Vintertester 2007/08.

sandstream

Guest
JT styrka är att han är bra på se tillfället när han kan göra ryck och skaffa sig luckor, svagheten var att han ofta kör slut på däcken. Vi får väl se hur det går när det blir race.
Oavsett vilken taktik han har så funkade det ju utmärkt förra säsongen.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
hmm, utmärkt...
utmärkt om man vill ha spänning när allt avgörs i sista racet och slutar med 2 poängs marginal. :rock
Vad jag ville säga är att han har styrkor och svagheter (precis som de flesta) och vi får se vad som händer när det blir race på riktigt.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu är det färdig kört!

2 rookisar i topp :)

1. Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha) – 1.54.552 al 29° (58)
2. James Toseland (Yamaha Tech3) – 1.54.592 al 34° (giri 47)
3. Randy De Puniet (Honda LCR) – 1.54.973 al 69° (72)
4. Colin Edwards (Yamaha Tech3) – 1.55.464 al 36° (48)
5. Casey Stoner (Ducati Marlboro) – 1.55.485 al 28° (28)
6. Andrea Dovizioso (Honda JiR Scot) – 1.55.550 al 20° (53)
7. Nicky Hayden (Repsol Honda) – 1.55.674 al 41° (77)
8. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki) – 1.56.119 al 59° (59)
9. Alex De Angelis (Honda San Carlo) – 1.56.249 al 45° (47)
10. Valentino Rossi (Fiat Yamaha) – 1.56.256 al 26° (68)
11. Loris Capirossi (Rizla Suzuki) – 1.56.450 al 30° (48)
12. John Hopkins (Kawasaki Monster) – 1.56.612 al 27° (38)
13. Dani Pedrosa (Repsol Honda) – 1.56.704 al 38° (58)
14. Shinya Nakano (Honda San Carlo) – 1.56.792 al 50° (64)
15. Marco Melandri (Ducati Marlboro) – 1.56.902 al 35° (55)
16. Toni Elias (Alice Ducati) – 1.56.986 al 42° (50)
17. Sylvain Guintoli (Alice Ducati) – 1.57.055 al 24° (45)
18. Anthony West (Kawasaki Monster) – 1.57.459 al 30° (44)
Skedde detta i mörker med belysning eller dagtid?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det förklarar saken. Varför i helvete gör de så?

Aggresiv fråga :va

Racet ska ju gå på kvällen i mörker så därmed kör dom även träningen innan under dessa förhållanden för att alla ska få prova på det innan tävling.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Aggresiv fråga :va

Racet ska ju gå på kvällen i mörker så därmed kör dom även träningen innan under dessa förhållanden för att alla ska få prova på det innan tävling.

Och anledningen till att köra på kvällen är att det är vansinnigt varmt att köra race mitt på dagen i öknen.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Racet ska ju gå på kvällen i mörker...
Ja och jag undrar varför i helvete man gör så. Är det för varmt på dagarna? Vill man tillföra "något nytt"?

Och anledningen till att köra på kvällen är att det är vansinnigt varmt att köra race mitt på dagen i öknen.
Skulle det vara varmare än det var i Monterrey 2006 eller det kan vara när man kör i Malaysia? Har jag svårt att tro. Och i så fall förstår jag inte att de har fått ok att arrangera MotoGP.
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja och jag undrar varför i helvete man gör så. Är det för varmt på dagarna? Vill man tillföra "något nytt"?

Ja, och ja :) Race i ett skitland på en skitbana kan kanske bli lite bättre om det gör att det sänds på populär tidigt-på-kvällen-tv-tid i europa och inte på natten i USA, att hojarna och allt annat ser mycket ballare ut om hundratusentals lampor lyser upp dem, och som sagt att det är rätt svettigt mitt på dan i öknen.
 

sandstream

Guest
Inom F1 ser man ut att gå mot flera "kvälls-race". Singapores GP kommer att köras på kvällen. Melbourne och Sepang har blivit ombedda att se över möjligheterna för kvälls-race. Allt för att få bättre TV-tider framförallt i Europa.

Fixar Sepang belysning så lär nog även MotoGP köra där på kvällen.


EDIT: Vet inte om denna artikel varit uppe tidigare. Rossi uttalar sig om sina problem med att hitta farten på senaste testen:

Valentino Rossi believes he is facing a tough MotoGP season-opener after struggling for speed in the night tests at Losail.

The 2008 championship gets underway at the Qatar track next weekend, but Rossi ended this week's test only 10th fastest.

The former champion, who has switched from Michelin to Bridgestone tyres on his Fiat Yamaha this season, said he was surprised by his lack of pace in Qatar.

"After the results in Sepang and Jerez I expected to also be quite fast here, but we have some problems," Rossi told the official MotoGP website.

"In the corners I'm not so fast. We have to improve the setting of the bike because we lose too much time on the edge of the tyre."

But Rossi is optimistic that Yamaha can find a solution during the practice sessions next weekend.

"The first race is close and it will be a hard battle," he said. "But we have some different settings to try on the race weekend, so we'll see."

Rossi's new teammate Jorge Lorenzo, who has retained Michelin tyres on his bike, was fastest in last night's final session, beating his team leader by 1.7 seconds.
 
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Ja och jag undrar varför i helvete man gör så. Är det för varmt på dagarna? Vill man tillföra "något nytt"?

Skulle det vara varmare än det var i Monterrey 2006 eller det kan vara när man kör i Malaysia? Har jag svårt att tro. Och i så fall förstår jag inte att de har fått ok att arrangera MotoGP.

En liten anledning var ju dessutom sändningstiden som skall passa Europa lite bättre, att dom får köra race där nästan helt utan publik har nog med feta oljemiljoner att göra..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det lustiga är ju att nu får man problem att det blir ganska kallt på natten och dessutom finns det ingen sol som värmer asfalten vilket gör förhållandena lite annorlunda.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Det lustiga är ju att nu får man problem att det blir ganska kallt på natten och dessutom finns det ingen sol som värmer asfalten vilket gör förhållandena lite annorlunda.

Asfalttemperaturen blir nog inga problem efter att ha blivit stekt hela dagen i solen.

\Masonit
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top