Virago 535

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
gthyni skrev:
fast den groteskaste japanglidarn måste väl vara:
:arsele :zpy :gråta

Nemen va e're me er? Det aer juh en aldeles ljuvlig modern version av den storsta klassikern av dom alla (och da menar jag inte urgixxern eller bladen).
The Indian:

Bifogat

• indian.jpg
    indian.jpg
    17.4 KB · Visningar: 60

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
gthyni skrev:
Var är handväxeln och fotkopplingen, Kawasaki? :gnissla

Mja, nan smart japps har vael under det senaste halvseklet kommit fram till att det aer lite baettre att ha det tvaert om. Men det finns nog konverteringskit, iaf for den amerikanska marknaden.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vastrix skrev:
På den sidan står där ju att det är 1 cylinder. Är den andra bara en attrapp cylinder då lr? Verkar ju konstigt, men med en så potent maskin så vet man ju aldrig...
Med den effekten så är antagligen bägge cylindrarna atrapper, den drivs väl av startmotorn eller nåt :va

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nåväl, bildbevis på min hoj.
Jag har inte kunnat ta en i garaget än men jag hittade en från i sommras.
Nu är det bara Caffe och GSXR125R som ska försvara sin heder.

Bifogat

• Medis_Victor.jpg
    Medis_Victor.jpg
    92.5 KB · Visningar: 125

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jädra fin hoj det där, inte som andra kustomhojar tycker jag.
Atrappcylindrra tycker jag borde införas även på sporthojsidan, man kunde ha ett par cyllar bakom de vanliga, V-stälda ifall nån börjar tjafsa v-twin vs rad4a

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
soppatorsken skrev:
Ähhh det där är ju en så däringa Photo Chopper, vänta du tills jag får tag på en Chippad 535:a

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
GSXR1100R skrev:
Ja den ultima räcer, enduro & långfärdshojen helt enkelt, det finns en uppsjö av endurokittade 535:eek:r i Tyskland, där kan man även hitta 535 Strazze Kampfer :yoparty
Råa byggen gjorda av stenhårde bikers som vet vad dom vill ha.

Jag funderar på att trimma min med yoshimurapipor och styrdämpare och köra februari-kåsan i Byxelkrok.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
jag har en virago 535 att sälja om någon är intresserad...
Pm:a isådan fall.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Jag tog körkort på en Virago 535, ett riktigt genidrag av körskolan att ha en sån som körskolehoj.
Det är svårt att tänka sig en bättre hoj att köra hinderbanan och garagevändningen på uppkörningen med.
Accelerationen i den 25 kW-strypta Viragon var heller inte att leka med när man bara var van att köra trimmad RD 350.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
eisbaer skrev:
Jag funderar på att trimma min med yoshimurapipor och styrdämpare och köra februari-kåsan i Byxelkrok.

Jag har hört att PG Lundmark ska köra Paris-Dakar på en Virago 535, naturligtvis en 25kW-strypt.
Med orginaleffekt går den på bakhjulet hela tiden.

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
sgtpepper skrev:
Hehe, jag tror att det var den han menade i vart fall. Jag vet inte heller om det är skoj, jag har aldrig kört en custom, men om jag var tvungen så skulle jag i så fall välja den eller en V-max eller liknande, det måste kännas lite speciellt med så jävla mycket vridmoment!! Nackdelen är väl att det just är vid rödljusen som dom funkar, börjar vägen svänga så antar jag att de 330 kilona börjar märkas en aning :).

på snudd omöjligt o göra snabba starttider med en vmax, min förra kunde resa sig i 180 knyck utan problem, så o dra på 1an lr 2 an för mycket, då e det slangen som gäller o det vill man inte med en sådan, hmm...men inte väger de 330, utan 280 kg. iaf min 98 låg på den vikten.
väghållningen e inte o leka med, men bättre än vad man har hört, tyckte jag iaf.

är det någon här som har kört en V-MAX på snabba tider, skriv isåfall..hade varit kul o se vad nån kan prestera med denna best, med mina 70 kilo så kunde inte jag hålla nere cykeln iaf..men har du inte testat cykeln, kommentera då inte att man e kass försen du själv provat denna djävulsmaskin.

mvh Nikke

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nikke skrev:
på snudd omöjligt o göra snabba starttider med en vmax, min förra kunde resa sig i 180 knyck utan problem, så o dra på 1an lr 2 an för mycket, då e det slangen som gäller o det vill man inte med en sådan, hmm...men inte väger de 330, utan 280 kg. iaf min 98 låg på den vikten.
väghållningen e inte o leka med, men bättre än vad man har hört, tyckte jag iaf.

är det någon här som har kört en V-MAX på snabba tider, skriv isåfall..hade varit kul o se vad nån kan prestera med denna best, med mina 70 kilo så kunde inte jag hålla nere cykeln iaf..men har du inte testat cykeln, kommentera då inte att man e kass försen du själv provat denna djävulsmaskin.

mvh Nikke

Visst går de helt ok, men de är inte vassare än en ordinär sporthoj vad jag vet.
Mins inte om de klarade nåt runt 11sek på 402m, de uppger ju 145hk men det sägs att det är överdrivet. Du hade kanske lite mer pulver i din.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Micke_Lindstrom skrev:
Jag har hört att PG Lundmark ska köra Paris-Dakar på en Virago 535, naturligtvis en 25kW-strypt.
Med orginaleffekt går den på bakhjulet hela tiden.

Den är gjord helt i coolfiber har jag hört.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Någon mer som kommer köra Virago denna säsongen??
Helt klart grym hoj, läckert utseende och motorn får alla motståndare att slakna direkt!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
soppatorsken skrev:

Jag har en GSXR125 :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...