Visa antal inlägg?

Ska antalet inlägg man gjort visas?

• Antal röstningar
    0

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Jag menar naturligtvis användare och inte inlägg, att man ska behöva bli citerad innan man ser vad man skriver... :kocko

Fortfarande är jag dock emot att visa antal inlägg, skälen finns redan uppräknade.
Du kan vara lugn, du skulle få högt betyg av mig :D

sandstream

Guest
Jag böjer mig självklart för majoriteten och det var precis den infon jag fått nu från er som varit med ett tag som jag ville ha. :tummenupp

Det jag inte tänkte på från början var mognadsgraden på användarna.
På "normala" forum där man har en hövlig ton mot varandra och bra moderatorer (inget ont om dem på SH, de är för få bara) så är antal inlägg inget problem då spam rensas bort och användaren blir avstängd.

Självklart betyder inte många inlägg att personen alltid har rätt och det trodde jag att alla förstod...
Däremot ger det en känsla för om personen är seriös.
Missförstå mig gärna, ni som vill...

En väl synlig knapp vid alla inlägg som man kunde klicka på om man tyckte att inlägget var bra tycker jag vore en bra idé.
En knapp för att inlägget var dåligt borde däremot inte finnas eftersom det skulle missbrukas brutalt.

Återigen, tack för inputen! :tummenupp

sandstream

Guest
Johan skrev:
Hade ju det från början och det var ju ingen höjdare med spamkungar som skulle ha massor av inlägg. Men vill man kan man ju kolla under personens profil så står det ju där.
Vart? :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag sa skarpt Nej till Sandstream redan första gången han frågade. jag vet hur det blir. Sa bara att han kunde ju föra en diskussion om det så får han själv reda på varför jag säger Nej.

HanneZ

Guest
yonsson skrev:
Att man gör många inlägg betyder inte att man vet vad man pratar om. Ta VISSA tjejer/personer t ex som varken har hoj eller kort och hänger här som sporthojs maskottar lite. De skriver ofta lunarstorm inlägg utan substans (och borde rent logiskt få en hög siffra ändå).

ingen nämnd ingen glömd :)
:fakta :rock

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Swedie skrev:
Jag sa skarpt Nej till Sandstream redan första gången han frågade. jag vet hur det blir. Sa bara att han kunde ju föra en diskussion om det så får han själv reda på varför jag säger Nej.

Det gjorde du rätt i! Har ju haft den en gång och det funkade inte...alltid några som skriver massa meningslösa inlägg bara för att komma upp på "topplistan"! Egentligen jäkligt ointressant att se hur många inlägg någon har skrivit...jag tar iaf. inte mer "rutinerade" skrivares inlägg mer på allvar än andras....

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Intressant att det är ~40% som är för...Men inga inlägg ifån dem i tråden?!? Kanske för att de annars hänger på 125-delen!?!? :va

sandstream

Guest
RacerX skrev:
Intressant att det är ~40% som är för...Men inga inlägg ifån dem i tråden?!? Kanske för att de annars hänger på 125-delen!?!? :va
Och då räknas man inte?

Har fortfarande inte fått svar på vart jag kan se det totala antalet inlägg en medlem gjort.
Kan bara se antal i snitt per dag så någon med bättre syn kanske kan berätta vart jag ska leta.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
sandstream skrev:
Och då räknas man inte?

Har fortfarande inte fått svar på vart jag kan se det totala antalet inlägg en medlem gjort.
Kan bara se antal i snitt per dag så någon med bättre syn kanske kan berätta vart jag ska leta.
Du kan bara se max 500 inlägg tror jag. Som moderator kan man se totalen oxå. Varför så fixerad vid antalet? Snittet/dag säger ju samma sak om man inte reggat sej igår och gjort 40 inlägg första dagen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Varför man vill räkna sina inlägg förstår jag inte. Ger inte nämnvärd "respekt" mer än hos alla andra spamarslen. Skapa istället en internetpersonlig som är av den sort du vill vara känd för, t.ex hjälpsam, idiotisk, snäll osv. Ditt val... så kommer folk veta vem du är ändå utan att behöva se en topplista på antal inlägg man gjort.

sandstream

Guest
Nr:18 skrev:
Du kan bara se max 500 inlägg tror jag. Som moderator kan man se totalen oxå. Varför så fixerad vid antalet? Snittet/dag säger ju samma sak om man inte reggat sej igår och gjort 40 inlägg första dagen.
Jag är inte fixerad, grin-Ole, jag undrade bara efter som så många skrev att man kunde se det och jag inte kunde det. :fatta!

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Varför man vill räkna sina inlägg förstår jag inte. Ger inte nämnvärd "respekt" mer än hos alla andra spamarslen. Skapa istället en internetpersonlig som är av den sort du vill vara känd för, t.ex hjälpsam, idiotisk, snäll osv. Ditt val... så kommer folk veta vem du är ändå utan att behöva se en topplista på antal inlägg man gjort.
Visst är det så men det tar ett tag att bli "känd" på ett forum och det kanske skulle förenkla för många nya att se vilka som varit här längst och skrivit mest.

Men, men, nu glömmer vi det här med antal inlägg.
Jag ville höra vad ni tyckte och det vet jag nu :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nej!

Diskussionen har redan förts när forumet var nytt, och majoriteten sade ja till att ta bort inläggsräknaren.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
sandstream skrev:
Jag tror dock att risken för det är rätt liten och de flesta forum har inställningar som gör att inlägg i vissa forum (tex testforumet) inte räknas.

Snacka inte skit om testforumet! :finger

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag tycker att man skall kunna betygsätta inlägg (Kanon, bra, sådär, spam exempelvis)
Det verkar bra mycket bättre än antal inlägg.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
tveksam till idéen då den främjar spämm.. precis som "topplistan" som var uppe för säkert nästan 2år sedan...

Vill man tvunget veta så går det ju att räkna ut.. antal reggade dagar gånger snittet!

snittet tycker jag är bra, för det visar om personen i fråga är aktiv eller inte...
skulle tro att mavve fortfarande ligger 10top på inlägg även om han nu bara skriver nått i veckan!

dessutom försöker jag förneka att jag tillbringar för mycket tid här då och om det då skulle stå 4000-5000inlägg på mig skulle det skada min självbild :rodnar

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Sist så slutade det ju med att folk började tävla i vem som hade flest inlägg vilket resulterade i massa onödigt spam så, nej.

Om man nu vill kika på en person så är det bara att kolla personens senaste inlägg. Där ser man ju vad personen går för :)

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
sandstream skrev:
förenkla för många nya att se vilka som varit här längst och skrivit mest.

Varför, har man högre status då?
Det finns info om när man joinade under avataren om man vill veta.
Tycker den räcker.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...