Vintertester 2010-2011

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Jag är ruggigt imponerad av Crazy Boner som kör sinnesjuka tider till och med under sin 14 varvs stint!
Finns nog en anledning till att Burgess rankade Crazy som den i särklass snabbaste föraren i GP VM.
Kan inte premiären komma snabbare nu då....
Go Crazy!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag är ruggigt imponerad av Crazy Boner som kör sinnesjuka tider till och med under sin 14 varvs stint!
Finns nog en anledning till att Burgess rankade Crazy som den i särklass snabbaste föraren i GP VM.
Go Crazy!

När det gäller C(r)asy så tror jag på hans brillians när han står på pallen. Även om jag gillar honom som förare.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Go Crazy!

Jo, ..han har ruggigt med talang när han lägger den sidan till. Att hans personlighet inte faller mig i smaken för fem öre får man väl se som en karaktärsprövning om han nu skulle totaldominera. :gnissla

Känns tveksamt att Rossi/Ducati har kapacitet att få darr på hans psyke igen. Lorenzos vinnarskalle är nog inte den som låter honom stå med sitt Aussie-smile överst på pallen heller, om det finns minsta chans att förhindra det. Spännande blir det, förhoppningsvis ! :)

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Hmmm... har svårt att se att både Dani Pedrosa och Jorge Lorenzo bli ifrånkörda av Casey Stoner. Förrutom på PI och Losail!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Stoners största fiende skulle jag säga är hans eget psyke. En liten miss/vurpa påverkar honom nästkommande 5 race tycker jag.
Har han bara medvind kommer han dock bli farlig värre.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag säger det igen:

2011 är Stoners år. Resten av fältet blir statister.

Det är dags att inse att det han åstadkom på Ducatin var übergrymt.

:Bugar
Jag tro det kommer bli ännu tydligare när Rossi börjar uttala sig om vilket monster Duccen är att bemästra. Då blir nog folk varse Stoners skicklighet.
Stoners största fiende skulle jag säga är hans eget psyke. En liten miss/vurpa påverkar honom nästkommande 5 race tycker jag.
Har han bara medvind kommer han dock bli farlig värre.
Äh, så mycket som han synat grusfållorna sedan starten i MotoGP på LCR Hondan är det väl få (förutom RdP då) som gjort. Inte har han väl knäckts av det? Stoner är mästarmaterial rakt igenom.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag tro det kommer bli ännu tydligare när Rossi börjar uttala sig om vilket monster Duccen är att bemästra. Då blir nog folk varse Stoners skicklighet.

Skillnaden är att Rossi kommer lösa problemet......

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Rossi och de andra kommer få det svårt nu när Honda har ordning på grejerna. Den fabrik som investerar mest resurser kommer ha de längsta och flesta perioderna av dominans. En mindre fabrik behöver mer tur och behöver chansa mer för att då och då stå överst på pallen.
Ducati 2007 är ett tydligt exempel. Man hittade helrätt med sin stora chansning på Stoner, på att köra Bridgestone när andra åkte Michelin, man lyckades under större delen av säsongen ha ett stort effektövertag samtidigt som Yamaha och Honda strulade till det ovanligt mycket.
Jag är övertygad om att Honda, kanske från och med redan i år, kommer få perioder av dominans igen, och jag tror att Rossi kommer få det synnerligen svårt. De andra förarna är väl medvetna om att det går att slå Rossi nu. Det började med benbrottet förra året och bekräftas av att han har problem att få upp farten på Ducatin.
Både Stoner och Lorenzo känner säkerligen att de nu är snabbare förare.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Skillnaden är att Rossi kommer lösa problemet......

Tro fan det!!!

Ducati har ju lagt ner sin superbike satsning och börjat sälja bingolotter och t.o.m panta burkar för att ge Rossi ALLA resurser tillgängliga för att "lösa problemet".

Skillnade på dessa två världsmästare är ju att Casey är grym på att anpassa körstilen efter hojen, något t.o.m Rossi själv erkände i en intervju nyligen.

Casey däremot fick knappa resurser att utveckla hojen utan påpekade att det man började säsongen med var mer eller mindre samma man avslutade den med.

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Tro fan det!!!

Ducati har ju lagt ner sin superbike satsning och börjat sälja bingolotter och t.o.m panta burkar för att ge Rossi ALLA resurser tillgängliga för att "lösa problemet".

Skillnade på dessa två världsmästare är ju att Casey är grym på att anpassa körstilen efter hojen, något t.o.m Rossi själv erkände i en intervju nyligen.

Casey däremot fick knappa resurser att utveckla hojen utan påpekade att det man började säsongen med var mer eller mindre samma man avslutade den med.

