Virus på sportjoj.com???

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
piece skrev:
Internet Expoler är inte kompatibelt med alla webstandarder därav problemen.

Kör OSX eller Linux så löser det sig :D


men funkar ju för mej utan problem använder samma ver av norton med visseligen så använder jag mozilla firefox just nu
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
C.K skrev:


ICC profile tag uppdatering kom den 12 juli för windowsfamiljen. Om jag känner Swedie rätt så är han uppdaterad.

Installera uppgraderingarna från microsoft och din virus leverantör och rensa dina cachade filer! Något alla borde göra innan dom gissar att det är webservern som har problem.

Lycka till, mvh /Stephenj
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Swedie skrev:
har kört en check på den och det är inget fel filen som ligger på servern.

Jag har iofs ett gratisprogram som kollar virus och det kanske inte tar allt, men det borde ta högrisksvirus som ovan program tagit.

Någon annan får gärna testa filen. Medlemmar i fråga är PGH. Besök hans Profil.

Ups, det e ju jag. Hm, vad jag vet så är den inte nersmittad. Har tagit bilden själv och aldrig fått något meddelande från Norton om att den är smutsig... :confused:Och den avatar som jag lagt upp heter inte så+annat format(jpeg) men den kanske transformeras i ngt led...
Obs! E inget datorgeni=liten brasklapp alltså :)
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Ni som är mindre dumma borde veta att bildfiler inte kan infekteras av virus förutom i linux och då utesluts .gif.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
philsson skrev:
Ni som är mindre dumma borde veta att bildfiler inte kan infekteras av virus förutom i linux och då utesluts .gif.
Bildfilen i sig kan inte sprida sig vidare men visst kan den vara infekterad av virus, rätt nyligen hade Windows problem med virus i BMP-filer som aktiverades när man kollade på dem. På så vis kan man lägga virus i många filformat som inte kan propagera själva men kan skada viewern i det här fallet.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Neutral skrev:
Bildfilen i sig kan inte sprida sig vidare men visst kan den vara infekterad av virus, rätt nyligen hade Windows problem med virus i BMP-filer som aktiverades när man kollade på dem. På så vis kan man lägga virus i många filformat som inte kan propagera själva men kan skada viewern i det här fallet.
där ser man.. :död
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
philsson skrev:


ICC taggen är en standard på bildinformation som följer med bilden, jpg, bmp osv. Vad virusidioterna kom på var att man bla kunde använda färgkoden och lägga in script.

Vad uppdateringen till Windows gör är att den kollar längden på det attributet så att det inte är för långt.

Mvh Stephenj - Mer eller Mindre dum
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Eureka skrev:


Grr snacka om dataporr! Själv ligger jag i soffan med min Powerbook på magen och det är när man läser sådana här trådar som valet att switcha känns mer och mer rätt. Virus, krascher, strulande codecs och drivrutiner m.m. är inget jag saknar direkt... Det enda problemet med Mac är att det är lätt att bli helt hjärntvättad av Applekulten. Själv har jag varit tvungen att skaffa iPods till både mig och tjejen och även en iBook till henne. Nu står en iMac med front row högst på önskelistan, frågan är bara hur det ska gå ihop med mc-köp...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Mr Mac skrev:
Grr snacka om dataporr! Själv ligger jag i soffan med min Powerbook på magen och det är när man läser sådana här trådar som valet att switcha känns mer och mer rätt. Virus, krascher, strulande codecs och drivrutiner m.m. är inget jag saknar direkt... Det enda problemet med Mac är att det är lätt att bli helt hjärntvättad av Applekulten. Själv har jag varit tvungen att skaffa iPods till både mig och tjejen och även en iBook till henne. Nu står en iMac med front row högst på önskelistan, frågan är bara hur det ska gå ihop med mc-köp...

Nu blev det en massa dator-OT här men...:

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200511/09/20051109034229_MW/20051109034229_MW.dbp.asp

Verkar finnas fler än 27 iallafall...:)

/Niklasmacsäljare
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
philsson skrev:
Ni som är mindre dumma borde veta att bildfiler inte kan infekteras av virus förutom i linux och då utesluts .gif.

Citat:"Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är en idiot -
än att öppna munnen och låta dem få det bekräftat.."
:rofl :rofl :hihi
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Ukiwaza skrev:
Citat:"Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är en idiot -
än att öppna munnen och låta dem få det bekräftat.."
:rofl :rofl :hihi
du hittade verkligen rätt tillfälle för kommentaren. :tummenupp Men det har faktiskt varit så att jag fått lära mig det på plugget. Går IT nämligen men som sagt. :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top