DennisLundström skrev:
Nu när vintern är här och hojen väntar på en ny sommar måste man ju ha något annat att göra. Vad tror ni om denna hoj?
http://www.tradera.com/auction/aid_19780528
Är det något som man skulle kunna lägga fingrarna på? Jag är inte så insatt i cafe racers, men nog borde man väl kunna få ordning på den? Jag tycker ändå att den verkar ha bra förutsättningar. Är det någon som har några förslag på vad man i så fall kan göra med den?
Det kan faktiskt bli en kul hoj, även med dagens bortskämda ynglingars mått mätt...
Jag hade en SR500 mellan åren 1981 och 1994, de sista 7 åren stod den nerplockad i källaren i väntan på att plockas upp igen.
Vi var några killar här i LA som höll på och trimmade våra SR´s, som mest till 640 cc och DellOrto 40 och öppna pipor, skitkul.
Mindre kul var att grejorna sällan höll, kolvbultar, vipparmar och annat gav upp efter ett tag, i synnerhet när jag testade med lustgas...det blev bara den gången...
Dom gick rejält bra, höll jämt (utan gas) upp till 100 km/h med dåtidens vassa hojar som Honda CB900 och Yamaha XJ 750 SECA men sedan räckte dom inte till.
Suzukis då nya GSX750 ES var aningen för vass, men mååånga ansikten blev rejält långa vid rödljusena när vi gasade iväg, det var sleepers helt enkelt...
Plockade upp maskinen igen våren -94 och fann att det inte var lika skoj som då jag satte ner den men det är en annan historia...
Det finns massor av delar, både reservdelar och tillbehör, i synnerhet i Tyskland så några problem med delar finns inte.
Du kan bygga dig en enkel och underhållsfri hoj som är hur kul som helst att köra med, inte med dagens effekthysteri i jämförelse, utan en cool hoj som låter och ser bra ut.