Officiellt har Ducati lagt ner sin satsning i Superbike vm men verklighten verkar vara en annan!
Kollade på superpolen idag och både Whitham och Burnicle snackade om att halva Zerox teamet forfarande jobbar kvar i superbike vm då med Effenbert-Liberty teamet ock kanske också Althea Ducati teamet

Så Ducati förarna har säkert fortsatt stöd i någon form från fabriken

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Officiellt har Ducati lagt ner sin satsning i Superbike vm men verklighten verkar vara en annan!
Kollade på superpolen idag och både Whitham och Burnicle snackade om att halva Zerox teamet forfarande jobbar kvar i superbike vm då med Effenbert-Liberty teamet ock kanske också Althea Ducati teamet

Så Ducati förarna har säkert fortsatt stöd i någon form från fabriken

Självklart är det så!
Viss support har dom ju. Men den totala satsningen dom gör nu i Moto GP är ju på bekostnad av satsningen i Superbike.....

Lodet

Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Självklart är det så!
Viss support har dom ju. Men den totala satsningen dom gör nu i Moto GP är ju på bekostnad av satsningen i Superbike.....

Visst kan det vara så ...
Än sålänge verkar dock inte Ducce lida av det, Checa snabbast i samtliga sessions ock Guintoli strax efter !
Men det hör inte hemma här :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ducce har även dratt sig tillbaka lite för att jobba på utvecklingen av deras nästa superbike, 1194 ‘Superquadrata’ som ryktas få kolfiberram.

Ducati-frameless-motorcycle-patent-560x356.jpg

Kommer Rossi få fart på hojen? självklart men mkt jobb blir det med skrotet.

Lodet

Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Aha där ser man!
Är det en uttalad policy att man ska göra "comeback" i superbike vm med fabriksstöd??

Ducce har även dratt sig tillbaka lite för att jobba på utvecklingen av deras nästa superbike, 1194 ‘Superquadrata’ som ryktas få kolfiberram.

Ducati-frameless-motorcycle-patent-560x356.jpg

Kommer Rossi få fart på hojen? självklart men mkt jobb blir det med skrotet.

Är det en uttalad policy att man ska göra "comeback" med officiellt fabrikstöd igen??
Har inte hört något om när Ducce ska vara tillbaka igen!

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Aha där ser man!
Är det en uttalad policy att man ska göra "comeback" i superbike vm med fabriksstöd??

Är det en uttalad policy att man ska göra "comeback" med officiellt fabrikstöd igen??
Har inte hört något om när Ducce ska vara tillbaka igen!

jag har inte läst det eller minns det inte, men jag kan inte tänka mig nått annat.
nya hojen lär vara full av fusk och det ducce eg sparar till nu är mutor och horder av gråterskor så reglerna specialskrivs så dom får tävla med den :D:D

Lodet

Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
jag har inte läst det eller minns det inte, men jag kan inte tänka mig nått annat.
nya hojen lär vara full av fusk och det ducce eg sparar till nu är mutor och horder av gråterskor så reglerna specialskrivs så dom får tävla med den :D:D

Haha okej :D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Finns ganska mycket att läsa om "Superquadrata". Senaste Motorrad hade en artikel om den bland annat. Pratas ju om runt 200 kusar i en överkvadratisk tvin... Den som lever får se men kolfiberramen för gatmodellen vet i fan. Kommer ju att kosta sjukt med pengar.

För övrigt kommer Ducati vara väldigt hjälpsamma till teamen i WSB, bara det att de inte kommer ha ett eget fabriksteam som jag fattat det.

Åter till ämnet så tror jag också detta är Hondas år. Hondorna var väldigt vassa även i fjol dock hade ju Pedrosa lite svårt att plocka fram toppformen hela tiden, som vanligt.
Stoner är, när det går hans väg, en otrolig förare men när han plogat sandfållan en gång blir han osäker och långsammare. Han har ju ett ganska bra plogrekord hos Honda sedan innan...

Personligen som Ducati-fanboy hoppas jag ju på Rossi men jag tror inte han har något att hämta i år, kanske nästa. Men han håller ju inte hur länge som helst heller.
Lorentzo tycker jag inte om, han verkar dryg, så jag hoppas Spies gör en överraskande manöver och plockar ner honom ett par pinnhål i Yamahastallet.

Utöver det tycker jag de ska förbjuda all elektronisk skit på hojarna så man verkligen får se vem som hanterar en MC bäst.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Från testerna på Jerez som går nu 4-6 mars för 125GP/Moto2.

a8qvl10.jpg

18328110.jpg

86405110.jpg

af2mzq10.jpg

simeon10.jpg

mike10.jpg

zarco10.jpg

pa891510.jpg

rossi10.jpg

pa891410.jpg

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...