen har gått till litteratur. Resten på hyran. Maten vet jag inte var jag ska hitta, har kanske något nudelpaket någonstans som jag får frysa in i portioner Jag mailade direkt till Emtes för ett tag sedan, och de säljer dessa pumpar för 1800:-.
Idag fick jag tag på svingbyggaren, och han har kanske en liten och smidig mekanisk kugghjulspump liggande som han har sparat till roliga ändamål, och mitt bygge var ett sådant. Så den ska kanske monteras på min hoj. Han ska bara hitta den först. Och så ska vi kolla upp flödet och om den kan suga eller inte. Kanske blir en lösning på detta problem också!