Vinterprojekt?

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Nu när vintern är här och hojen väntar på en ny sommar måste man ju ha något annat att göra. Vad tror ni om denna hoj?

http://www.tradera.com/auction/aid_19780528

Är det något som man skulle kunna lägga fingrarna på? Jag är inte så insatt i cafe racers, men nog borde man väl kunna få ordning på den? Jag tycker ändå att den verkar ha bra förutsättningar. Är det någon som har några förslag på vad man i så fall kan göra med den?

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
DennisLundström skrev:
Nu när vintern är här och hojen väntar på en ny sommar måste man ju ha något annat att göra. Vad tror ni om denna hoj?

Är det något som man skulle kunna lägga fingrarna på? Jag är inte så insatt i cafe racers, men nog borde man väl kunna få ordning på den? Jag tycker ändå att den verkar ha bra förutsättningar. Är det någon som har några förslag på vad man i så fall kan göra med den?

BLÄ!!!

nää, blir säkert bra... :pannkyss

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Min idé blev alltså sågad direkt... :( Jag tycker den har potential. Den ersätter självklart ingen sporthoj men ett bra sidoprojekt.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
DennisLundström skrev:
Min idé blev alltså sågad direkt... :( Jag tycker den har potential. Den ersätter självklart ingen sporthoj men ett bra sidoprojekt.
men tänk om någon som du känner ser dig på den där, jäklar vad pinsamt :rolleyes: :rofl

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Då hoppas jag att dom kommer ihåg att jag äger en till hoj...Men jag är ute efter att kanske göra om den lite. Eftersom den är ganska billig i inköp så kan jag lägga några kronor på att fixa den. Vad sägs om en motivlack?

har ni förslag på andra är ni självklart välkomna, men helst skulle jag vilja få förslag på vad man kan göra med denna.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Den där kan bli hur ball som helst.

En Café Räser i reserv är aldrig fel.
En skojjigare gaffel med bromsar och lite annat lullull så är den helt godkänd.

Håller själv på att bygga en Kawa H1 (2takt 3cyl år 70) till just Café Räser.
Så obekväm körställng som möjligt med bakflyttade pinnar och clipon styre.

Inget att åka fort på kanske men va fan.... :banana

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Ja! nog borde det väl inte vara en så dålig idé? Alla bygger streetfighters jag funderar istället på att göra något annorlunda. (Har inget emot streetfighters kanske blir nästa vinter)

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
tror att det skulle kunna bli en cool café racer av den... det finns potential till classiskt stuk på bygget... :tummenupp det är bara att skissa och köra hårt :tummenupp

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Den borde även låta ganska coolt eftersom det är en enstånka. På med raka rör sen hörs det vart man är...

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
DennisLundström skrev:

Det kan faktiskt bli en kul hoj, även med dagens bortskämda ynglingars mått mätt...

Jag hade en SR500 mellan åren 1981 och 1994, de sista 7 åren stod den nerplockad i källaren i väntan på att plockas upp igen.

Vi var några killar här i LA som höll på och trimmade våra SR´s, som mest till 640 cc och DellOrto 40 och öppna pipor, skitkul.
Mindre kul var att grejorna sällan höll, kolvbultar, vipparmar och annat gav upp efter ett tag, i synnerhet när jag testade med lustgas...det blev bara den gången...
Dom gick rejält bra, höll jämt (utan gas) upp till 100 km/h med dåtidens vassa hojar som Honda CB900 och Yamaha XJ 750 SECA men sedan räckte dom inte till.
Suzukis då nya GSX750 ES var aningen för vass, men mååånga ansikten blev rejält långa vid rödljusena när vi gasade iväg, det var sleepers helt enkelt...

Plockade upp maskinen igen våren -94 och fann att det inte var lika skoj som då jag satte ner den men det är en annan historia...

Det finns massor av delar, både reservdelar och tillbehör, i synnerhet i Tyskland så några problem med delar finns inte.

Du kan bygga dig en enkel och underhållsfri hoj som är hur kul som helst att köra med, inte med dagens effekthysteri i jämförelse, utan en cool hoj som låter och ser bra ut.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Ser cool ut.. kör på bara. Men för gudsskull glöm inte bort att hålla oss informerade.

Reb0

DennisLundström skrev:

....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
I ett gammalt nummer av MCM fanns det en annons med ett Flattrackkit till den hojen, bestående av cuts, sadel, tank ( glasfiber ) framskylt, megafoner o lite till prylar kanske. Såg jävligt personlig & fräck ut om man nu gillar såna hojar..Jag vart lite sugen själv tills jag insåg vad folk vill ha för sina gamla härken till hojar.

Tror kitet kostade runt 10.000,- i staterna, firman hette Omar´s.

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Det kan vara skönt att veta att det är många som tror på projektet, men vad säger ni om att handla på tradera? Vad ska man tänka på?

TheBarone

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Buell M2 Cyclone -99
Bra motor om än liten

Har själv ägt en Sr för ett tag sen. Vet att motorn är en riktig slitvarg. Bara går och går. Sen går det bygga hur man vill men motorn är det inget fel på....

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Gör om den till en grym sporthoj med raka rör :banana

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...