Vinterns stora test i Sepang!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Masonit skrev:
Sicket startfält vi får i år! :tummenupp

\Masonit

Ännu bättre än förra säsongen.
250 ser dessutom också starkt ut i år.

#2 Robby Rolfo ITA Honda Fortuna Honda
#6 Alex Debon SPA Honda Troll Honda BQR
#7 Randy de Puniet FRA Aprilia LCR
#8 Naoki Matsudo JPN Yamaha Yamaha Kurz
#9 Hugo Marchand FRA Aprilia Zoppini Abruzzo
#10 Alfonso Nieto SPA Aprilia Repsol - Aspar Team
#11 Joan Olive SPA Aprilia Campetella
#12 Arnaud Vincent FRA Aprilia Equipe de France - Scrab GP
#14 Anthony West AUS Aprilia Team Zoppini Abruzzo
#15 Christian Gemmel GER Honda Kiefer Castrol - Honda Racing
#16 Johan Stiegefelt SWE Aprilia Aprilia Germany
#19 Sebastian Porto ARG Aprilia Repsol - Aspar Team
#21 Franco Battaini ITA Aprilia Campetella Racing
#24 Toni Elias SPA Honda Fortuna Honda
#25 Alex Baldolini ITA Aprilia Matteoni Racing
#26 Daniel Pedrosa SPA Honda Telefonica Movistar Honda 250cc
#28 Dirk Heidolf GER Aprilia Aspar Junior Team
#33 Hector Faubel SPA Aprilia Aspar Junior Team
#34 Eric Bataille FRA Honda Troll Honda BQR
#36 Erwan Nigon FRA Yamaha Yamaha Kurz
#40 Max Sabbatani ITA Yamaha NC World Trade
#44 Taru Sekiguchi JPN Yamaha NC World Trade
#50 Sylvain Guintoli FRA Aprilia Campetella
#51 Alex de Angelis RSM Aprilia Aprilia Racing
#54 Manuel Poggiali RSM Aprilia Aprilia Racing
#57 Chaz Davies GBR Aprilia Aprilia Germany
#73 Hiroshi Aoyama JPN Honda Telefonica Movistar Honda 250cc
#77 Grégory Lefort FRA Aprilia Equipe de France - Scrab GP
#96 Jakub Smrz CZE Honda Arie Molenaar Racing
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Ännu bättre än förra säsongen.
250 ser dessutom också starkt ut i år.

#2 Robby Rolfo ITA Honda Fortuna Honda
#6 Alex Debon SPA Honda Troll Honda BQR
#7 Randy de Puniet FRA Aprilia LCR
#8 Naoki Matsudo JPN Yamaha Yamaha Kurz
#9 Hugo Marchand FRA Aprilia Zoppini Abruzzo
#10 Alfonso Nieto SPA Aprilia Repsol - Aspar Team
#11 Joan Olive SPA Aprilia Campetella
#12 Arnaud Vincent FRA Aprilia Equipe de France - Scrab GP
#14 Anthony West AUS Aprilia Team Zoppini Abruzzo
#15 Christian Gemmel GER Honda Kiefer Castrol - Honda Racing
#16 Johan Stiegefelt SWE Aprilia Aprilia Germany
#19 Sebastian Porto ARG Aprilia Repsol - Aspar Team
#21 Franco Battaini ITA Aprilia Campetella Racing
#24 Toni Elias SPA Honda Fortuna Honda
#25 Alex Baldolini ITA Aprilia Matteoni Racing
#26 Daniel Pedrosa SPA Honda Telefonica Movistar Honda 250cc
#28 Dirk Heidolf GER Aprilia Aspar Junior Team
#33 Hector Faubel SPA Aprilia Aspar Junior Team
#34 Eric Bataille FRA Honda Troll Honda BQR
#36 Erwan Nigon FRA Yamaha Yamaha Kurz
#40 Max Sabbatani ITA Yamaha NC World Trade
#44 Taru Sekiguchi JPN Yamaha NC World Trade
#50 Sylvain Guintoli FRA Aprilia Campetella
#51 Alex de Angelis RSM Aprilia Aprilia Racing
#54 Manuel Poggiali RSM Aprilia Aprilia Racing
#57 Chaz Davies GBR Aprilia Aprilia Germany
#73 Hiroshi Aoyama JPN Honda Telefonica Movistar Honda 250cc
#77 Grégory Lefort FRA Aprilia Equipe de France - Scrab GP
#96 Jakub Smrz CZE Honda Arie Molenaar Racing

250 börjar likna "The golden years" igen. Vi kanske inte riktigt har någon ny Biaggi,Capirex,Waldmann eller Harada men bra jävla nära.
 

