Vinterprojekt - tråden

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Jaha, jag är klar. Ska man bara titta på dom tills det blir väder nu då?View attachment 509001
Fan va snyggt, dom matchar till och med varandra.

Själv så har jag kommit lite närmre att bli färdig med Castrol Hondan, men blir nog nästan helt klar till helgen.
Jag fick klart övre kåpan förra helgen och tanken blev typ klar idag.
IMG_3630.jpeg
IMG_3678.jpeg

Här är original tanken på, man ser skillnaden på den vita färgen som gulnat genom åren.
Så den nya tanken ska åka på sen.

View attachment IMG_3631.jpeg

To be continued!

Last edited:

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Jag satte dit tanken idag, får testa till våren sen så den håller tätt med den nya bränslekranen, orkar inte nörda mer med den nu vill jag bara få allt på plats. Så jag skulle faktiskt säga att detta vinter projektet anser jag mig vara klar med!
Men jag har ducatin kvar med att byta bränsle snabbkopplingarna på den till metall, passar då på att byta lite slangar och packningar samt bränslepumpen som allt sitter inne i tanken.

IMG_3724.jpeg
IMG_3730.jpeg
IMG_3743.jpeg

Hur går det med alla andras projekt över vintern?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag satte dit tanken idag, får testa till våren sen så den håller tätt med den nya bränslekranen, orkar inte nörda mer med den nu vill jag bara få allt på plats. Så jag skulle faktiskt säga att detta vinter projektet anser jag mig vara klar med!
Men jag har ducatin kvar med att byta bränsle snabbkopplingarna på den till metall, passar då på att byta lite slangar och packningar samt bränslepumpen som allt sitter inne i tanken.

View attachment 509353
View attachment 509354
View attachment 509355

Hur går det med alla andras projekt över vintern?
Fin!

Själv har jag kört fast. :(

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag är väl i stort sett klar med min Gsxr.
Men något som stört mig en tid är att ljuddämparen är så matt och oxiderad.
Så det var dags att göra något åt den. Tvätt, borstning och en ordentlig polering med bänkmaskinen så blev den rätt bra.

Före
1000009075.jpg

Och efter
1000009088.jpg

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
Jag är väl i stort sett klar med min Gsxr.
Men något som stört mig en tid är att ljuddämparen är så matt och oxiderad.
Så det var dags att göra något åt den. Tvätt, borstning och en ordentlig polering med bänkmaskinen så blev den rätt bra.

Riktigt snyggt, lite puts gör så mycket!
var är resten av hojen då ? 😁

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Vad är det för årtal på den? Du kanske ska åka med den på 90s sportbike revival?
I år så är det på Karlskoga motorsportvecka istället. Samma datum dock.
Det är en 02a så lite för ny ;)
Men det är trevligt på 90s träffen så det är inte omöjligt att jag åker dit, såg att det ska bli i Karlskoga i år (y)

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
Det är en 02a så lite för ny ;)
Men det är trevligt på 90s träffen så det är inte omöjligt att jag åker dit, såg att det ska bli i Karlskoga i år (y)
Jag kommer vara lite inblandad i det i år och hjälpa Peter som startade det i Nora.
Det kommer hända lite mer, och finnas lite fler möjligheter till ”att ha roligt med hoj” under eventet, men mer info kommer komma när det närmar sig.
Klart du ska komma dit!

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Köpte en 1299S 2015 med cirka 700 mil och 1 ägare.

Hojen hade varit avställd och obesiktigad sen 2020. Köpte den med lysande motorlampa. Bytte en MAP sensor som löste det.

Sen tyckte jag inte den var i det finaste skicket. Massa tvättrepor och fastbrända insekter i fronten. Gav mig på en ordentlig tvätt och sen en 1 stegspolering för att sedan avsluta med ett carnaubavax. Hojen blev som ny. Nu väntar vi på våren då hojen ska besiktigas och motioneras.

Före och efter:
IMG_1037.jpeg
IMG_1044.jpeg

Före och efter:

IMG_0898.jpeg
IMG_1100.jpeg

Lite fler bilder på hela hojen:
IMG_1171.jpeg
IMG_1172.jpeg
IMG_1173.jpegIMG_1174.jpegIMG_1184.jpeg

Det som är kvar i år är att köpa lite kolfiber. Finns skavrepor från stövel på sving och hugger. Ska byta hugger och köpa ett svingarmskydd, båda i kolfiber. Kommer bli så snyggt!

Sen behöver jag även fixa bellypanen som är sprucket från förra ägaren som hade tappat cykeln. Men jag tänker att jag behöver köra den lite innan jag plöjer ner massa pengar!

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
Äh, egentligen inget mer spännande än att jag inväntar kapital för att skaffa mer material till verkstadsbygget.
Ett dera det, eller dagsljus på kvällarna så att jag kan flytta belysningen utan att behöva känna mig fram.
Ah, men då är du igång snart igen.
Mer dagsljus vill jag också ha, jag räknar dagarna nu fram tills det börjar bli ljust på riktigt!
Men det ökar på med ca 30 min mer solljus per vecka nu. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping