Vinterns stora test i Sepang!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Hayden är galjonsfigur i Hondas fabriksteam. En plats som han har övertagit efter Spencer, Gardner, Doohan och Rossi. Jag tror han med rätta är och kommer bli byxis av den press HRC, åskådare och journalister utsätter honom för. Han kör fältets bästa hoj, men istället för att vara snabbast är han 1,5 sek efter Biaggi och 1,0 sekund långsammare än Edwards. Checa är inte mer än 0,6 sek efter Hondas försteförare. Så inte är det mycket som talar för att Hayden kommer bli årets titelutmanare eller ens besöka pallen. Därtill finns det alltför många namn att rada upp som är både snabbare, mer rutinerade och hungrigare.
Test är test, rejs är rejs.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Jag var inte grinig. Bara gjorde en uppräkning av förarna.

Från 250 de senate fyra åren, om jag räknat rätt, har följande förare kommit.

Rossi
Melandri
Nakano
Alex Hoffman
McWilliams

Kato

Räknar ni de som kör just nu eller? Annars har vi ju killar som Harada,Jacque mfl som tagit steget upp de senaste 4 åren.

Som jag ser det är det mest intressanta att oavsett hur många förare de har plockat upp från standardklasserna de senaste åren så är det inga som har varit några titelkandidater(än). Dock så kommer i princip alla de stora från 250 och 125 idag.

En annan grej är att många av de som plockas upp från Superbike, som Kurtis Roberts och Colin Edwards, har skolats på racerhojar en gång i tiden.

Detta innebär att man måste vara antingen trög eller arrogant för att säga att 250 spelat ut sin roll.....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Räknar ni de som kör just nu eller? Annars har vi ju killar som Harada,Jacque mfl som tagit steget upp de senaste 4 åren.

Som jag ser det är det mest intressanta att oavsett hur många förare de har plockat upp från standardklasserna de senaste åren så är det inga som har varit några titelkandidater(än). Dock så kommer i princip alla de stora från 250 och 125 idag.

En annan grej är att många av de som plockas upp från Superbike, som Kurtis Roberts och Colin Edwards, har skolats på racerhojar en gång i tiden.

Detta innebär att man måste vara antingen trög eller arrogant för att säga att 250 spelat ut sin roll.....

Jag räknar bara de som kör eftersom det är intressant för i år.
Annars är ju tex Harada, Jacque, Ukawa, Haslam, Stigefelt, De Gea etc förare av blandad kvalité som kommit från 250.

Då skall ju även killar som Walker och Burns upp på listan över SBK förare som kommit till MotoGP/500.

Det är ju iofs inget nytt att det kommer starka förare från fyrtaktsklasserna, tänker på sådana som Lawson, Rainey etc som ju kom från USA och deras fyrtaktsklasser även om de kört tvåtaktare också.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Jag räknar bara de som kör eftersom det är intressant för i år.
Annars är ju tex Harada, Jacque, Ukawa, Haslam, Stigefelt, De Gea etc förare av blandad kvalité som kommit från 250.

Då skall ju även killar som Walker och Burns upp på listan över SBK förare som kommit till MotoGP/500.

Det är ju iofs inget nytt att det kommer starka förare från fyrtaktsklasserna, tänker på sådana som Lawson, Rainey etc som ju kom från USA och deras fyrtaktsklasser även om de kört tvåtaktare också.

Förr hette det ju att europeer inte kunde köra 500. Chili var väl den som banade vägen. På senare år har det dock blivit mer och mer 125/250 åkare uppe i toppen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Torsdag, 12 februari:

Unofficial lap times supplied by the Sepang International Circuit

Colin Edwards (Honda) – 2’02.845
Nicky Hayden (Honda) – 2’02.855
Sete Gibernau (Honda) – 2’02.914
Valentino Rossi (Yamaha) – 2’03.001
Carlos Checa (Yamaha) – 2’03.317
Makoto Tamada (Honda) – 2’03.490
Troy Bayliss (Ducati) – 2’03.748
Loris Capirossi (Ducati) – 2’03.914
Shinichi Itoh (Honda) – 2’03.936
Kousuke Akiyoshi (Suzuki) – 2’03.943
Shinya Nakano (Kawasaki) – 2’04.318
Alex Barros (Honda) – 2’04.427
Alex Hofmann (Kawasaki)– 2’04.568
Norick Abe (Yamaha) – 2’04.577
Marco Melandri (Yamaha) – 2’05.137
Gregorio Lavilla (Suzuki) – 2’05.290
Neil Hodgson (Ducati) – 2’05.524
Ruben Xaus (Ducati) – 2’05.628
Jeremy McWilliams (Aprilia) – 2’05.934
Shane Byrne (Aprilia) – 2’06.255
Andrew Pitt (Moriwaki) – 2’06.416

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vad sjutton pysslar Barros med???

Edwards imponerar tycker jag, och likaså Hayden. :yoparty

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Checa och Sepang verkar fungera, han hänger ju nästan med doktorn.
Bayliss snabbare än Capirex samtidigt som Xaus och Hodgson är långt efter. Det och Edwards tider pekar på hur utv. i SBK går....
Tråkigt att Aprilia går så dåligt, men åtminstone så verkar Kawa utvecklas framåt.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Varför är Knutstorp dyrare än Sepang :va

Looking for a place to test your car or bike? Sepang Circuit organises track days on most weekends (subject to circuit availability) to cater for the high request for personal track usage. We organise two different track days, the Sunday Track Day and the Saturday Night Special.

Bikes
Time : 0900 - 1200
Fee : Bikes below 250cc - RM 60.00 per rider = 108 Sek
Bikes above 250cc - RM 90.00 per rider = 162 Sek

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Zilversurfer skrev:
Varför är Knutstorp dyrare än Sepang :va
För att det är i Malaysia? För övrigt är det inte bara bandagar som är billigare där :rolleyes:
Lång fin bana, kanske borde resa dit och hyra en hoj?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Jag vet, arbetat där i 1 år, men det är INTE billigt att titta på GP 400US$ för bra platser.

Edit:Fl´t det var F1 som vi kollade priser på när jag bodde där, Motogp vet jag inte.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
250: RANDY, RANDY, RANDY (makes me randy, but that's not the point here...)! Visserligen säger mig logiken att långnäsan Pöggi kommer att ta hem det i år också, men den fjunige, sammetsögde fransosen Puniet kan verkligen blixtra till och Manu har inte det bästa av psyken.

MotoGP: Det är fortfarande knappt någon som poängterar hur snabb Rossi faktiskt är på Yamman direkt. Som det ser ut nu är chansen stor att han tar hem titeln i år igen. När det gäller Edwards slängda käft, så är det perfekt att ha en sanningssägare som han i depån. Hans hemsida är grym ju. Där talar han om allt det de andra förarna tycker, men inte vågar säga högt. http://www.colinedwardsii.com/ Förbannat snygg och väl uppdaterad sida. Colin :Bugar

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
valmers skrev:
Torsdag, 12 februari:

Unofficial lap times supplied by the Sepang International Circuit

Colin Edwards (Honda) – 2’02.845
Nicky Hayden (Honda) – 2’02.855
Sete Gibernau (Honda) – 2’02.914
Valentino Rossi (Yamaha) – 2’03.001
Carlos Checa (Yamaha) – 2’03.317
Makoto Tamada (Honda) – 2’03.490
Troy Bayliss (Ducati) – 2’03.748
Loris Capirossi (Ducati) – 2’03.914
Shinichi Itoh (Honda) – 2’03.936
Kousuke Akiyoshi (Suzuki) – 2’03.943
Shinya Nakano (Kawasaki) – 2’04.318
Alex Barros (Honda) – 2’04.427
Alex Hofmann (Kawasaki)– 2’04.568
Norick Abe (Yamaha) – 2’04.577
Marco Melandri (Yamaha) – 2’05.137
Gregorio Lavilla (Suzuki) – 2’05.290
Neil Hodgson (Ducati) – 2’05.524
Ruben Xaus (Ducati) – 2’05.628
Jeremy McWilliams (Aprilia) – 2’05.934
Shane Byrne (Aprilia) – 2’06.255
Andrew Pitt (Moriwaki) – 2’06.416
Vart var Roberts, tro? I trailern?

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...