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Ort
St Höga
Hoj
R1-01, no more
Nu har det börjat, och Biaggi verkar vara snabb. hur snabb får vi la se när tiderna släpps.

Från MCN:

The opening day of one of the key MotoGP tests of the year has just finished in Sepang, Malaysia, with nearly all the teams out on the track.

The session has just ended so no official times have been released yet, but early indications show that Max Biaggi was the fastest rider on the track.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det som gör att 250 känns bra är att vi lärt oss namn som De Puniet och Poggiali... Igenkännandets glädje, liksom. Men att det blir bättre än tidigare hoppas jag!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Första rapporten, preliminära tider.

Today (Wednesday) marked the first day of February testing at a hot and humid Sepang, and gave new Yamaha rider Valentino Rossi his first opportunity to go head-to-head with former employer's Honda.

The test marked Rossi's fourth day as a Yamaha rider - and the reigning world champion would match all but RCV pace setter Max Biaggi, as he spent time testing a different engine specification and working on chassis and suspension set-up.

"It's so hot here!" gasped Rossi, who was 0.4secs behind Biaggi but within a tenth of Edwards and Gibernau. "All is quite good but, for sure, we have plenty of work still to do.

"It has been interesting to get a direct comparison on track with the Hondas and I spent some time out there with Colin Edwards and Max Biaggi. The main points we need to work on are engine characteristics and the front feeling," he revealed.

"We had an important day today and did many things, mostly on the engine side, and made some good progress. But we are just taking things slowly and not looking at the full limits at this stage. Tomorrow we'll try another engine spec and some different settings and new tyres," Valentino concluded.

Rossi's best lap time was some 0.35secs slower than that set at his first M1 test, but crew chief Jerry Burgess didn't feel that was anything to worry about just yet.

"We're going a bit slower today, but we were trying two different engine specs and we've had a few teething problems with the settings," he said. "We knew this would be the case. We made a lot of progress very quickly in our first test and it's inevitably going to be a little slower now. We're very positive about tyres and suspension and I think we've got enough time to build and improve on other elements before the start of the season."

Meanwhile, Gauloises Fortuna team-mate Carlos Checa (lower pic) concentrated on suspension settings and also some engine changes on his way to a best lap of 2min 4.5secs – considerably slower than Rossi.

"It's been difficult to improve on the lap time I did last time here but I'm not really focused on that. I'm just trying to find a better feeling and reduce the limitations I've got with this current set-up," stated the Spaniard. "I've been using the same tyres from Michelin that we had last time but I've got some new ones to test tomorrow. We've made a few small engine changes today as well that I've had to dial-in."

In the Tech 3 squad, Marco Melandri worked on the electronic systems and fuel injection of his M1 while Norick Abe spent the day fine-tuning his rear suspension – but both were over 2secs slower than the #46.

"Today was quite hard work with the heat and jet lag. Physically my shoulder is getting much better but it still gives me some stabbing pains and it's hard to get right down," said Melandri after his 56 laps. "We lost a bit of time with settings this morning but were back on track this afternoon and I spent time working with Magneti Marelli on our electronics. We found some real improvement in my last four runs. The handling felt good and the power delivery was good. I'm looking forward to continuing the work tomorrow."

"I haven't had a great day," admitted Abe. "I just concentrated on rear suspension and I really thought I had found something good at the end of the session so I'm disappointed with my lap time. Hopefully we can sort things out tomorrow."

Testing concludes on Friday.


Sepang test – leading day one times:

1. Max Biaggi ITA Camel Honda 2min 2.693secs
2. Colin Edwards USA Telefonica Movistar Honda 2min 3.0secs
3. Sete Gibernau SPA Telefonica Movistar Honda 2min 3.1secs
3. Valentino Rossi ITA Gauloises Fortuna Yamaha 2mins 3.1secs


Comparative lap times:

Previous best Sepang test laps:
Honda: Max Biaggi ITA Camel Honda 2min 2.585secs (22/1/2004)
Yamaha: Valentino Rossi ITA Gauloises Fortuna Yamaha 2mins 2.75secs (26/1/2004)

Malaysian Grand Prix (12/10/2003):
Pole position: Valentino Rossi ITA Repsol Honda 2min 2.48secs
Fastest lap: Valentino Rossi ITA Repsol Honda 2min 3.822secs

Full times to follow...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mattias skrev:
Det som gör att 250 känns bra är att vi lärt oss namn som De Puniet och Poggiali... Igenkännandets glädje, liksom. Men att det blir bättre än tidigare hoppas jag!

Det verkar kunna bli större kliv upp i fart på materialet i år. Fler rsw-hondor, och yamaha som backar upp med lite bättre prylar till i år.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vad göööör du Mattias? Du ser aningen självmordsbenägen ut på din avatar. ÄR det linserna som trilskas nu igen. Du råkade ta pistolen istället för hårtorken, eller?

Och ja, 250-fältet blir roligare när man börjar känna igen en del namn. Förresten har ni märkt att just 250-fältet har ovanligt många förare med könsneutrala namn? Randy, Toni, Max och Alex. Förvisso är de flesta förkortningar, men ändå.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fonsi Nieto håller på att mogna till en Biaggi, flashes of brilliance varvat med vurpor och butter framtoning. Poggiali är en Rossi, tror jag. Det finns flera motsvarigheter, men orrrrkkaa...
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Teddy skrev:
Vad göööör du Mattias? Du ser aningen självmordsbenägen ut på din avatar. ÄR det linserna som trilskas nu igen. Du råkade ta pistolen istället för hårtorken, eller?

Och ja, 250-fältet blir roligare när man börjar känna igen en del namn. Förresten har ni märkt att just 250-fältet har ovanligt många förare med könsneutrala namn? Randy, Toni, Max och Alex. Förvisso är de flesta förkortningar, men ändå.

En dikt jag fick i dag, passar till Mattias lätt morbida avatar...

Enkel är födelsen:
Du blir du
Enkel döden:
Du är inte mera du
Det kunde ha varit omvänt
som i en spegelvärld:
Döden kunde ha fött dig
och Livet släckt ut dig
det ena såväl som det andra -
Och kanske är det så:
Ur Död är du kommen, långsamt
utplånar dig Livet.


Sen har jag inte ägnat en tanke åt könsneutrala namn men däremot noterat att Taro kör med Freddes nummer #44! Kan det vara en tillfällighet eller en gest? Ingen som vet...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mattias skrev:
Fonsi Nieto håller på att mogna till en Biaggi, flashes of brilliance varvat med vurpor och butter framtoning. Poggiali är en Rossi, tror jag. Det finns flera motsvarigheter, men orrrrkkaa...

Njae, Fonsi kommer inte bli så stor. Poggialli och de andra kidsen från 125 däremot kan nog mogna en hel del. Men De Puniet, eller för den delen Guintoli kan nog bli fina galningar i motogp ganska så snart.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Mer tider från Sepang:

Max Biaggi (Honda) 2'02.693
Colin Edwards (Honda) 2'02.939
Valentino Rossi (Yamaha) 2'03.1
Sete Gibernau (Honda) 2'03.121
Loris Capirossi (Ducati) 2'03.883
Nicky Hayden (Honda) 2'03.915
Makoto Tamada (Honda) 2'04.072
Troy Bayliss (Ducati) 2'04.208
Carlos Checa (Yamaha) 2'04.5
Marco Melandri (Yamaha) 2'05.6
Alex Barros (Honda) 2'05.980
Norick Abe (Yamaha) 2'06.35
Neil Hodgson (Ducati) 2'06.948
Ruben Xaus (Ducati) 2'07.024
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ja sedär, Edwards med lite fart, det trodde jag inte, eller iaf inte att risken var överhängande ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Ja sedär, Edwards med lite fart, det trodde jag inte, eller iaf inte att risken var överhängande ;)

Han har ju utpekat sig själv som Världsmästare så han bör ju köra fort då.
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Edwards är snabb och stabil. Är ofta på pallen. Ska bli spännande att se! :banana
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top